اخبار داغ

وزیر امور خارجه ترکیه؛

اقدامات دولت سوریه عملیات سپر فرات را متوقف نمی‌کند

اقدامات دولت سوریه عملیات سپر فرات را متوقف نمی‌کند
چاووش اوغلو با اشاره به هدف قرار گرفتن شبه نظامیان ارتش آزاد توسط ارتش سوریه، ادامه یافتن عملیات "سپر فرات" تا رسیدن به الباب را خاطر نشان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حکومت ترکیه علاوه بر این که شبه نظامیان گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه را در خاک ترکیه آموزش نظامی می‌‌دهد، از پیشروی آن‌‌ها در خاک سوریه به بهانه مبارزه با داعش حمایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

گفتنی است، ترکیه با پاکسازی تروریست‌های داعش از شمال سوریه، مناطق آزاد شده را در اختیار شبه نظامیان مخالف سوری قرار می‌دهد.

,

نیروهای ارتش آزاد که با حمایت ترکیه در حال پیشروی به سمت شهر الباب هستند، به ادعای منابع دولتی ترکیه توسط نظامیان دولت سوریه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

,

در این ارتباط، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به هدف قرار گرفتن نیروهای مخالف توسط نظامیان سوری خاطرنشان کرد: "عملیات «سپر فرات» تا رسیدن به شهر الباب ادامه خواهد داشت."

,

به عقیده کارشناسان بین الملل، ترکیه قصد دارد از فرصت پاکسازی داعش استفاده کرده و مناطقی از شمال سوریه را در اختیار شبه نظامیان تروریست ارتش آزاد که صادق به حکومت ترکیه هستند، قرار دهد. این اقدام فرصتی برای ترکیه ایجاد می‌کند که بر اساس آن، مناطق تحت کنترل ارتش آزاد در آینده تحت امر حکومت ترکیه قرار بگیرد.

,

در این ارتباط فرمانده نیروهای همراه ارتش سوریه که در شمال و شرق الباب حضور دارند، در متنی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، اظهار داشته است: "در صورتی که از جانب نیروهای ترکیه هرگونه اقدامی علیه این نیروها صورت بگیرد، با قدرت پاسخ متقابل داده خواهد شد."

,

شایان ذکر است، حضور نظامی ترکیه در سوریه و عراق علی رغم مخالفت دولت‌های مرکزی این دو کشور، می تواند آینده‌ای خطرناک برای ترکیه و منطقه رقم بزند. 

,

دولت اردوغان برای حضور در درگیری های منطقه پافشاری می‌کند و این امر می‌تواند ترکیه را در باتلاق درگیری‌ها گرفتار کرده و خاورمیانه را وارد درگیری و جنگ شدیدی کند.

,

در دورانی که جهان اسلام نیاز شدیدی به همبستگی مذهبی دارد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حامی وی مانند آل سعود با مطرح کردن اختلافات مذهبی، قصد ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند که می تواند به آینده جهان اسلام بسیار وحشتناک باشد.

,

این اقدامات که در گذشته با دخالت مستقیم آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی انجام می پذیرفت که در جهان امروز توسط خود مسلمانان تفرقه افکنی می‌شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه