اخبار داغ

معلم را رها کنیم، جامعه در گرداب رذیلت گرفتار می شود

معلم را رها کنیم، جامعه در گرداب رذیلت گرفتار می شود
اگر معلم را رها کردیم و در وادی غم معیشت گرفتارش ساختیم، نسلی طغیان گر رها شده است و جامعه به گرداب رذیلت و پستی هدایت می شود و این نه شعار و بازی با کلمات که واقعیّتی است که آن را لمس می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قلم رسا؛ در راهبرد کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بسترسازی برای ارتقای منزلت اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و حرفه‌ای  معلمان آمده، اما روش‌های اجرایی این ارتقا مشخص نیست و شرایط سرمایه‌گذاری و اقتصادی این راهبردها فراهم نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلم رسا,

 

,

یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش و وظایف به حق مسئولان در درجه اول، حس توجه به معلم و ایجاد فضایی مناسب و بر اساس عدالت و رفع تبعیض برای اوست تا بتواند در این فضا خود را وقف جامعه و نسل هوشیاری بکند که دیگر با کلمات متناقض و بی توجهی، نمی توان آن ها را به بازی گرفت، توجه به معلمانی که شعله های آگاهی، روشنی، تحوّل و بالندگی از آن ها نشأت می گیرد

,

.

,

اگر معلم را رها کردیم و در وادی غم معیشت گرفتارش ساختیم، نسلی طغیان گر رها شده است و جامعه به گرداب رذیلت و پستی هدایت می شود و این نه شعار و بازی با کلمات که واقعیّتی است که آن را لمس می کنیم و با نگاه عمیقی به اطراف خود خواهیم دانست که معلّمان چقدر می توانند الگو باشند و در ساختن و بارور نمودن اندیشه و رشد و شکوفایی مؤثرند.

,

 

,

 و فراموش نکنیم که جوامع پیشرفته، مسلماً رشد و تحولات شگرف خود را مدیون انسان هایی می دانند که عمر خود را صرف تعلیم و تعلم می نمایند و در تغییر اساسی و بنیادی ساختار جامعه بسیار تأثیر گذارند.

,

 

,

توجه به معلمان در واقع ارج نهادن به جامعه و تمامی ملّت است و بی توجهی به آنان، در نظر نگرفتن نسلی است که چونان سیلی ویرانگر، ریشه ها را به مخاطره انداخته، همه چیز را از بین می برد.

,

یادداشت از: فریبا عالیقدر

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه