اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

تعداد اعضای شورای شهر افزایش می‌یابد/ تدوین قانون مدیریت یکپارچه شهری در دولت لازم است

تعداد اعضای شورای شهر افزایش می‌یابد/ تدوین قانون مدیریت یکپارچه شهری در دولت لازم است
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نهم تعداد اعضای شورای شهر کاهش یافت که ما به دنبال افزایش آن در این دوره از مجلس هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، امیر خجسته در نشست مشترک مدیران شهری مشهد و جمعی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی که در مجموعه کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز خدمات شهری در شهر مشهد در حد توان ارائه می‌شود و توسعه خوبی نیز در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط ریلی رخ داده که من به نوبه خودم از شهرداری و شورای چهارم شهر مشهد تشکر می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

وی افزود: هدف ما از سفر به شهرهای کشور، تعامل و تبادل با مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی برای حل مشکلات شهرها است تا بتوانیم در این دوره از مجلس شورای اسلامی گام‌های مثبتی در حل مشکلات شهرها و شوراها برداریم.

,


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کلان‌شهرها و شهرهای کشور اختلافات بین شهرداری‌ها و شوراهای شهر است متأسفانه هنوز مبحث شوراها در کشور فرهنگ‌سازی نشده و شوراها در کار شهرداری دخالت و وارد امور اجرایی می‌شوند در حالی که کار شوراهای شهر سیاست‌گذاری و تدوین قانون است.

,
,


خجسته ادامه داد: یکی از دلایلی کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر، جلوگیری از اختلافات شوراها و شهرداری‌ها بود اما ما امروز به دنبال افزایش مجدد تعداد اعضای شوراها در کشور هستیم.

,
,


خجسته تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس دهم توجه خوبی به کمیسیون شوراها و امور داخلی شده در حالی که در مجلس نهم با کمبود اعضا مواجه بودیم در این دوره از مجلس ۲۰ نفر از اعضای فعال حضور دارند.

,
,


وی با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری گفت: متأسفانه امروز شوراهای شهر، شورای شهرداری هستند در حالی که باید به معنای واقعی کلمه شورای شهر باشند و این مهم نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و باید سازمان‌های مختلف خدماتی در شهر زیر نظر شهرداری‌ها به خدمات خود ادامه دهند تا شهرها را از این آشفتگی نجات دهیم.

,
,


وی اضافه کرد: با این اقدام شهردار در شهرها به معنای واقعی کلیددار شهر می‌شوند که در این راستا خوشبختانه قانون مدیریت یکپارچه شهری در دولت وزارت کشور در حال تدوین است.

,
,


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث مهم در شهرها درآمدهای پایدار است که امروز دولت به دلیل عدم اعتبار مناسب کمکی به شهرداری‌ها می‌کند که باید تدوین قانون درآمدهای پایدار در راستای قانون واحد مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه