اخبار داغ

در صداوسیمای مرکز قزوین؛

رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای پدافند غیرعامل برگزار شد

رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای پدافند غیرعامل برگزار شد
رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره ای پدافند غیرعامل در صداوسیمای مرکز قزوین برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره ای پدافند غیرعامل در صداوسیمای مرکز قزوین به عنوان یکی از مراکز معین رسانه ملی برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,
در این رزمایش با تهدید فرضی به ماهواره های ایران و قطع تمامی ارتباطات ماهواره ای مستقر در تهران، بستری مناسب جهت ایجاد ارتباط از طریق فیبرهای نوری جهت پوشش شبکه‌های ملی و استانی در تمامی رسانه‌های استانی کشور از طریق مراکز معین همچون صدا وسیمای مرکز قزوین و سمنان میسر گردید. 
در این رزمایش که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد؛ ارتباط زنده تصویری از طریق ویدئو کنفرانس با صداوسیمای مرکز قزوین برقرار و سیگنال رسانی شبکه‌های سراسری به ماهواره از طریق بسترهای فنی مستقر در مرکز قزوین صورت پذیرفت. 
معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در حاشیه ارتباط زنده با این کنفرانس گفت: دانش، تخصص و توانمندی‌های همکاران معاونت فنی مرکز قزوین و همچنین بسترها و زیرساخت‌های این مرکز موجب شد تا صداوسیمای مرکز قزوین در رزمایش دفاع پدافند غیرعامل به عنوان معین رسانه ی ملی انتخاب شود. 
وی افزود: در این رزمایش اگر به هر دلیل امکان سیگنال رسانی شبکه‌های سراسری از طریق جام جم مختل شود؛ صداوسیمای مرکز قزوین به این توانمندی و دانش رسیده است که این مهم انجام دهد. 
معصومی فر اظهار داشت: در رزمایش پدافند غیر عامل صداوسیمای مراکز قزوین و سمنان به عنوان معین رسانه ملی انتخاب شدند که مرکز قزوین سیگنال رسانی و پشتیبانی شبکه های ملی و مرکز سمنان هم سیگنال رسانی و پشتیبانی شبکه های استانی را برعهده دارند. 
,
,
,
,
,
, ,

در ادامه این مراسم سردار جلالی در رزمایش پدافند غیرعامل گفت: نقش سازمان صدا و سیما در برابر هجمه‌های تهدید از طرف دشمنان بسیار مهم است، این رسانه در حوزه ارتباطات نقش کلیدی را ایفا می‌کند.
وی با تاکید بر تغییرات فناوری ابراز کرد: با توجه به نغیبرات روزانه فناوری، باید برای ایجاد پایداری سیگنال های رسانه ای ، تلاش بسیار کرد که این امر مهمترین وظیفه سازمان‌های صدا و سیما و پدافند غیرعامل است. 
همچنین دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی، در سخنانی گفت: سازمان صدا و سیما، جز سازمان‌های حیاتی کشور به شمار می آید و به دلیل اهمیت بالای این سازمان پایداری آن باید در شرایط عادی و شرایط بحران ، تثبیت شده و مصون از تهدیدات را داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما صلح و آرامش برقرار است، اما در حوزه رسانه ای جنگ رقابتی وجود دارد که با دانش و تخصص فنی همکاران خود درصدد مقابله با این رقابت‌ها هستیم.
انتهای پیام/م
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه