اخبار داغ

گزارش های چندین ساله از پیک هشترود و عدم پیگیری ها از مسئولان؛

هشترودی ها محروم از ایستگاه هواشناسی مجهز/ از گمنامی در سایت سازمان هواشناسی تا نبود منبع اطلاع رسانی بحران های احتمالی +اسناد

هشترودی ها محروم از ایستگاه هواشناسی مجهز/ از گمنامی در سایت سازمان هواشناسی تا نبود منبع اطلاع رسانی بحران های احتمالی +اسناد
علیرغم همه محرومیت ها، نام هشترود بدلیل نداشتن ایستگاه هواشناسی مجهز، در سایت اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی هم دیده نمی شود و شهروندان نمی توانند اطلاعات دقیق تری از پیش بینی هوای شهرستان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از پیک هشترود، شهرستان هشترود یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان شرقی است و به انبار غله استان نیز معروف است اما همه این القاب و نام های دهن پرکن باعث رونق منطقه نشده و هنوز واژه محرومیت در کنار نام این شهرستان دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

یکی از فعالیتهای اصلی اقتصادی در منطقه کشاورزی است و این فعالیت ایجاب می کند تا کشاورزان نسبت به وضعیت جوی منطقه اگاهی یابند. یکی از منابع رسمی برای دریافت اطلاعات نسبت به وضعیت جوی سایت اداره کل هواشناسی استان است اما نامی از هشترود در آن دیده نمی شود.

,

 

,

هوا

, هوا, هوا,

پیش بینی ۳ روزه هوا در سایت هواشناسی استان و نبود نام هشترود در آن

, پیش بینی ۳ روزه هوا در سایت هواشناسی استان و نبود نام هشترود در آن, پیش بینی ۳ روزه هوا در سایت هواشناسی استان و نبود نام هشترود در آن,

 

,

 

,

وضعیت بد و کاهش دمای ناگهانی هوا و پیگیری خبرنگار این سایت برای اطلاع از وضعیت ساعات آتی هوا باعث شد تماسی با چند تن از مسئولین مربوط برای گرفتن اطلاعات لازم گرفته شود اما همه آنها اطلاعات کافی نداشتند.

,

 

,

تنها منبع برای هواشناسی هشترود چند دستگاه در محوطه فرمانداری این شهرستان است که به صورت آنلاین به اداره کل هواشناسی استان متصل است و برای دریافت وضعیت هوا باید با استان و آن هم در ساعات اداری تماس گرفت.

,

 

,

حال در وضعیت های اضطراری مانند دیشب منبعی برای دریافت دقیق وضعیت هوای هشترود وجود ندارد. این در صورتی است که اکثر شهرستانهای استان اداره هواشناسی دارند و بنا به گفته یک منبع موثق برای ایجاد این ایستگاه در هشترود به ۳ هزار متر زمین نیاز است.

,

 

,

۰۳

, ۰۳, ۰۳,

نمونه ای از اعلام وضعیت هوا در سایت هواشناسی استان

, نمونه ای از اعلام وضعیت هوا در سایت هواشناسی استان, نمونه ای از اعلام وضعیت هوا در سایت هواشناسی استان,

 

,

 

,

گذشته از هرچیز وجود چنین مرکزی در هشترود لازم است و عدم توجه کافی مسئولین به این نکته قابل توجه است. در عصر کنونی که مسافران برای سفر از قبل وضعیت هوا و راهها را بررسی می کنند نبود نام هشترود در سایت این سازمان قبال توجیه نیست و نیاز اهتمام فوری و جدی مسئولان است.

,

 

,

اگرچه پیک هشترود چندین سال است به بهانه های مختلف گزارشاتی در این زمینه منتشر کرده اما گویا مسئولان رده بالای شهرستان وظایفی فراتر از این موارد را در رونق اقتصادی منطقه پیش رو گرفته اند.

, پیک هشترود, پیک هشترود,

 

,

۰۶

, ۰۶, ۰۶,

نبود جزئیات وضعیت آب و هوای هشترود در سایت هواشناسی استان

, نبود جزئیات وضعیت آب و هوای هشترود در سایت هواشناسی استان, نبود جزئیات وضعیت آب و هوای هشترود در سایت هواشناسی استان,

 

,

 

,

با توجه به اتکای اقتصاد منطقه به کشاورزی نیاز است تا یک ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در منطقه ایجاد شود تا مردم بخصوص کشاورزان بتوانند با آگاهی بهتر برنامه ریزی کنند.

,

 

,

قابل توجه است بدلیل عدم وجود ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در هشترود در بسیاری از زمانها حتی از اخبار استانی و در بخش هواشناسی نیز در مقابل نام هشترود خط تیره گذاشته می شود و هوای آن نیز اعلام نمی شود.

,

 

,

۰۲

, ۰۲, ۰۲,

 

,

حال می طلبد مسئولین محلی و اعضا شورای شهر برای راه اندازی چنین ایستگاهی در شهر تلاش کنند تا از دیگر مناطق عقب نمانیم.

,

 

,

۰۵

, ۰۵, ۰۵,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه