اخبار داغ

آخرین تحولات موصل

رسیدن نیروهای پلیس فدرال عراق به ورودی های موصل/آغاز عملیات آزادسازی «زوایا»/ اعدام 232 غیر نظامی در جنوب موصل توسط داعش

رسیدن نیروهای پلیس فدرال عراق به ورودی های موصل/آغاز عملیات آزادسازی «زوایا»/ اعدام 232 غیر نظامی در جنوب موصل توسط داعش
بیش از یک هفته از آغاز عملیات آزادسازی موصل میگذرد که عراق طی این یک هفته شاهد تحولات گسترده ای بوده است
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از یک هفته از آغاز عملیات آزادسازی موصل میگذرد که عراق طی این یک هفته شاهد تحولات گسترده ای بوده است. آنچه در زیر می آید تحولات 24 ساعته گذشته در موصل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

لحظه‌ شماری برای آغاز عملیات الحشد الشعبی در غرب موصل

, لحظه‌ شماری برای آغاز عملیات الحشد الشعبی در غرب موصل, لحظه‌ شماری برای آغاز عملیات الحشد الشعبی در غرب موصل,

 

,

الحشد الشعبی به زودی عملیات خود در غرب موصل را آغاز خواهد کرد تا دو به هدف مهم نائل آید، اول اینکه خطوط اتصالی داعش به سوریه را قطع کند و برنامه عملیاتی خود را بر تروریست‌ها تحمیل کند و دوم اینکه از سد فشارهای آمریکا به العبادی برای به تعویق انداختن حضور الحشد الشعبی در عملیات موصل، عبور کند.

,

به نوشته روزنامه الاخبار، مشخص شده است که وظیفه و نقش اصلی الحشد الشعبی در عملیات موصل در منطقه «تلعفر» در غرب شهر موصل و در 90 کیلومتری مرز سوریه خواهد بود و دولت العبادی این تصمیم را گرفته است تصمیمی که در سایه فشار آمریکا و ترکیه برای دور نگه داشتن الحشد الشعبی از این منطقه سخت و دشوار بوده است.

,

با ورود عملیات موصل به دومین هفته خود، هنوز آتش جنگ آن طور که باید باشد شعله‌ور نشده و منابع میدانی گفته‌اند که عملیات هنوز در مراحل مقدماتی است و هنگامی که نیروها به موصل برسند تازه جنگ واقعی آغاز خواهد شد.

,

الاخبار ادامه می‌دهد که بغداد تلاش دارد تا در مراحل مختلف عملیات از رودر رویی مستقیم نیروهایش با داعش جلوگیری کند و همچنین مانع محاصره تروریست‌های داعش در موصل شود و اجازه دهد تا تروریست‌ها شهر را ترک کنند. علی رغم اینکه از یک هفته پیش فرار آن‌ها به سمت سوریه آغاز شده است.

,

فرماندهان میدانی نیز می‌گویند که عملیات موصل در مرحله دارد: اولی پیشروی به سمت شهر و مناطق آن و مرحله دوم به غرب موصل متمرکز می‌شود و تا مرز با سوریه ادامه می‌یابد. در عملیات اولی نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و پیشمرگه و عشایر عمل می کنند و در مرحله دوم الحشد الشعبی وارد می‌شود همچنان که در روزهای اخیر مدام تبلیغ می‌شود که آزادسازی «تلعفر» بر عهده الحشد الشعبی خواهد بود.

,

منطقه غربی شهر موصل تا مرز سوریه مساحتی بالغ بر 4 هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود و به گفته فرماندهان میدانی عملیات بسیاری دشواری در انتظار الحشد الشعبی است چرا که باید منطقه غربی عراق را از شرق سوریه جدا کند.

,

,

, ,

 

,

حضور سردار سلیمانی

, حضور سردار سلیمانی ,

در سطح لوجستیکی الحشد الشعبی آمادگی خود برای آغاز عملیات را به پایان رسانده و اتاق عملیات الحشد الشعبی منتظر دستور العبادی برای آغاز عملیات است.

,

یک منبع عراقی مطلع نیز به الاحبار گفته است که العبادی منتظر چراغ سبز جهت صدور دستور آغاز عملیات الحشد الشعبی است و فشار زیادی از جانب امریکا در باره نقش الحشد الشعبی متوجه العبادی است و نوری المالکی رئیس فراکسیون ائتلاف دولت قانون نیز در تلاش برای نقشآفرینی الحشد الشعبی است.

,

الحشد الشعبی نیز خود را از روندهای سیاسی دور نگه داشته است و یک شخصیت عراقی به الاخبار گفته است که سردار قاسم سلیمانی پس از حضور در اربیل به اتاق عملیات الحشد الشعبی رسیده تا نقش استشاری خود را برای آغاز عملیات شروع کند.

,

 

,

اعدام 232 غیرنظامی در جنوب موصل

, اعدام 232 غیرنظامی در جنوب موصل,

 

,

رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که عناصر داعش 232 غیر نظامی را در منطقه «حمان العلیل» و روستای «العریج» در جنوب موصل اعدام کرد.

,

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، «عبدالرحیم الشمری» گفت: داعشی‎ها همچنان دست به جنایات وحشیانه علیه ساکنان استان نینوا می زنند و 190 را در منطقه حمام العلیلی و 42 غیر نظامی دیگر را در روستای العریج اعدام کردند.

,

الشمری تصریح کرد: این افراد به اتهام سرپیچی از دستور داعش و مخالفت با پیوستن به این گروه تروریستی اعدام شدند.

,

نماینده پارلمان عراق از حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا با سرعت عمل بیشتری به عملیات آزادسازی موصل ادامه دهند تا از جنایت بیشتر داعش در حق شهروندان عراقی جلوگیری شود.

,

 

,

آوارگی 10 هزار عراقی از آغاز عملیات موصل

,

آوارگی 10 هزار عراقی از آغاز عملیات موصل

,

آوارگی 10 هزار عراقی از آغاز عملیات موصل

, آوارگی 10 هزار عراقی از آغاز عملیات موصل,

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز عملیات موصل تاکنون 10 هزار عراقی از منازل خود فرار کرده‌اند؛ در بیانیه سازمان ملل آمده است: از زمان آغاز عملیات موصل در 17 اکتوبر جاری علیه داعش دست کم 10 هزار عراقی از منازل خود فرار کرده اند.تمام این افراد آواره به شمار آمده و کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

,

از سوی دیگر هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عنوان داشت که نیروهای حشد شعبی در صورت درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق وارد موصل خواهند شد.

,

وی در ادامه افزود: ما هرگز اجازه نمی دهیم که نیروهای ترکیه در خاک عراق مداخله کنند. معرکه موصل طولانی خواهد بود و جایی برای تفریح نیست.

,

از سوی دیگر معن السعدی یکی از فرماندهان نیروهای عملیات ویژه عراق عنوان داشت که این نیروها به زودی وارد شهر موصل می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه