اخبار داغ

یکی از شهرواندان پیرانشهر مطرح کرد؛

تاکسی های پیرانشهر همچنان در بلاتکلیفی تصمیمات مسئولان

تاکسی های پیرانشهر همچنان در بلاتکلیفی تصمیمات مسئولان
یکی از شهرواندان پیرانشهری گفت: نبود برنامه جامع و عدم رعایت قانون تاکسیرانی در شهرستان پیرانشهر سالهاست که موجب آزار و اذیت تاکسیرانان پیرانشهری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صلاح شیلان یکی از شهرواندان پیرانشهری در گفتگو با کوردپیام نسبت به معضل بزرگ امروزی ایستگاه های تاکسی در پیرانشهر گفت: چندسال قبل که اقای مهندس بایزیدی سرپرستی شهرداری پیرانشهر را به عهده داشتند، مهمان برنامه صبحگاهی رادیو مهاباد بودند.بنده برحسب وظیفه به برنامه تلفن کرده وچند سوال مختصر از وضعیت نابسامان سطح شهر ازایشان مطرح نمودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوردپیام ,

وی اظهار کرد: یکی از سوالات در مورد عدم وجود ایستگاههای تاکسی و به تبع ان وجود مشکلات ترافیکی بود.اما جواب ایشان اعتراف به واقعیت تلخی بود که متاسفانه امروز هم دامنگیر شهر درحال توسعه پیرانشهراست وان هم عدم و یا ضعف مدیریتی که برای عموم مردم بسیار محسوس و قابل فهم و واقعیتی انکار ناپذیراست.ا

,

این فعال مدنی افزود: ایستگاههای تاکسی در سطح شهر مخصوصا در مرکز شهر پارکینگی امن و بدون دغدغه برای خودروی شهروندان است.جدا کننده های ترافیکی که باید جهت جداسازی ایستگاههای تاکسی در چنین جاهایی نصب شوند، درجاهایی نصب شده اند که به هیچ وجه قابل استفاده برای تاکسیها و مسافران نیست(برای نمونه جداکننده هایی که در پنجراه استقلال و ترمینال شهرستان نصب شده اند).

,

شیلان نسبت به وضعیت رانندگان تاکسی تصریح کرد: رانندگان تاکسی باید متحمل تمامی هزینه های روحی روانی وتهمتها درحین سوار کردن مسافران در مرکز شهر وخیابانهای پرتردد باشند.

,

وی گفت: به راستی چه چیزمانع از اجرای یک طرح منسجم وقابل اجرا جهت تسریع و روان کردن ترافیک شهری میشود؟ چرا ماموران محترم راهنمایی و رانندگی جهت نظم بخشیدن به خیابانها و کنترل ترافیک درسطح شهر حضوری فعال بیشتری ندارند؟ بسیار دیده شده که گشت زنی و پست دادن ماموران به صورت موقتی و تنها در جهت جریمه کردن رانندگانی که کمربند ایمنی را نبسته و یا خودروهایی که درمیادین و محدوده توقف ممنوع پارک کرده اند بوده است.

,

صلاح شیلان عنوان کرد:  اما ایا واقعا جریمه کردن راه حل است؟ و ایا بستن و یا نبستن کمربند ایمنی تاثیری درحل معضل ترافیک دارد؟ اگر راننده خودرویی که در محوطه پارک ممنوع پارک کرده جریمه شد بعد از اتمام کارش میدان را ترک کرده و خودرویی دیگر جای انرا میگیرد واین چرخه تلخ از صبح تا شب به صورت روزمره ادامه دارد...

,

این فعال مدنی  در پیام آخر خودش گفت: البته مشکلات و نواقص بسیارند ورخصت و فرصت اندک ودر این مختصر نمیگنجداما مسئولیت به نوعی متوجه تک تک ما شهروندان اعم از ریش سفیدان،عقلاوفرهنگیان محترم است واین موضوعات ایجاب میکند که استینها بالا زده شوند وجهت اسیب شناسی معضلات و مشکلات موجود با مسئولان ذیربط هم اندیشی کنند وراه چاره را بیابند و البته اجرا وعملی شود.

,

انتهای پیام /م

,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه