اخبار داغ

آیت الله قدمی؛

برخی ماه محرم را ماه ارتزاق خود میدانند/ عاشورا به ما فهماند بین دین و آبرو، دین را انتخاب کنیم

برخی ماه محرم را ماه ارتزاق خود میدانند/ عاشورا به ما فهماند بین دین و آبرو، دین را انتخاب کنیم
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) را با دادن نذری و پول گرفتن از منابر و مداحی ها میدانند، در صورتی که امام حسین(ع) برای اهداف مهمتری قیام کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طوبی گلستان؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه و مدرس خارج فقه در هیئت انصار الحسین(ع) شهرک برق اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم قصه ها و مثل های بسیاری به ما آموخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

آیت الله قدمی با اشاره به دلائل داستان گویی قرآن تصریح کرد: هدف خداوند در اینکه بسیاری از موارد قرآن به صورت قصه و حکایت با ما سخن گفته است این است که با زبان حکایت و قصه بهتر میتوان با مردم صحبت کرد.

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این داستان هایی که در قرآن مشاهده میکنیم مانند تابلوهایی هستند که کنار خیابان نصب میشود، هیچ گاه آن تابلو ها هدف و مقصود ما نیستند، بلکه آنها راه و روش درست رانندگی کردن را به ما می آموزند، قصه ها و حکایات موجود در قرآن هدفش این است، که خداوند به ما شیوه درست زندگی کردن را می آموزد.

,

قدمی خاطر نشان کرد: امروزه وقتی در منازل شخصی مان ماهواره وجود داشته باشد هدف از این ماهواره ها زمینه سازی گناه را در ذهن های ما ایجاد میکند، وقتی زمینه گناه در ذهن های ما ایجاد شود به راحتی در جامعه دستمان به گناه آلوده می شود.

,

وی افزود: داستان ها و حکایت ها طوری است که ما خودمان را به عنوان شخص اول داستان در نظر میگیریم، وقتی قرآن به ما میگوید داستان حضرت ابراهیم را بخوانیم دلیل آن این است مثل آن حضرت در مقابل نمرود و لشگریانش ایستادگی کنیم، و در سوره یوسف به ما می آموزد در مقابل خواسته های نامتعارف تن به ذلت ندهیم.

,

حافظ قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه قرآن برخی از افراد را نفرین میکند تصریح کرد: وقتی ما قرآن میخوانیم ولی به حکایات و داستانهای آن عمل نمی کنیم همین قرآن ما را مورد لعن و نفرین قرار میدهد، وجود چنین حکایاتی در قرآن برای هدایت ما آمده است، نه فقط برای خواندن قرآن.

,

آیت الله قدمی زنده نگه داشتن عاشورا را به عمل کردن دستورات امام حسین(ع)  دانست و تاکید کرد: زنده نگه داشتن عاشورا فقط با نذری دادن امکان پذیر نیست، یا اینکه از منبرها و مداحی ها پول دریافت کنیم، برخی ها محرم را ماه ارتزاق خودشان میدانند، باید فرهنگ عاشورایی را در بین مردم نهادینه کرد.

,

وی ادامه داد: اگر در مراسمات امام حسین(ع) شرکت میکنید و جوانی مثل علی اکبر در منزل ندارید امام حسین(ع) ما را نفرین میکند، وقتی داستانهای حضرت زینب(س) را میشنویم و دختری که الگوی او حضرت زینب باشد در منزل ما نباشد آن حضرت ما را نفرین میکند.

,

قدمی در پایان با اشاره به اهداف عزاداری امام حسین(ع) افزود: اگر در عزاداری امام حسین (ع) شرکت میکنیم دلیل آن باید این باشد که اگر روزی در جایی بین آبروی ما و دین ما یک چیز را باید انتخاب کنیم باید دین را انتخاب کنیم نه آبروی خود را، امام حسین در کربلا دین را مهتر از آبروی خودش دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه