اخبار داغ

دفاع وزیر بهداشت از طرح تحول سلامت

دفاع  وزیر بهداشت از طرح تحول سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت متعلق به نظام است؛ مسئولان بیمه ها به جای پرداخت بدهی خود مدام آدرس غلط به مردم می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به 6 هزار طرح و 2 میلیون متر مربع فضای در حال ساخت مشترک بین مجمع خیرین و وزارت بهداشت گفت: خیرین حوزه سلامت منشا آثار خیر زیادی در این حوزه بوده اند و ما امیدواریم که چراغی که این عزیزان روشن کرده اند در نسل های بعد توسط فرزندان آن ها نیز روشن بماند.
وی وظیفه مراقبت از سلامت مردم را افتخار وزارت بهداشت دانست .
وزیر بهداشت با انتقاد به برخی اظهارنظرهای غیرواقع در مورد طرح تحول سلامت، از ابراز نگرانی مقام معظم رهبری برای این طرح خبر داد و افزود: در دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتم ایشان ابراز نگرانی کردند که نکند عدم وجود منابع پایدار ادامه اجرای طرح را با مشکل مواجه کند.
وی  با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت : تراز بیمارستان های کشور همواره منفی بود و بیمارستان های ما همواره در معرض ورشکستگی قرار داشتند ولی با اجرای طرح تحول سلامت تراز آن ها مثبت شد که اگر مطالبات 10 هزار میلیاردی ما از بیمه ها پرداخت شود، شاهد اثرات آن خواهیم بود.
وی افزود: متاسفانه معوقات پرداخت بیمه ها که در برخی موارد به بیش از یک سال رسیده است موجب شده است تا بیمارستان های ما نیز که خریدار خدمت، تجهیزات، دارو و مایحتاج بوده اند به بخش های مختلف بدهکار بمانند و من متعجم از اینکه مسوولان بیمه ها که بدهکار ما هستند، به جای پرداخت بدهی خود، طلبکارانه برخورد می کنند و مدام آدرس غلط به مردم می دهند.
قاضی زاده هاشمی گفت: عده ای می گویند که پول طرح تحول سلامت به پزشکان داده شده است در حالی که تنها 19 درصد از هزینه کرد در این طرح مربوط به دستمزدها بوده است.
وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: متأسفانه امروزه با ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت فاصله زیادی داریم و رتبه ما در بین کشور‌های دنیا در حال حاضر 153 است و باید به تولید ناخالص 50 درصد برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

منبع:شبکه خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه