اخبار داغ

گفتگوی تفصیلی آساره خبربا مدیر کل حج و زیارت استان؛

ثبت نام بیش از 4 هزار بانوی لرستانی در پیاده روی اربعین حسینی

ثبت نام بیش از 4 هزار بانوی لرستانی در پیاده روی اربعین حسینی
مدیر کل حج و زیارت استان گفت: 30 درصد از بانوان لرستانی برای پیاده روی اربعین حسینی تا کنون در سامانه سماح ثبت نام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآساره خبر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

محمد خسروی؛ مدیرکل حج و زیارت لرستان،در ارتباط با حضور بانوان در پیاده روی اربعین گفت: تا کنون 13 هزار لرستانی برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کردند که از این آمار 4 هزار و سیصد نفر بانوان هستند که تا کنون  2 هزار و پانصد نفراز آنها ویزا گرفتند .

,

خسروی گفت: بانوان لرستان امسال در ثبت نام پیاده روی اربعین  استقبال خوبی داشتند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و این استقبال  بانوا ن لرستانی برای ما غیر منتظره بود.

,

وی بیان داشت: یکی از  توسعه اکیدی که به بانوان می شود این است که حتما به صورت گروهی به همراه خانواده و یا همجنس دوستان خود و یا شبه کاروانی به پیاده روی اربعین بروند .

,

این مسئول عنوان کرد: امنیت بانوان در پیاده روی بانوان بسیار مهم است  لذا این بانوان ازموکب های جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و سعی کنند ازموکب های متفرقه استفاده نکنند مبدا و مقصد بین شهری را شناسایی کنند وبه موکب های معتبر مراجعه کنند برای استراحت موکب های جمهوری اسلامی که در بین راه هستند که به زائران  ارائه خدمت می کنند و الحمدالله این موکب ها نهادهای انقلابی زیاد هستند.

,

خسروی گفت : با توجه به اینکه امسال قریب به بیست میلیون زائر تخمین زده شده  است که دومیلیون از  زائران ایرانی هستند لذا بانوان کشورمان بالاخص لرستانی ها حتما به نکاتی که به آنها گوشزد می شود  توسعه می کنیم حتما رعایت کنند.

,

وی ادامه داد: بانوان تحت هیچ شرایط از موکب های متفرقه استفاده نکنند و بانوان می توانندازموکب های آستان قدس رضوی و حضرت معصومه (س) که مختص بانوان هستند استفاده کنند و با اطمینان خاطردراین موکب ها استراحت کنند.

,

مدیر کل حج و زیارت استان افزود: از بانوان می خواهیم تحت هیچ شرایطی به خاطرازدحام جمعیت پیاده روی اربعین بدون ویزا و پاسپورت حتی از منزلشان خارج نشوند و فکر بدون ویزا  را از سرشان  بیرون کنند چرا که امکان خروج از مرز رابه هیچ عنوان ندارند و حتما بایدویزا را داشته باشند.

,

خسروی به بانوان متاهلی  در پیاده روی اربعین توسعه ای ویژه داشت و افزود: بانوان متاهلی  که می خواهند در پیاده روی اربیعن شرکت کنند بایستی خیلی به این نکته توجه کنند چه بسا بانوانی بودند  که سال گذشته در پیاده اربعین شرکت کردند ویزا و پاسپورت هم داشتند اما اجازه خروج از مرز را نداشتند به خاطر اینکه این دسته از بانوان حتما رضایت محضری داشته باشند و اینها باید قبل از خروج مطئمن باشند که همسرشان رضایت دارد یا نه این رضایت را باید به پلیس +10 مراجعه کند و آن را محضری کنند  چه بسا بانوانی بوده اند که همسران خود را حتی به همراه داشتنداما باتوجه به اینکه  به صورت شفاهی  به مرزبانان گفتند که ما رضایت داریم که همسرمان  به زیارت بیاید اما قبول نکردند چون رضایت محضری در سیستم ثبت شده نداشتند و این رضایت نامه نباید در دستشان باشد بلکه در سامانه باید  ثبت شده داشته باشند.

,

خسروی به بانوان زائر توسعه بهداشتی رامتذکر شد و ادامه داد:  نکته مهمی که هست رعایت نکات بهداشتی است که بانوان توجه داشته باشند اول اینکه به همراه داشتن آب معدنی بسیارمهم است، داشتن صابون مایع و یا مواد ضدعفونی کننده با خود داشته باشند بانوان با توجه به حساسیت که دارند و از خوردن هر چیزی خود داری می کنند این بانوان تغذیه خشک را فراموش نکنند وازمواد خشک بار استفاده کنند چراکه سلامت بانوان درپیاده روی اربیعن بسیارارزشمند است.

,

وی گفت: بانوان وسایل ارتباطی از جمله تلفن همراه با خود داشته باشند چون در طول مسیر زائران همدیگر را به خاطر ازدحام جمعیت گم می کنند لذا داشتن تلفن همراه از ضروریاتی است که با خود داشته باشند. وحتما شارژگوشی مدام داشته باشند یا اینکه در مسیر نشانه گذاری کنند یک چیزی را نشان کنند که درصورت گم شدن همدیگر را  با آن چیزی که قبلا نشان کردند  می توانند  همدیگر را پیداکنند.

,

این مسئول استانی عنوان داشت: بانوان برای طی کردن مسیر پیاده روی حتما از کفش های راحت استفاده کنند و از کفش های که موجب می شوند پاها اذیت شوند به هیچ عنوان استفاده نکنند و با خود کوله پشتی و لباس راحت و مناسب به همراه داشته باشند .

,

خسروی تصریح کرد: استان لرستان  با ایجاد دوموکب درکربلا و نجف مختص بانوان را  راه اندازی کرده است  که  به زائران بانو خدمترسانی  می کنند و بانوان لرستانی با اطمینان خاطر و به دور ازهر گونه نگرانی در این موکب ها می توانند استراحت کنند و از خدمات این موکب ها استفاده کنند.

,

 

,

وی توسعه ای هم به کسانی که نمی توانند در این پیاده روی شرکت کنند داشت وگفت: بانوانی که به هردلیل از جمله شرایط امنیتی و یا شرایط دیگر نمی توانند در مراسم پیاده روی حضور پیدا کنند می توانند به سازمان عتبات و عالیات مراجعه کنند و نذورات خود را به این سازمان پرداخت کند تا به نیابت از آنها این نذورات برای زائرین اربعین خرج کنند.

,

خسروی توسعه دیگری که داشتند این بود : مادرانی که کودک سه سال و یا نوزاد دارند خواست که در این مراسم شرکت نکنند چون بسیار مشکل است مسیر طولانی است واینکه نکات بهداشتی در این مسیر درد سر ساز است و کود کان ونوزادان در زمینه بهداشتی بسیار حساس هستند و دچار بیماری خواهند شد و این گونه مادران نمی توانند حتی موفق به رفتن محوطه بین الحرمین هم نیستند لذا از این مادران که کودک سه سال و نوزاد دارند می خواهیم که در یک وقت مناسب و همراه با کاروانی ها  که بعدا به کربلا سفر می کنند با خیالت راحت و مطمئن  به زیارت کربلا بروند و این مادران هیچ گونه هم دچار مشکل  نخواهند شد و با آرامش خاطر هم زیارت خواهند کرد؛ همین طورافرادی هم که سن بالای 60 سال دارند توسعه اکید داریم که این عزیزان هم در مراسم پیاده روی حضور پیدا نکنند این ها هم سلامت شان در خطر است یا بعضا همین عزیزان بیماری خاص هم دارند لذا از آنها می خواهیم  که در یک موقع مناسب همراه با کاروان های معتبر به زیارت کربلای معلی بروند و از این افراد می خواهیم که این توسعه های را جدی بگیرند.

,

خسروی به دانشجویان دختر توسعه بسیار ویژه ای داشت  که به هیچ عنوان قشر دانشجوی دخترما به صورت تک نفری و یا بدون ویزا در این مراسم  شرکت نکنند و این دانشجویان دخترمی توانند به دفاتر بسیج دانشگاههای خود برای حضور در پیاده روی اربعین مراجعه کنند جهت ثبت نام و این دانشجویان دختر  به همراه بسیج دانشگاه  می توانند با آسودگی خاطر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

,

خسروی مدیر کل حج و زیارت استان در پایان خاطر نشان کرد: از بانوان جوان  که به کربلا می آیند  حتما حفظ ظاهر داشته باشند ومتاسفانه بانوانی بودند که سال گذشته  حجاب را در طول مسیرپیاده روی اربعین رعایت نکردند و با ظاهری که در شان یک بانوی جوان  اسلامی ایرانی باشد نبود واین بانوان باعث شدند که مسائل حاشیه ای در طول این مسیر پیش بیاد ؛ از بانوانی که حجاب و ظواهر اسلامی را در طول مسیر رعایت نمی کنند می خواهیم که حتما حرمت حریم مسیر پیاده روی اربعین راداشته باشند و فراموش نکنند که کجا دارند قدم برمی دارند و با شعوری بالابه دنبال زیارت ابا عبدالله الحسین  باشند و بانوان به حجابشان خیلی باید توجه داشته باشند  که  خدای نکرده در طول مسیردچار مشکل شود و مسائل حاشیه ای درست نشود.

,

 گفت و گو: کبری دریکوند

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه