اخبار داغ

معرفی کارآفرینان برتر شهرستان گرمه؛

پرورش ماهی در روستای شورک به روایت تصویر

پرورش ماهی در روستای شورک به روایت تصویر
پرورش ماهی در روستای شورک از جمله طرح‌های موفق بسیج سازندگی شهرستان گرمه است که توانسته ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان، نیاز بخشی از بازارهای مصرف استان خراسان شمالی را مرتفع نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، با اینکه بیکاری دامن بسیاری از خانواده‌ها در شهرستان گرمه و به‌خصوص روستای شورک را گرفته است اما هنوز هستند کسانی که با اراده و پشتکار زمینه‌های رونق اقتصادی را برای خود و خانواده و حتی سایر افراد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم آورده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , پایگاه خبری گرمه, ، با اینکه بیکاری دامن بسیاری از خانواده‌ها در شهرستان گرمه و به‌خصوص روستای شورک را گرفته است اما هنوز هستند کسانی که با اراده و پشتکار زمینه‌های رونق اقتصادی را برای خود و خانواده و حتی سایر افراد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم آورده‌اند, .,

وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می‌شود عده‌ای تصور می‌کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه‌ی زیاد است ولی در مقابل عده‌ای تن به این ریسک می‌دهند و با سرمایه و تسهیلاتی که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی می‌گیرند کار خود را شروع می‌کنند.

, .,

در شهرستان گرمه نیز طی سال‌های اخیر تولیدی‌ها و مزرعه‌های پرورشی متعددی توسط کارآفرین‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی شده که هم‌اکنون نیز بسیاری از این طرح‌ها با روند بسیار خوبی روبه‌پیشرفت و توسعه هستند که در این راه بسیج سازندگی کمک شایانی به فعالان علاقه‌مند در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی داشته است.

, .,

, ,

در همین راستا سری زدیم به یک طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در یکی از روستاهای شهرستان گرمه که توسط یک کارآفرین 51 ساله اداره می‌شود؛ امروز او با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی توانسته با پرورش ماهی قزل‌آلا، جزء موفق‌ترین تولیدکننده‌های ماهی سردآبی در استان خراسان شمالی باشد.

, .,

شیرعلی محمدی یکی از کارآفرینان باانگیزه شهرستان گرمه است که توانسته در کنار خانواده‌اش با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و پرورش ماهی قزل‌آلا، کسب‌وکار پررونقی را در روستای شورک برای خود و خانواده‌اش ایجاد کند.

, .,

محمدی که شروع فعالیت خود در این عرصه را از اوایل سال جاری آغاز نموده است اظهار داشت: استخر آبی که برای آبیاری مزارع کشاورزی احداث کرده‌ام تقریباً بلااستفاده مانده بود که خوشبختانه با اجرای طرح پرورش ماهی و استفاده دومنظوره از این استخر، گام مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در روستا برداشته شد.

, .,

, ,

این کارآفرین نمونه در ادامه با بیان اینکه در جلسه مشاوره‌ای که با کارشناسان حوزه شیلات استان داشتم به این نتیجه رسیدم که با شرایط موجود پرورش ماهی قزل الا بهترین گزینه ممکن است گفت: جهت دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه مراجعه کردم که با همکاری مجموعه بسیج سازندگی این شهرستان موفق به اخذ 150 میلیون ریال وام کم‌بهره شدم.

, .,

وی بیان داشت: در اوایل سال جاری اقدام به خرید 15 هزار قطعه بچه ماهی 3 گرمی قزل الا نمودم که با استفاده از روش‌های نوین پرورش ماهی موفق شدم وزن ماهی‌ها را به یک کیلوگرم برسانم و این امر موجب تعجب و تقدیر کارشناسان حوزه شیلات استان شد.

, .,

محمدی در ادامه با بیان اینکه در یک دوره 6 تا 8 ماهه میانگین وزن ماهی پرورش‌یافته باید بین 400 تا 450 گرم باشد گفت: ما در روستای شورک توانستیم با افزایش وزن ماهی تا یک کیلوگرم این افتخار را برای شهرستان و استان به ارمغان بیاوریم.

, .,

, ,

وی افزود: با راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در روستای شورک تاکنون برای 3 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده که در صورت حمایت مسئولین با توسعه این طرح، می‌توانیم تعداد افراد شاغل را به 15 نفر افزایش دهیم.

, .,

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در زمینه خرید بچه ماهی، خوراک و بازار فروش نداشته گفت: با توجه به کیفیت خوب و قیمت مناسب، محصولات ابن واحد به شهرهای مختلفی از جمله بجنورد، گرگان، بندر ترکمن و امل صادر شده است.

, .,

این کارآفرین 51 ساله در پایان از جوانان خواست تنها به فکر کارهای اداری و پشت‌میزنشینی نباشند چراکه افراد جویای کار می‌تواند با دریافت تسهیلات و پشتکار برای خود و خانواده ایجاد شغل و کسب درامد نمایند.

, .,

انتهای پیام /

,  /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه