اخبار داغ

هکر جوان تبریزی؛

عکس تراکتور را در صفحه شاهین نجفی قرار دادم/ یک زمانی سایت‌های اسرائیل و عربستان را می‌زدم/ اینستاگرام میهمان برنامه ماه عسل را هک کردم

عکس تراکتور را در صفحه شاهین نجفی قرار دادم/ یک زمانی سایت‌های اسرائیل و عربستان را می‌زدم/ اینستاگرام میهمان برنامه ماه عسل را هک کردم
سامان اقدمی جوان 21 ساله اهل تبریز جزو آن دسته از هکرهایی است که بیشتر به صفحات چهره‌های ضدایرانی، توهین کنندگان به ائمه و بازیگران خارجی معروف نفوذ می‌کند و عکس تراکتورسازی را در صفحه آنان قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تصویری که کاربران فضای مجازی و اینترنتی از «هکر» در ذهن‌شان ترسیم می‌‌نمایند غالباً توأم با واهمه است و خیلی‌ها با شنیدن این واژه، بیشتر به جنبه‌های منفی فکر می‌کنند لکن واقعیت‌هایی وجود دارد که رسیدن به آن‌ها می‌تواند به تفکیک هکرها از یکدیگر کمک کند و اندیشه‌ها را در خصوص این قشر دگرگون سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اصولاً هکرها در سایه هستند و سعی می‌کنند هویت‌شان پنهان بماند، همین امر نیز موجب شده تا آنان انسان‌های مرموزی لقب گیرند و جامعه نیز اطلاعات زیادی در مورد هکرها در دست نداشته باشد.

,

سامان اقدمی یکی از هکرهای معروف تبریزی است که بعد از مدت‌ها فعالیت خاموش تصمیم گرفت پرده‌ها را کنار بزند و با هکِ صفحات رسمی برخی از چهره‌های نام‌آشنا در جُرگه‌ی رخنه‌گران اینترنتی شناخته شده قرار گیرد.

,

این جوان 21 ساله در گفت‌وگوی صمیمی با خبرنگار آناج از چگونگی تبدیل شدن به هکری حرفه‌ای سخن گفت و از اقداماتی که تاکنون در فضای مجازی به ثمر رسانده است، پرده برداشت؛ متن مصاحبه آناج با این جوان آذربایجانی را در ادامه می‌خوانید:

,

6 سال است که به صورت حرفه‌ای هک می‌کنم

,

آناج: از چند سالگی هَک سایت‌ها را شروع کردید؟

, آناج: از چند سالگی هَک سایت‌ها را شروع کردید؟,

هنگامی که 9 سال داشتم به صورت مستمر کار با کامپیوتر را آغاز کردم و با توجه به اینکه علاقه خاصی به این حوزه داشتم به مرور زمان کتاب‌هایی را در مورد نفوذ اینترنتی مطالعه نمودم، کُتب فارسی در این باره خیلی کم بود و بیشتر از منابع خارجی برای آشنایی با چگونگی هک سیستم‌ها استفاده می‌کردم، در نهایت نیز از سن 16 سالگی به صورت تخصصی وارد این کار شدم. در هیچ کلاسی هم شرکت نکردم و تنها با مطالعه توانستم به این توانایی دست یابم.

,

, ,

پزشکی می‌خوانم، شعر می‌نویسم، از روی علاقه هک می‌کنم!

,

آناج: تحصیلات دانشگاهی را در رشته کامپیوتر ادامه می‌دهید؟

, آناج: تحصیلات دانشگاهی را در رشته کامپیوتر ادامه می‌دهید؟,

برخلاف علاقه‌ای که به مسایل کامپیوتری داشتم رشته پزشکی را انتخاب کردم و اکنون در دانشگاه ارومیه تحصیل می‌کنم؛ تخصص من کامپیوتر و پزشکی نیست، یک زمانی برای نشریه‌ها شعر نیز می‌نوشتم و فعالیت‌های گوناگونی را انجام داده‌ام؛ همه کارهایم از روی علاقه است و هیچکدام را به عنوان هدف قرار نداده‌ام.

,

یک زمانی سایت‌های اسرائیل و عربستان را می‌زدم

,

آناج: کدام سایت‌ها را هک کرده‌اید؟

, آناج: کدام سایت‌ها را هک کرده‌اید؟,

حمله به سایت‌ها را خیلی وقت است کنار گذاشته‌ام اما یک زمانی سایت‌های اسرائیلی و عربستانی را می‌زدم و این کار برایم خیلی جذاب بود، هر سایتی از این کشورها را می‌دیدم مورد حمله قرار می‌دادم و اصلا در مورد این کشورها حس ترحمی نداشتم. کار هکر مختل کردن امنیت است، البته امنیت سایبری کشور خودمان را تامین می‌کنیم اما سیستم اجنبی‌ها را نیز برهم می‌زنیم. مثلا سال‌ها پیش سایت خواننده هتاک، "شاهین نجفی" توسط یک ایرانی هک شد و آن زمان او از اسرائیل کمک گرفت و امنیت تمام صفحات خود را برقرار نمود اما بنده بازهم صفحه اینستاگرام او را هک کردم.

,

در صفحه شاهین نجفی عکس تراکتور را قرار دادم

,

آناج: نفوذ به صفحه اینستاگرام شاهین نجفی چقدر طول کشید و بعد از در اختیار گرفتن اکانت چه تغییراتی را در صفحه اعمال کردید؟

, آناج: نفوذ به صفحه اینستاگرام شاهین نجفی چقدر طول کشید و بعد از در اختیار گرفتن اکانت چه تغییراتی را در صفحه اعمال کردید؟,

ابتدا تصویر ایران را قرار دادم و در ادامه صفحه رهبریت را تَگ کردم، عکس امام حسین(ع) را نیز درج و طبق معمول عکس تراکتور را نیز در صفحه شاهین نجفی جانمایی نمودم. این خواننده هتاک به خاطر توهین‌هایی که به ائمه می‌کرد به عنوان هدف انتخاب شد و حدود 4.5 ماه برای هَک صفحه او تلاش کردم، اکنون نیز اکانت وی در اختیار من است و شرکت تلگرام واقع در اسپانیا نیز علی‌رغم تمام تلاش‌هایش نتوانست صفحه شاهین نجفی را از من پس بگیرد.

,

از هک صفحات ضدایرانی تا هک اینستاگرام مهمان ماه عسل

,

آناج: در اینستاگرام چه نوع صفحاتی را هک می‌کنید؟

, آناج: در اینستاگرام چه نوع صفحاتی را هک می‌کنید؟,

اصولا آن دسته از کاربرانی که به ائمه توهین می‌کنند از دست من در امان نیستند، صفحه تعدادی از بازیگران فیلم‌های مستهجن و کمپانی‌های پورنو را نیز هک کرده‌ام. البته یک‌بار نیز صفحه شایان سعیدی را که در برنامه‌ی ماه عسل حضور یافته بود هک کردم و جمله‌ی «هکرهای واقعی دزد نیستند» را در پروفایل او قرار دادم؛ البته شایان یک هکر واقعی نیز نبود و اطلاعات کافی در این زمینه نداشت اما چون آقای علیخانی بر اساس شنیده‌ها او را میهمان برنامه خود کرده بود اشتباهاً وی را هکر معرفی کرد.

,

«ندا یاسی» دختر ایرانی ساکن کانادا را نیز هک کردم، این شخص واقعا سفیه است و یک‌بار قرآن را به آتش کشید، صفحه‌اش را در اختیار گرفتم و 2 هفته نتوانست کاری کند، یک روز به یکی از دوستانم انتقال دادم و او در عرض چند دقیقه صفحه را از دست داد. البته اگر وقت بگذارم بازهم می‌توانم هک کنم؛ ندا یاسی ایمیل‌هایی را داشت که سازمان‌های بزرگ از آن‌ها استفاده می‌کنند، آنجا فهمیدم این فرد توسط سرویس‌های اطلاعاتی و وهابیت حمایت می‌شود و آنان امنیت او را برقرار کرده‌اند.

,

, ,

صفحه اینستاگرام شاهزاده سریین، پسر ملعون سرهنگ بدیعی را نیز هک کردم؛ او ساکن کالیفرنیاست و اولین شخص ثروتمند آنجا محسوب می‌شود، همواره به ائمه توهین می‌کرد، بعد از هک صفحه‌اش آن را پس گرفت و با فرستادن پیامی گفت «40 هزار دلار به یک شرکت امنیتی پرداخت کردم تا امنیت اطلاعاتی برقرار کند و دیگر نمی‌توانی مرا هک کنی». نیم ساعت دیگر دوباره صفحه‌اش را هک کردم.

,

امنیت صفحات تبریزی‌ها را رایگان برقرار می‌کنم

,

آناج: عکس‌العمل اشخاص نسبت به کارهایتان چیست؟

, آناج: عکس‌العمل اشخاص نسبت به کارهایتان چیست؟,

پدرم واقعا از من حمایت می‌کند و همواره به بنده دلگرمی می‌دهد، مادرم نیز مخالف کارهایم نیست اما بیخیال است و دیگر با اقداماتی که انجام می‌دهم کنار آمده است. خوشبختانه در موقعیتی قرار گرفته‌ام که هیچ شخصی از من نمی‌ترسد و توانسته‌ام اعتمادها را جلب کنم چون تا به این لحظه هیچ صفحه ایرانی را هک نکرده‌ام و بالعکس همیشه سعی داشته‌ام به صورت رایگان به هم‌‌وطنانم به خصوص تبریزی‌ها کمک کنم و امنیت صفحات‌شان را برقرار نمایم و یا اگر هک شده‌اند صفحه‌شان را از مهاجم پس بگیرم.

,

آناج: آیا اکانت‌های تلگرام را نیز هک می‌کنید؟

, آناج: آیا اکانت‌های تلگرام را نیز هک می‌کنید؟,

تلگرام مثل اینستاگرام نیست و برای نفوذ به آن روش‌های دیگری وجود دارد، تاکنون در تلگرام کاربری را هک نکرده‌ام اما چگونگی انجام آن را می‌دانم؛ اساساً سرورهای تلگرام قابل هک نیست و 300 هزار دلار برای شخصی که بتواند حفره‌های امنیتی تلگرام را پیدا کند جایزه می‌دهند اما بنده می‌توانم اکانت‌های شخصی افراد رابا استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی هک کنم.

,

آناج: پیشنهاد همکاری از سوی ادارات و سازمان‌ها به شما داده‌اند؟

, آناج: پیشنهاد همکاری از سوی ادارات و سازمان‌ها به شما داده‌اند؟,

بنده سعی می‌کنم همکاری داشته باشم اما هیچ‌گاه به فکر استخدام نبوده‌ام و الان نیز آماده هستم تا به نهادها در صورت نیاز کمک کنم.

,

در ایران هکرهایی را داریم که می‌توانند در تهاجم سایبری اسرائیل را مختل کنند

,

آناج: فضای سایبری ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از امنیت کافی برخوردار است؟

, آناج: فضای سایبری ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از امنیت کافی برخوردار است؟,

امنیت سایبری رژیم صهیونیستی بالاست اما امنیت سایبری ایران از اسرائیل نیز بیشتر است و در کشورمان هکرهایی را داریم که به تنهایی می‌توانند سیستم‌های صهیونیستی را مختل نمایند، در ایران شرایطی فراهم شده که خیلی‌ها به زمینه هک علاقه‌مند شده‌اند و با ورود به این حوزه استعدادهایشان شکوفا گشته است. در مقطعی ویروس استاکس نت وارد ایران شد و تحلیل‌های مختلفی درباره آن ارائه شد اما به عقیده من شاید سهل‌انگاری رخ داده بود چراکه کشورمان خیلی سخت چنین سوتی‌هایی را می‌دهد.

,

ما دو نوع هکر سایت داریم، عده‌ای صرفا از روی عشق و به خاطر معروف شدن سایتی را انتخاب و بعد از نفوذ نام خود را درج می‌کنند که این کار از نظر بنده ارزش زیادی ندارد اما گروه دوم به منظور کسب اطلاعات از دیگر کشورها سایت آن‌ها را می‌زنند و با کسب اطلاعات به موفقیت‌های زیادی می‌رسند.

,

یکی از دوستان سایت‌های تلویزیونی را هک کرده بود

,

آناج: سازمان‌های ما چقدر به امنیت سایت‌هایشان اهمیت می‌دهند؟

, آناج: سازمان‌های ما چقدر به امنیت سایت‌هایشان اهمیت می‌دهند؟,

یکی از دوستان بنده حفره امنیتی یکی از شبکه‌های تلویزیونی را شناسایی کرده بود اما از آنجایی که اهل سوءاستفاده نبود پلیس فتا را در جریان امور قرار داد تا مسئولین شبکه نسبت به تامین امنیت و رفع نواقص اقدام کنند. سه ماه قبل جنگ سایبری بین ایران و عربستان به راه افتاد که بعدا معلوم شد یک ایرانی نیز در این میان سایت‌های داخلی را به نام آل سعود مورد حمله قرار می‌داد، در آن برهه 7 نفر از دوستانم روزانه سایت‌های عربستانی را از کار می‌انداختند.

,

, ,

آناج: چقدر زمان می‌برد تا یک فرد تبدیل به هکری حرفه‌ای شود؟

, آناج: چقدر زمان می‌برد تا یک فرد تبدیل به هکری حرفه‌ای شود؟,

اصلا نمی‌شود زمان خاصی را تعیین کرد، برخی روزانه 20 ساعت درس می‌خوانند تا در رشته پزشکی قبول شوند و عده‌ای دیگر با 3 ساعت مطالعه به دانشکده پزشکی راه می‌یابند، هک نیز نوعی علم است و بستگی به قابلیت‌های فرد دارد. کسانی را می‌شناسم که در عرض چند ماه هک را یاد گرفته‌اند اما اشخاصی نیز هستند که 12 سال کتاب می‌خوانند و هنوز در سطح ابتدایی مانده‌اند. من خودم برنامه‌ریزی نیز آموخته‌ام و به دو زبان کامپیوتری نیز آشنا هستم اما نتوانسته‌ام تمام زبان‌ها را بیاموزم و برنامه‌ریزی هم متخصص‌های خود را دارد.

,

دو نوع هکر داریم...

,

آناج: درآمد هکرها خوب است؟

, آناج: درآمد هکرها خوب است؟,

تاکنون درآمدزایی نکرده‌ام اما بستگی به خود فرد دارد، هکرهایی داریم که حفره‌های امنیتی کارخانجات و شرکت‌ها را پیدا می‌کنند با دریافت مبالغی امنیت آنان را برقرار می‌نمایند، هکرهایی نیز هستند که به حساب بانکی مردم نفوذ و دزدی می‌کنند، درست مثل شایان. البته فردی که در برنامه ماه عسل حاضر شد هک نمی‌کرد بلکه یک صفحه دیگر جایگزین و اطلاعات شخصی افراد را به دست می‌آورد. هنگامی که صفحه اینستاگرام شایان را هک کردم، نوشتم «هکرهای واقعی دزد نیستند»، تا این جمله تا ابد برایش یادگار بماند.

,

در این میان فردی به نام «پیمان سیاهی» را نیز داریم که نه تنها بهترین هکر ایران است بلکه جزو فوق‌العاده‌ترین های دنیا نیز می‌باشد، اما هیچ‌گاه خود را نشان نداده و اگر من نامش را نمی‌بردم شما هم نمی‌فهمیدید همچنین شخصی در ایران است. پیمان روزانه یک سایت اسرائیلی و عربستانی را نزند آرام نمی‌گیرد.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه