اخبار داغ

عظیم‌ترین گردهمایی بشری در قالب کاروان پیاده روی اربعین؛

16هزار زائر پاکستانی از سیستان وبلوچستان راهی کربلا شدند/ بهترین سوغات مردم جنوب شرق به سرزمین کربلا ارسال می شود

16هزار زائر پاکستانی از سیستان وبلوچستان راهی کربلا شدند/ بهترین سوغات مردم جنوب شرق به سرزمین کربلا ارسال می شود
مردم سیستان و بلوچستان 2 تن کلوچه محلی را برای پذیرایی از زائران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی آماده کرده تا در موکب هایی به حد فاصل 90 کیلومتری نجف تا کربلا بین زائران پیاده حسینی توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، با گذشت بیش از یک هزار و۴۰۰ سال هنوز هم ندای ملکوتی و غریبانه " هل من ناصر ینصرنی " مولای مظلوم مان به گوش می رسد. غربتی که هر سال بیشتر احساس می شود بگونه ای که میلیون ها زائر را همراه می کند تا با پای پیاده به بدرقه کاروانی بروند که چهل منزل راه را بى وقفه پیمودند تا یک بار دیگر، قتلگاه جگرگوشه های رسول خدا (ص) را ببینند و این بار بدون زنجیر و تازیانه گریه و عقده چهل روزه را باز کنند.
ماجرا از این قرار است که سالیان بسیار دور درست پس از واقعه عاشورا بود که یزیدیان کاروانی از خاندان عصمت و طهارت (ع) را با غل و زنجیر به اسیری بردند. کاروانی که با گذشت از چهل منزل بار دیگر بسوی کربلا می آید اما اینبار نه به عشق همراهى برادر، که به شوق زیارت تربت او؛ کاروانی که در بین اسرای آن خبری از دختر سه ساله امام حسین(ع) نیست؛ کاروان زخم خورده بر می گردد تا عمه سادات درد دلها با سربریده برادر کند و از مصیبت هایی که کشیده، بگوید.
اکنون نیز با گذشت قرن ها از آن حادثه میلیون ها زائر از اقصی نقاط جهان در آستانه اربعین حسینی راهی دیار معنوی می شوند و با شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی ارادت خود را به این خاندان ثابت می کنند چرا که در روایات آمده است هر کس با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خدای متعال گناهان او را بخشیده و هرآنچه بخواهد نصیبش می کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زاهدانه، ,
,
,
,
, ,
,

برپایی موکب پذیرایی از زائران کربلا در سیستان وبلوچستان
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد اربعین استان از ورود قریب به 16 هزار زائر پاکستانی به مناسبت اربعین حسینی برای زیارت کربلای معلی به این خطه از کشور خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا از نخستین روز محرم امسال تاکنون از مرز میرجاوه وارد استان شده و در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان یافتند.
علی اصغر میرشکاری گفت: سال گذشته نیز 21 هزار نفر زائران پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خدمت به زائران باید دائمی باشد، افزود: از آنجایی که زائران پاکستانی همه ساله در مراحل مختلف سال اعم از دهه های فاطمیه و محرم و اربعین، ویژه رحلت امام خمینی(ره)، شهادت امام رضا(ع) و ولادت ائمه از طریق مرز میرجاوه وارد استان می شوند این نهاد به دنبال دائمی کردن خدمات به این زائران در طول سال است.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی با اشاره به فعال بودن جنبش های مردمی در پذیرایی از زائران بیان کرد: امسال 60 هیات از اقشار مختلف مردم در ارائه خدمات به زائران پاکستانی در میرجاوه، زاهدان و پایانه ها مشغول به فعالیت هستند.

بهترین سوغاتی سیستان وبلوچستان خود را به سرزمین کربلا می رساند

, برپایی موکب پذیرایی از زائران کربلا در سیستان وبلوچستان,
,
,
,
,
,
, بهترین سوغاتی سیستان وبلوچستان خود را به سرزمین کربلا می رساند,
,
,
, , ,

بهترین سوغاتی سیستان وبلوچستان هم چند روز به اربعین مانده، می رود تا همراه زائران پیاده اربعین خود را به سرزمین کربلا برساند.
اولین محموله اقلام اهدایی مردم به زوار پیاده رو کربلا در حالی ارسال می شود که مردم سیستان و بلوچستان 2 تن کلوچه محلی را برای پذیرایی از زائران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی آماده کرده تا در موکب هایی به حد فاصل 90 کیلومتری نجف تا کربلا بین زائران پیاده حسینی توزیع شود.
گفتنی است در این ایام شیرینی پزی ها این شهر و دیار به حالت نیمه تعطیل در آمده و روزانه 100 تا 150 کیلوگرم کلوچه تولید می کنند که این میزان در آستانه ی اربعین حسینی به 300 تا 400 کیلوگرم در روز هم می رسد.

انتهای پیام/م

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه