اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

حضور بانوان مبلغ مسلط به چند زبان ویژگی پیاده‌روی اربعین امسال/ضرورت آموزش مکالمه ساده عربی به زائران حسینی

حضور بانوان مبلغ مسلط به چند زبان ویژگی پیاده‌روی اربعین امسال/ضرورت آموزش مکالمه ساده عربی به زائران حسینی
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: رفتار همراه با متانت، محبت، صبر و حوصله بانوان ایرانی مومن و محجبه در مسیر راهپیمایی اربعین می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره عظمت راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای ایستادگی و مقاومت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز راهپیمایی اربعین یک نماد تمام عیار از انسجام اسلامی در معنویت و اخلاق است، چنین حرکت بزرگ عاشورایی که در دنیا نظیر آن دیده نشده مرهون حضور تمامی عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) از زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان است.

,

اصلانی درباره حضور بانوان در راهپیمایی اربعین، عنوان کرد: خانم‌ها همواره در امور دینی و حرکت‌های عاشورایی چه در دوران مبارزات با طاغوت و رژیم شاهنشاهی و چه در دوران دفاع مقدس پیش قدم بودند.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، افزود: امروز نیز زنان با حضور در مراسم‌هایی عاشورایی همچون راهپیمایی اربعین نقش آفرینی می‌کنند، که طی چند سال اخیر این حضور بسیار چشمگیر و پررنگ‌تر بوده است.

,

وی بیان داشت: مشاهده حضور بانوان از سایر ملل در راهپیمایی اربعین بسیار امیدبخش و سبب قوت قلب است، که بانوان ایرانی در تعامل با آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با علم و آگاهی کافی، فرهنگ انقلابی را به آنها انتقال دهند.

,

اصلانی با بیان اینکه اصل حضور خانم‌ها صرف نظر از کیفیت آن نوعی فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود، گفت: البته کیفیت و غنا بخشیدن به این حضور نیز بسیار حائز اهمیت است.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته از جمله این که مبلغان ماهر و مسلط به چند زبان و کارشناسانی جهت پاسخگویی به شبهات، در خدمت زائران خواهند بود.

,

وی ادامه داد: البته رفتار خانم‌های ایرانی، متانت، عفاف و حجاب آنها، رفتارهای محبت‌آمیز با سایر خانم‌های زائر اربعین حسینی، صبر و حوصله در طول سفر، تحمل کردن سختی‌های مسیر می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

,

اصلانی درباره وظیفه صداوسیما و رسانه‌ها، عنوان کرد: رسانه ملی و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند آداب زیارت و همراهی با سایر ملل را آموزش دهند به نظر من بعضی از شبکه‌ها مانند شبکه افق و شبکه آموزش هم می‌توانند بعضی از کلمات معمول و محاوره‌ای را آموزش دهند تا زائران ایرانی بتوانند در حد یک مکالمه ساده با سایر ملل ارتباط خوبی برقرار کنند.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای حضور خانم‌ها در پیاده‌روی اربعین اعم از موکب‌ها و امکانات رفاهی کمتر فراهم شده چراکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت خودجوش مردمی است و طبیعتا آمادگی زیرساخت‌های مناسب در طول زمان صورت می‌گیرد اما کمبود امکانات و زیرساخت‌ها مانع از شرکت کردن عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین نمی‌شود، قطعا این حضور ادامه پیدا می‌کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه