اخبار داغ

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

دریاچه نمک گنج پنهان آران و بیدگل/ مهم نیست بهره برداری از دریاچه از چه منطقه‌ای باشد

دریاچه نمک گنج پنهان آران و بیدگل/ مهم نیست بهره برداری از دریاچه از چه منطقه‌ای باشد
سید جواد ساداتی نژاد مزایده‌ی بهره برداری از دریاچه‌ی نمک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این که بهره برداری از دریاچه‌ی نمک توسط چه شرکت و منطقه‌ای انجام می‌شود مهم نیست و نباید به آن پرداخت، مهم استفاده از ظرفیت دریاچه نمک و استحصال مواد معدنی موجود در آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده‌ی مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خطب شکن، دریاچه نمک را گنج پنهان منطقه خواند و اضافه کرد: دریاچه نمک ظرفیت گسترده‌ای برای بهره برداری و استحصال مواد معدنی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

سیدجواد ساداتی نژاد با بیان این که یکی از قطب‌های صنعتی آینده‌ی آران و بیدگل در حاشیه‌ی این دریاچه شکل خواهد گرفت اذعان کرد: با وجود این که دریاچه‌ی نمک بین آران و بیدگل و استان‌های قم و سمنان مشترک است، تنها راه دسترسی و بیشترین مساحت آن در آران و بیدگل قرار دارد.

,

وی مهم ترین موضوع در رابطه با بهره برداری از دریاچه را احیای ظرفیت‌های آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مجوز بهره برداری از دریاچه نمک در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است قرار دارد که این مطلب نگرانی‌هایی را در بین برخی مردم آران و بیدگل ایجاد کرده است.

,

ساداتی نژاد به انعقاد این قرارداد بهره برداری به مدت ۲۵ سال اشاره کرد و افزود: حدود ۱۵ سال از مدت این قرارداد گذشته و این شرکت است که باید نحوه‌ی استفاده از دریاچه نمک را مشخص کند.

,

وی مزایده‌ی بهره برداری از دریاچه‌ی نمک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این که بهره برداری از دریاچه‌ی نمک توسط چه شرکت و منطقه‌ای انجام می‌شود مطالب حاشیه‌ای است و نباید به آن پرداخت، مهم استفاده از ظرفیت دریاچه نمک و استحصال مواد معدنی موجود در آن است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه