اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

شناخت عقبه احزاب سیاسی و روشنگری همراه با شجاعت کار روحانیت است/ درک و باور فتنه نفوذ، اولین راهکار مقابله با نقشه های دشمن است

شناخت عقبه احزاب سیاسی و روشنگری همراه با شجاعت کار روحانیت است/ درک و باور فتنه نفوذ، اولین راهکار مقابله با نقشه های دشمن است
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: طلبه انقلابی کسی است که احزاب و جریانات سیاسی حاکم بر کشور را بشناسد و تحلیل کند، از همه مهم تر باید عقبه های فکری این احزاب را بشناسد وبداند به دنبال چه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در در همایش منطقه ای فرماندهان و مسئولان بسیج حوزه های علمیه یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان که با موضوع"حوزه انقلابی" در سالن تجمعات سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی گفت: رهبر انقلاب فرمودند"اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند باید حوزه علمیه انقلابی بماند زیرا اگر حوزه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت." ودر جای دیگر فرمودند " از واجبات حوزه علمیه این است که مدیران محترم حوزه و بزرگان و اعلام حوزه باید طلاّب را از لحاظ فکری و سیاسی مصونیت بدهند. طلاّب را از لحاظ فکر اسلامی و ظرافتهایی که در برخورد با امواج گوناگون فکری وجود دارد، باید مصونیت ببخشند. باید طوری بشود که هر طلبه‌ای احساس کند در مقابل هر منطقی که برای او پیش می‌آید - ولو برایش از قبل ناآشنا باشد - این مایه را دارد که بتواند مواجهه و مقابله کند. همچنین در زمینه‌های سیاسی باید قدرت تحلیل سیاسی به طلاّب داده شود. این مجموعه‌ی عظیم جوان در این حوزه‌ی علمیه، مجموعه‌ای است که میتواند و باید بتواند حوادث سیاسی را جزء به جزء تحلیل کند؛ معنای هر حرکتی را که صفوف مختلف و جناحهای مختلف در داخل و خارج میکنند، بفهمد تا بتواند آن خط مستقیم و صراط الهی را در این بین همواره در مقابل چشم داشته باشد و فریب نخورد."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛,

همه ارکان حوزه علمیه باید براساس گفتمان انقلاب حرکت کنند/ انقلابی گری به معنای احساساتی بودن نیست

, همه ارکان حوزه علمیه باید براساس گفتمان انقلاب حرکت کنند/ انقلابی گری به معنای احساساتی بودن نیست,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه حوزه علمیه مادر انقلاب است و لذا باید بعد انقلابی آن تقویت شود، ابراز کرد: حوزه علمیه چند رکن مهم دارد؛ یک رکن طلاب و کسانی هستند که در این دانشگاه عظیم امام صادق (ع) درس می خوانند، رکن دیگر اساتید، نخبگان و مرجعیت است که بسیار مهم می باشد، بخش دیگر متن و محتوایی است که اساتید تدریس می کنند و طلاب از آن بهره می برند، رکن دیگر ساختار و نظام اداری  وسازمانی حوزه های علمیه و یک بخش هم فضاسازی و محیط است.

, بسیج, طلاب,

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حوزه انقلابی بماند باید همه این بخش ها در کنار هم براساس گفتمان انقلاب حرکت کنند؛ برخی انقلابی بودن را با احساساتی بودن معنا می کنند اما انقلابی احساساتی نیست.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی عنوان کرد:  اگر بخواهیم بعد انقلابی در بخش اساتید و محتوا تقویت شود، حتما باید در بحث فقه حکومتی و فقه های مضاف اعم از فقه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، گزینشی، اطلاعاتی و حفاظتی در تمام عرصه ها کار انقلابی کرد؛ استادی که فقه اقتصادی و سیاسی را تدریس کرده و برای آن کتاب می نویسد کار انقلابی کرده است.

,

امروز شعار استقلال مورد بی توجهی قرار گرفته است/ استقلال به معنای حصار کشیدن دور دنیا نیست

, امروز شعار استقلال مورد بی توجهی قرار گرفته است/ استقلال به معنای حصار کشیدن دور دنیا نیست,

این مقام مسئول با اشاره به رسالت طلاب و نقش طلاب انقلابی، به بیان شاخصه های یک طلب انقلابی پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پنج شاخصه انقلابی گری را برای تمام اقشار مطرح فرمودند که شامل طلاب نیز می شود؛ اولین آنها پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب و اسلام است که از هم جدا نیستند.

,

وی  با اشاره به هدف گیری آرمان های انقلاب به عنوان دومین شاخصه انقلابی گری بیان کرد: طلبه بسیجی کسی است که بداند کجا ایستاده است و چشم انداز آینده ما کجاست.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی سومین شاخصه را پایبندی به استقلال کشور دانست و خاطرنشان کرد: امام از ما حفظ اصل تغییر ناپذیر "نه شرقی نه غربی" را می خواست که امروز مورد بی توجهی قرار گرفته است؛ برخی متاسفانه در صحبت های اخیر این را به کار می برند که مگر می توانیم دور کشور را دیوار بکشیم؛ عده ای شعار استقلال را به تمسخر می گیرند و این درحالی است که معنای انقلاب این نیست.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از کسانی که انقلابیون را متهم می کنند که دوست ندارند با دنیا تعامل کنند، خاطرنشان کرد: تعامل با دنیا حرف امام، انقلاب و روحانیت است اما انقلابیون سازش با استکبار را نمی پذیرند چرا که انقلاب ما انقلاب مستضعفین در برابر مستکبرین بود؛معنای حرف ما این نیست که با دنیا تعامل نداشته باشیم و معنای استقلال هم حصار کشیدن دور دنیا نیست بلکه تعامل هوشمندانه براساس اصول چشم انداز است.

,

وی افزود: دیگر شاخص ها حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی است.

,

بی توجهی روحانیت به انقلاب ننگ است/ اولین رسالت روحانیون در هر مسئولیتی انقلابی بودن است

, بی توجهی روحانیت به انقلاب ننگ است/ اولین رسالت روحانیون در هر مسئولیتی انقلابی بودن است,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه چند دسته روحانی داریم، ابراز کرد: برخی از آنها که بسیار کم وجود دارد، روحانیون سنتی هستند که کاری به انقلاب ندارند؛ به تعبیر رهبر انقلاب اگر کسی عبایش را کشید و گفت کاری به انقلاب ندارم، افتخار نیست بلکه ننگ است چرا که انقلاب مولود حوزه علمیه است و حوزه، طلاب و اساتید حتی متون حوزه باید انقلاب اسلامی را فریاد بزنند.

, بسیج, طلاب,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی ادامه داد: عده ای از همین قماشند اما حتی در کار نظام و انقلاب کارشکنی هم می کنند؛ عده دیگری از روحانیون هم هستند که تفکر وابستگی به غرب دارند و در همه عرصه های سیاسی، حکومتی و حتی علمی غرب زده هستند.

,

وی اذعان داشت: برخی طلاب هستند که اصل انقلاب را قبول دارند و به برکت آن در مشاغل سازمانی و اداری مشغول کارند اما از رسالت آخوندی دست کشیده اند در حالیکه ما طلبه اداری نداریم؛ من در هر مسئولیتی که هستم اولین رسالت من روحانیت است و باید دین، ارزش های دینی و اخلاق مردم را درست کنم اما متاسفانه برخی در این عرصه خوب تلاش نمی کنند.

,

شناخت اولویت ها، دشمن و وسیله مقابله با آن بصیرت است/ طلبه باید مفهوم دشمن شناسی را بشناسد

, شناخت اولویت ها، دشمن و وسیله مقابله با آن بصیرت است/ طلبه باید مفهوم دشمن شناسی را بشناسد,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمع کثیر روحانیون را طلاب انقلابی بصیر تشکیل می دهند، در خصوص شاخصه های مخصوص یک طلبه انقلابی یادآور شد: اولین شاخصه یک طلبه انقلابی، بصیرت است که رهبری فرمودند بصیرت در این دوران و در همه دوران ها به این معناست که خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ خط درگیری با دشمن را باید ترسیم و مشخص کرد، بصیرت یعنی شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویت، شناخت دشمن،شناخت دوست و شناخت وسیله هایی که در مقابل دشمن باید به کار برد؛ این شناخت ها بصیرت است.

,

وی دومین ویژگی را دشمن شناسی بیان کرد و اظهار داشت: طلبه باید مفهوم دشمن شناسی را بداند و ابعاد دشمنی، اهداف دشمن و روش های مقابله با آن را بشناسد.

,

شناخت احزاب سیاسی و تحلیل عقبه آنها از وظایف طلبه انقلابی است

, شناخت احزاب سیاسی و تحلیل عقبه آنها از وظایف طلبه انقلابی است,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی تاکید کرد: طلبه باید بداند امروز کجا ایستاده، مهم ترین چالش پیش روی کشور کدام است و احزاب سیاسی کشور را بشناسد؛ برخی مسئولین با وجود آنکه در عرصه مدیریت قرار دارند اما انقلاب را از اصول و ارزش ها جدا می کنند لذا طلبه انقلابی کسی است که احزاب و جریانات سیاسی حاکم بر کشور را بشناسد و تحلیل کند، از همه مهم تر باید عقبه های فکری این احزاب را بشناسد وبداند به دنبال چه هستند؛ اگر عقبه فکری آنها را نشناسیم، تصور می کنیم گفتمان این حزب در چهارچوب انقلاب است اما می بینیم ریشه مبانی انقلاب را می زند.

,

روشنگری همراه با صراحت و شجاعت کار روحانیت است

, روشنگری همراه با صراحت و شجاعت کار روحانیت است,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با تاکید بر اینکه طلبه انقلابی باید راهبردهای مقابله با نفوذ دشمن را در عرصه های مختلف بداند، عنوان کرد: در سال های اخیر در کلام رهبری سه موضوع محور گفتمان ولایت بود: نفوذ، انقلابی گری و جهاد کبیر؛ یعنی اگر بخواهیم نفوذ محقق نشود و آثار آن کم گردد، به عنوان طلاب بسیجی وظیفه داریم بعد انقلابی و عرصه جهادکبیر را تقویت کنیم.

, بسیج, طلاب,

وی ادامه داد: رکن جهاد کبیر تبیین و روشنگری با دوخصلت صراحت و شجاعت است که این روشنگری کار روحانیت است چرا که پیشتازان عرصه تبلیغ هستند.

,

درک و باور فتنه نفوذ اولین راهکار مقابله با نقشه های دشمن است

, درک و باور فتنه نفوذ اولین راهکار مقابله با نقشه های دشمن است,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عوامل و راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن که از وظایف روحانیت است، گفت: اولین راهکار برای مقابله با دشمن، درک و باور فتنه نفوذ است؛ اگر ما به دشمن باور نداشته باشیم، نمی توانیم نقشه های آن را تحلیل کنیم و خود در فتنه نفوذ غرق خواهیم شد.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی ابراز کرد: نکته دیگر تعمیق و تحکیم مبانی اعتقادی است؛ به فرموده قرآن کریم شیطان بر کسانی که ایمان دارند نفوذ نمی کند لذا تقویت ایمان، تعالی معنوی، ملکه تقوا و ذکر، رسالت روحانیون است.

,

اصل دین داری بغض به دشمنان اسلام به میزان محبت به اهل بیت است

, اصل دین داری بغض به دشمنان اسلام به میزان محبت به اهل بیت است,

وی رسالت دیگر روحانیون را بصیرت افزایی و همچنین تقویت بعد دشمن شناسی دانست و اذعان داشت: قرآن می فرماید غیر خود را محرم اسرار نگیرید، آنها می خواهند شمارا به سختی بیفتد؛ این آیه شریفه نمی فرماید تعامل نداشته باشید بلکه تعامل بر مبنای محبت با بیگانه و دشمن را کار غلطی می داند.

,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: اصل دین داری این است که به میزان محبتی که به اهل بیت داریم باید نسبت به دشمنان بغض داشته باشیم و این حداقل رسالت ماست.

, بسیج, طلاب,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه