اخبار داغ

اولین قرعه قربانی سیلاب باز به نام لرستان افتاد؛

سیلی سیلاب بر صورت مسئولان+تصاویر

سیلی سیلاب بر صورت مسئولان+تصاویر
شب گذشته برای سومین سال پیاپی باران های پائیزی در لرستان قربانی گرفت و این بار یک دانشجوی ایلامی بود که به قربانگاه بی تدبیری کشیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک؛ ساعات آغازین شب دوشنبه 16 آبان ماه 1395 همزمان با  بارش شدید تگرگ و باران و آبگرفتگی شدید در معابر شهری ، مردم خرم آباد شاهد مرگ دلخراش یک دختر دانشجوی شهرستانی در محل تقاطع بلوار شورا با خیابان انقلاب این شهر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

فروزان مرادوند  اهل ایلام و دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه لرستان آنگونه که در کلیپ ضبط شده با موبایل  یکی از مسافران یک دستگاه اتوبوس دیده می شود ، برای سوار شدن به خودرو به تصور گام برداشتن از روی  جدول ، متأسفانه گام در داخل کانال نسبتاً عریض سیلاب گذاشته و بدون هیچ واکنشی از جانب  افراد  حاضر در صحنه غرق شده و جان خود را در مقابل دیدگان بی تفاوت مردم از دست می دهد. نسرین محمدی دیگر دانشجوی  اهل اصفهان است که در این حادثه ناگوار مجروح شده و در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهدای عشایر بستری است.

,

 

,

, ,

اگر چه بروز زلزله ، سیل ، طوفان و سایر حوادث ناگوار طبیعی در تمام نقاط دنیا اتفاقاتی  پذیرفته شده و صد البته مهار شده یا لااقل درس آموز برای آینده است اما این حوادث تلخ و ناگوار وقتی ناشی از سوء مدیریت و عدم توانائی مسئولان شهری در پیش بینی و جلوگیری از تلفات جانی یا مالی برای شهروندان باشد داغ ماجرا را صد چندان می کند.

,

 

,

براستی چرا به محض کوچکترین بارندگی تمامی معابر شهری در شهر خرم آباد دچار آبگرفتگی شده و سیلاب به مغازه ها و منازل مردم سرازیر می شود؟

,

 

,

مسئولین شهری کجای این ماجرا قرار دارند؟ اگر قرار است تحت هر شرایطی مردم دچار آبگرفتگی و سیل شوند پس مسئولان شهری در این بین چه وظیفه ای دارند؟

,

 

,

مردم لرستان هنوز فراموش نکرده اند که درست یک سال پیش در چنین روزهایی (7 آبان ماه 1394) خانواده ای سه نفره (زن و شوهری جوان به نامهای   «علی‌ دوست‌محمدی»و «زینب محمدی» به همراه  دختر بچه 7 ساله شان «آدرینا محمدی») در سیل ویرانگر رودخانه در منزل مسکونی خود(زیرزمینی در کنار رودخانه ساحلی کوهدشت)  دچار آبگرفتگی شده و در میان گل و لای سیلاب مظلومانه خفه شده  و جان به جان آفرین تسلیم کردند.آنگونه که مسئولان استانی اعلام کردند آن حادثه بیش از 2000 میلیارد خسارت مالی نیز بر جای گذاشت.

,

 

,

دو سال قبل (28 مهر ماه 1393 ) در حادثه ای مشابه یک معلم لرستانی(مرحوم کاظم صفرزاده) به همراه 3 نفر از دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی(وحید سپهوند، امین قوچی و امین رحیمی)در محل پل شوراب جاده پلدختر- خرم آباد ، دچار سیل شده و جان خود را از دست دادند.

,

 

,

براستی مسئولان بی کفایت لرستان چرا از حوادث ناگوار و تلخ سالهای قبل درس عبرت نگرفته و نمی گیرند؟

,

 

,

حادثه تلخ مرگ این دختر دانشجوی ایلامی اذهان عمومی در کل کشور و به خصوص خرم آباد را جریحه دار کرده است.مردم محروم و دردمند لرستان از ریاست محترم جمهور انتظار دارند جهت فروکش کردن داغ اذهان جریحه دار شده  ناشی از این مصیبت اقدام به برکناری تمامی مسئولان بی مسئولیت مقصر در این حادثه نماید.

,

 

, ,

آقای رئیس جمهور !

,

هر سه زیرگذر بی کیفیت و زیانبار احداث شده دولت قبل در شهر خرم آباد (زیرگذرهای میادین شقایق، شمشیرآباد و کیو)در روزهای  بارانی  به دریاچه هایی خطرناک تبدیل شده اند که هر روز و هر لحظه جان شهروندان خرم آبادی را تهدید می کنند.

,

 

,

مطمئن باشید با زیرساختهای بیمار و شکننده ای  که مدیران نالایق و ناکارآمد و سیاست پیشه دولتی در این شهر ایجاد کرده اند  مردم باز هم از این حوادث تلخ و ناگوار خواهند دید!

,

 

,

جناب آقای رئیس جمهور!

,

یک بار در تاریخ لرستان به مردم نشان دهید که مدیران نالایق و ناشایست در هر رده و مقامی اگر خدمتگزار مردم نباشند صندلی های ریاستشان بسیار لغزنده و بی اعتبار است.

,

 

, ,

و در آخر کلامی هم با خانواده داغدار مرادپور!

,

مردم ایران و بالاخص مردم خرم آباد با چشمانی اشکبار و دلی پردرد ، سنگینی شانه های رنجور و غمبارتان را حس می کننند.با نهایت شرمساری ، ما را در این غم و اندوه بزرگ شریک بدانید...

,

انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه