اخبار داغ

داستان حضور چشم پزشک نیکوکار در فریدن؛

پزشک خیّری که دستمزدش، خوشحالی دانش آموز فریدنی بود/ ضرورت حمایت از کارهای پژوهشی در کشور

پزشک خیّری که دستمزدش، خوشحالی دانش آموز فریدنی بود/ ضرورت حمایت از کارهای پژوهشی در کشور
به تازگی متوجه شدیم که در روزهای اخیر دکتر پیمان بدون دریافت هیچ هزینه ای بینای را به چشمان یک دانش آموز بی بضاعت فریدنی بازگردانده که در ادامه ابتدا شرحی از مشکل این دانش آموز و سپس مصاحبه این پزشک را مشاهده خواهید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فریدن نیوز، کمک به دیگران و انجام کار نیک یکی از بارزترین خصوصیات پیشوایان دینی ماست، هرگاه سخن از وظایف مسلمانان می شود، ائمه هدی علیهم السلام با الفاظ و عناوین مختلف و بیانات گوناگون احسان و نیکوکاری را یکی از اصول ارزشمند جامعه اسلامی برشمرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فریدن نیوز,

در فرهنگ اسلامی از احسان و نیکوکاری با عناوینی چون: گذرگاهی برای آخرت، مزرعه آخرت، معامله ای پرسود، توشه راه، نصرت الهی ، خوان کرم اهل بیت(ع) و… یاد شده است.

,

کمک به دیگران و خدمت به خلق به معنای برآوردن نیازهای آنان از راههای درست است؛ حال پس از این سخنان می خواهیم از چشم پزشکی متعهد و خیری سخن بگوییم که بدون چشم داشتی در شهرستان فریدن حضور پیدا کرده و به معالجه بیماران این شهرستان پرداخته است.
همچنین به تازگی متوجه شدیم که در روزهای اخیر این پزشک بدون دریافت هیچ هزینه ای بینایی را به چشمان یک دانش آموز بی بضاعت فریدنی بازگردانده که در ادامه ابتدا شرحی از مشکل این دانش آموز و سپس مصاحبه این پزشک را با پایگاه خبری فریدن مشاهده خواهید کرد.
یکی از دانش آموزان فریدنی که چند سالی است در ادامه تحصیل خود با مشکل مواجه شده بود و هر مقطع تحصیلی را دو ساله به اتمام می رسانده، مورد توجه مدیر دلسوز مدرسه خود قرار می گیرد تا مشکل این دانش آموز را ریشه یابی کند.
مدیر مدرسه با زیر نظر گرفتن دانش آموز متوجه می شود که وی با مشکل بینایی، دست و پنجه نرم می کند و حتی در دیدن نوشته های کتاب نیز در عذاب است، وی که از مشکلات و تنگ دستی خانواده این محصل خود آگاه بوده، برای درمان آن اقدام کرده و به کلینیک جانبازان شهر داران مراجعه می کند.
این پایان داستان نیست وقتی زمان میرزایی مدیر کلینیک متوجه این موضوع می شود با دکتر پیمان ماجرا را در میان می گذرد و این پزشک جوان و خیر خود متعهد می شود تا مراحل درمان این دانش آموز را برعهده بگیرد.

,
,
,
,
, , , , img_7130, img_7130,

 دکتر محمد رضا پیمان که متولد ۱۳۵۷ و اصالتا تبریزی است و فوق تخصص استرابیسم( انحراف چشم یا لوچی) از دانشگاه سنگاپور را دارد، در گفتگو با خبرنگار فریدن نا در خصوص عملی که انجام داده است، عنوان کرد: من ابتدا باید از مدیر دلسوز این دانش آموز تشکر کنم چه بسا که اگر ایشان نبودند احتمال نابینایی این دانش آموز بود.
وی در ادامه اظهار کرد: این که من کار بزرگی کرده باشم، درست نیست چون من وظیفه ای ذاتی یک انسان را انجام دادم ولی وقتی بعد از معالجه احساس شاد بودن این دانش آموز را دیدم خیلی خوشحال شدم و همین خوشحالی برایم میلیاردها می ارزید.
پیمان با اشاره به مشکل این دانش آموز، تصریح کرد: بعد از معاینه وی متوجه شدم بینایی او در حد درک نور است بنابراین با همکاری دوستان به کلینیک خصوصی پارسیان در شهر اصفهان منتقل کردیم و توانستیم مراحل درمان را با موفقیت انجام داده و باعث بازگشت دیدش شویم و اکنون من خوشحالم که او به تحصیل خود ادامه می دهد.
این پزشک در پاسخ به این سوال که کارهای این چنینی در جامعه می تواند چه تاثیری داشته باشد بیان کرد: بدون شک تا به امروز همکاران من از این نوع کارها بسیار انجام داده اند که رسانه ای نشده، ما نیز راضی به رسانه ای شدن نبودیم ولی به نظر من حرکت های اینچنینی در جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد و برخی نگاه ها منفی را به جامعه پزشکی تغییر دهد.

,
,
,
,

در میان گفتگو با این چشم پزشک، به یکی از زیباترین صحنه های که در طول زندگیش رقم خورده بود اشاره کرد و اظهار کرد: روزی که دانش آموزان فریدنی همراه مدیر آموزش و پرورش این منطقه برای قدردانی به کلینیک آمدند یکی از زیباترین صحنه های زندگیم رقم خورد.پیمان خاطر نشان کرد: لوحی که آنها دادند جزء با ارزش ترین لوح های من است که تاکنون گرفته ام. من از کشورهای متعددی لوح تقدیر گرفتم که گاه ارزش ریالی برخی از آنها به 10 هزار دلار می رسد ولی این لوح برای من بسیار ارزشمند بود و ارزش معنوی بسیار بالایی داشت حتی این حرکت، پدر من را نیز خوشحال کرد و من از همین جا از تمام آن بچه ها و مدیرشان سپاسگزارم.

, , , , img_7138, img_7138,

 وی در خصوص چرایی حضورش در شهرستان فریدن پاسخ می دهد: بعد از اینکه تحصیلم در خارج از کشور تمام شد، اولین بیماری که معاینه کردم در فریدن بود چون برادر بزرگم که فوق تخصص قرنیه دارد، تجربه حضور در این شهرستان را دارد و به من پیشنهاد کرد که به علت وجود مردم خوب و خونگرم این دیار در فریدن حضور پیدا کنم، که بعد از شش ماه حضور، باید بگویم خوشحالم از انتخابی که داشتم.
از دکتر پیمان که اکنون جزء هئیت علمی دانشگاه سنگاپور نیز هست در خصوص آینده پزشکی کشورمان پرسیدم، که وی پاسخ داد: از آنجایی که من برای تحصیل در کشورهای مختلف حضور داشتم و در کشورهای نظیر مالزی، سنگاپور، آمریکا و … به درمان بیماران پرداختم باید بگویم، که ایران یکی از پیشرفته ترین و با استعداد ترین کشورها در علم پزشکی است.
این متخصص چشم پزشکی ادامه داد: اکنون پزشکی ایران یکی از قدرت های این علم در جهان است و استعدادها و نخبگان درخشانی در کشورمان وجود دارد که اگر حمایت شوند بدون شک در آینده نزدیک ایران بدون رقیب می شود.
از رشد علمی در کشورمان نیز سوال کردم، که وی پاسخ داد: شاخصه های تولید علم در کشورمان مشخص است، ما در سال های گذشته رشد علمی چشم گیری داشتیم اما نتوانستیم به آن ادامه بدهیم، درست است با کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم اما می توانیم آن را جبران کنیم.
وی افزود: رشد یا تولید علم ریشه در بودجه های پژوهشی و علمی دارد از آنجایی که من بیش تر عمرم را به کارهای پژوهشی اختصاص دادم، می گویم با حمایت از کارهای پژوهشی در کشور می توانیم به رشد علمی خوبی برسیم.

,
,
,
,
,
دکتر پیمان ادامه می دهد: اما اینکه تصور کنیم در سال های نزدیک بتوانیم این عقب ماندگی از کشورهای قدرتمند را جبران کنیم، امکان پذیر نیست چون این روند تولید علم در کشورمان باید چند برابر شود و یک عزم جدی می خواهد اما این امر در کشور ما خیلی فراز و فرود دارد.
بر این اساس، باید خاطر نشان کنیم که کلینیک جانبازان داران مدتی پیش به علت استقبال نکردن متخصصان از حضور در شهرستان فریدن روبه تعطیلی رفت که این امر نیز اعتراض بسیاری از آزدگان و جانبازان را به دنبال داشت اما با تلاش مسئولان بار دیگر باز گشایی شد و امروز به دستگاه های پیشرفته چشم پزشکی نیز مجهز گشته و به کار خود ادامه می دهد.
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه