اخبار داغ

آمار نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

آمار نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
با تکمیل روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سی‌.ان‌.ان گزارش داد که میزان مشارکت مردمی در انتخابات امسال پایین‌ترین میزان در ۲۰ سال گذشته بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌.ان‌.ان جمعه گزارش داد، بسیاری از واجدین شرایط به پای صندوق رای نیامدند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با رای اندکی بیش از یک چهارم واجدین شرایط انتخاب شد. با شمارش ۱۲۶ میلیون رای با احتساب آرای مخدوشه، مشخص شد که حدود ۵۵ درصد از شهروندان واجد شرایط امسال رای دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این مشارکت مردمی پایین‌ترین میزان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال ۱۹۹۶ است؛ در آن سال میزان مشارکت ۵ / ۵۳ درصد بوده است. میزان مشارکت مردمی در انتخابات سال ۲۰۰۸ حدود ۶۴ درصد بوده است و الان برای رسیدن به آن نتیجه ۷ / ۱۸ میلیون رای دیگر لازم بود.
,
 
,
با این حال سی‌.ان‌.ان گزارش داد، به‌رغم مشارکت پایین، نتایج در ایالت‌های کلیدی که موجب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شد، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۲ رای خود را به صندوق انداختند.  
,
 
,
, ,
آبی: ایالت‌های حامی کلینتون، قرمز: ایالت‌های حامی ترامپ
, آبی: ایالت‌های حامی کلینتون، قرمز: ایالت‌های حامی ترامپ,
 
,
روند تکمیل انتخابات ریاست جمهوری چندین هفته زمان می‌برد و مقام‌های انتخاباتی آمریکا در ایالت‌های مختلف باید نتایج را بررسی و تایید کنند.
,
 
,
هیلاری کلینتون دموکرات در انتخابات توانست 228 کالج انتخاباتی و 60 میلیون و 467 هزار و 601 رای مردمی به دست آورد. رقیب او دونالد ترامپ هم با کسب 290 کالج انتخاباتی و 60 میلیون و 72 هزار و 551 رای مردمی توانست در انتخابات هشتم نوامبر پیروز شود. هیلاری رای مردمی بیشتری نسبت به ترامپ دارد اما ترامپ با کسب اکثریت کالج انتخاباتی توانست در انتخابات پیروز شود.
,
 
,
پایگاه خبری ووکس هم گزارش داد، براساس شمارش آرای انتخاباتی تنها حدود 9 / 56 درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط در روز انتخابات مشارکت کردند. این بدان معناست که 1 / 43 درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط رای ندادند. با این حال ممکن است طی چند روز آتی که کل آراء شمارش شود، میزان مشارکت رای‌دهندگان افزایش یابد. این همچنین بدین معناست که هیلاری کلینتون طبق تازه‌ترین برآوردها اندکی بیش از 27 درصد از رای جمعیت واجد شرایط را آورده است و ترامپ 27 درصد.
,
 
,
در همین حال گری جانسون، نامزد حزب لیبرترین در انتخابات آمریکا توانست سه درصد از آراء را به خود اختصاص دهد و میزان رای مردمی او چهار میلیون و 123 هزار و 115 رای بود. علاوه بر این، جیل استین نامزد حزب سبز آمریکا یک درصد از آراء کل را به خود اختصاص داد و توانست یک میلیون و 237 هزار و 138 رای داشته باشد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه