اخبار داغ

واکنش ها به شهادت شهید محسن خزایی/ از چهره های سیاسی تا خبرنگاران کشوری

واکنش ها به شهادت شهید محسن خزایی/ از چهره های سیاسی تا خبرنگاران کشوری
در پی به شهادت محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان مسئولان سیاسی و چهره‌های فرهنگی کشور و استان با ارسال پیام‌هایی به این موضوع واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، شب گذشته محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر، به آرزویش رسید و به جرگه شهیدان مدافع حرم پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
در همین خصوص بسیاری از مسئولان سیاسی و چهره‌های فرهنگی کشور و استان با ارسال پیام‌هایی به این موضوع واکنش نشان دادند.
,
در اولین اقدام آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان با حضور در منزل شهید محسن خزایی، از خانواده این شهید مدافع حرم دلجویی کرد.
آیت‌الله سلیمانی در این دیدار بیان کرد: شهادت یک آرمان است و خود شهید آن را انتخاب می‌کند. برای این انتخاب، شاخصه‌هایی همچون ایمان، اخلاص و تقوا نیاز است که این شهید خبرنگار و جوان مدافع حرم در خود داشت.
وی با بیان اینکه شهیدان مدافع حرم در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند، خاطرنشان کرد: سلاح ایمان و اعتقاد از هر سلاحی بالاتر و کارآمدتر است و ما با سلاح ایمان در جبهه‌های جنگ به پیروزی رسیده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان؛ شهید خزایی به آرزویش رسید
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان افزود: شهید خزایی به آرزویش رسید، او چه در اینجا و چه در سوریه به عنوان یکی از سربازان امام زمان(عج) خدمت کرد و به خیل یاران سالار شهیدان، امام حسین(ع) پیوست.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با حضور در منزل خبرنگار شهید محسن خزایی و مدافع حرم در سوریه اظهار کرد: حضور چند ساله شهید خزایی در سوریه ثبات‌ وی در راهی که انتخاب کرده بود را نشان می داد.
وی خطاب به همسر شهید خزایی شهادت محسن را به وی تسلیت گفت و تصریح کرد: شما برای فرزندان این شهید که پدرشان را تقدیم اسلام کردند باید همزمان نقش پدر و مادر را داشته باشید.
هاشمی ادامه داد:  ما را در غم خود شریک بدانید چرا که اندوهی که در دل شما است در دل ما نیز است.

مدیرکل صدا و سیما سیستان و بلوچستان: شهید خزایی عمار رسانه بود
,
,
,
,
, استاندار سیستان و بلوچستان؛ شهید خزایی به آرزویش رسید,
,
,
,
,
,
, مدیرکل صدا و سیما سیستان و بلوچستان: شهید خزایی عمار رسانه بود,

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز با انتشار پیامی شهادت این خبرنگار را تسلیت گفت و نوشت: وقتی فکر می کردم محسن خزایی بااین همه اشتیاق به شهادت، اگر درسوریه شهید نشود،چگونه برایش قابل هضم است؟؟ بالاخره محسن هم رفت و به محسن ذوالفقاری پیوست. 
وی در ادامه آورده است: محسن آنقدر به دنبال شهادت دوید تا وصال معشوق نصیبش شد،آنقدر بی تابی کرد تادرحریم حرم آرام گرفت.
وی افزود: محسن دفاع مقدس را درک نکرده بود اما درک درستی ازجنگ،دفاع مقدس ومیرحسینی ها داشت،انگار پیر این میکده بود،جوانی که عاشق بود،عشقی که سراسر وجودش را مشتعل کرده بود. ودر یک کلام ،خزایی عمار رسانه بود.
 

,
,
,
,
ضرغامی؛ امروز اطلاع رسانی و روشنگری از مصادیق جهاد فی سبیل الله است
, ضرغامی؛ امروز اطلاع رسانی و روشنگری از مصادیق جهاد فی سبیل الله است,

 عزت الله ضرغامی در گفت و گو با عصرهامون شهادت مظلومانه محسن خزائی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی، را به خانواده آن شهید، اصحاب رسانه، بویژه همه همکاران و دوستان وی در سازمان صدا و سیما تسلیت گفت و به بیان خاطره از آخرین دیدار خود با این شهید والا مقام پرداخت.
 او همچنین به سابقه آشنایی خود با شهید محسن خزایی اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه وی به منطقه برود در داخل کشور در حوزه های مختلف خبری فوق العاده فعال و با انگیزه و موفق عمل کرد.
ضرغامی اعتقاد والا و انگیزه فوق العاده در انجام ماموریت های محول شده به شهید خزایی را از خصوصیات بارز وی برشمرد و افزود: در این اواخر که  به تهران آمده بود  خاطراتی را برای  همکاران در دفتر از منطقه نقل می کرد  که بنده نیز از نزدیک با وی گفت و گو کردم  و اشتیاق شهادت در صحبت های او نمایان بود و بارها این اشتیاق را ابراز می کرد و با همه وجود می خواست در همین راه شهید شود.
وی با بیان اینکه شهید خزایی  کارهای موفق فراوانی در دوران کاری خود انجام داد او را خبرنگاری شجاع، فهیم و بصیر خواند  خاطر نشان کرد: او زیبایی و اوج کار خود را شهادت می دانست و به آرزوی خود بر اساس لیاقتش رسید.

عسکری: محسن خزایی راوی صادق مظلومیت مردمان سوریه بود
علی عسکری رئیس رسانه ملی،در پیامی شهادت محسن خزائی خبرنگار صدا و سیما را تسلیت گفت و افزود: محسن خزایی راوی صادق مظلومیت مردمان سوریه و حلب در برابر استکبار ، تروریسم تکفیری و جهل و انحراف بود.

نماینده زاهدان: شهید خزایی با شجاعت مثال زدنی شجاعت های مدافعین حرم را پوشش می داد
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان نیز در پی شهادت محسن خزایی با انتشار پیامی گفت: بدینوسیله شهادت برادر بزرگوار محسن خزائى که فردى مؤمن،متعهد وپرتلاش ویکى از مدافعین حرم اهل بیت (س) بود را به رهبر فرزانه انقلاب،ملت عزیز ایران،مردم شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان،خانواده بزرگ صداو سیما و بویژه خانواده مکرم و بزرگوار آن شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض مى نمایم،محسن عزیز در سال هاى گذشته با شجاعت مثال زدنى و با حضور در خطوط مقدم جنگ سوریه،شجاعتهاى مدافعین حرم را پوشش رسانه اى مى داد و نقش پررنگى درحماسه هاى دفاع از حرم اهل بیت (س) داشت و بالاخره در یکى از این مأموریت ها در خط مقدم جنگ حلب به شهادت رسید،بدون شک محسن عزیزمان به آرزوى دیرینه اش که همانا شهادت بود و دائم در رفتار و گفتارش مشهود بود رسید ولى دلتنگى فراغ وى براى دوستانش باقى مى ماند.

دهمرده نماینده زابل نیاز با انتشار پیامی شهادت محسن خزایی را تسلیت گفت و نوشت: پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است و خداوند دوستدار چنین بندگانی است. بار دیگر یکی از  مردان الهی و هم تبار عاشورائیان حسینی از دیار شهید پرور سیستان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان والا مقام کربلا درملکوت اعلا ماوی گزید و از روزی الهی بهره مند گردید. بدین وسیله شهادت سرباز سرافراز اسلام، شهید مدافع حرم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و فرزند شجاع و غیور سیستانی "شهید محسن خزایی" را خدمت رهبر فرزانه  انقلاب، ملت مسلمان ایران، مردم شهید پرور سیستان و خانواده داغدار آن شهید والامقام تسلیت عرض نموده و برای آن شهید بزرگوار علو درجات را خواستارم.                                    

فرماندار زابل نیز شهادت محسن خزایی را تسلیت گفت و نوشت: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خون شهید ، جاذبه ی خاک را خواهد شکست ، و ظلمت را خواهد درید ، و معبری از نور خواهد گشود ، و روحش را از آن ، به سفری خواهد برد که برای پیمودن آن ، هیچ راهی جز شهادت وجود ندارد.
امروز مدافعان حریم امامت و ولایت، شجاعانه و عاشقانه و با بذل جان خویش از حرم مطهر حضرت زینب (س) دفاع می نمایند و با شهادت خویش برگ زرین دیگری از حدیث عشق و تبعیت از مولا و سرور بی سر خود را رقم می زنند.
بار دیگر اذان جهاد و شهادت از خیام عاشوراییان زمان و اردوگاه سپاهیان اسلام برخاست و عطرشهادت را به مشام عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) رساند.
اینجانب شهادت مجاهد و خبرنگار مدافع حرم  شهید محسن خزایی را محضر امام عصر (عج) , نایب برحقش مقام معظم رهبری , ملت ایران بویژه خانواده این شهید والامقام , همکاران  و مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان، تبریک و تسلیت عرض نموده ، از خدواند متعال علو درجات برای این شهید شایسته وصبر و شکیبایی برای خانواده محترم ایشان مسئلت می نمایم.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، شهادت مظلومانه محسن خزائی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یکی از مناطق شهر حلب، را به خانواده آن شهید، اصحاب رسانه، بویژه همه همکاران و دوستان وی در سازمان صدا و سیما تسلیت گفت.
 قاسمی در پیام خود اظهار کرد:  نخستین بار نیست که دستان  پلید تروریست های تکفیری خون پاک اصحاب  رسانه را در سوریه و سایر کشورهای منطقه به ناحق  بر زمین می ریزند.
قاسمی همچنین  با ابراز تاسف از مجروح شدن تصویر بردار همراه این شهید، برای وی شفای عاجل از خداوند بزرگ مسالت  کرد.

«سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز با انتشار پیامی شهادت «محسن خزایی» خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را به رییس رسانه‌ ملی تسلیت گفت. 

مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در پیامی، شهادت محسن خزائی خبرنگار صدا و سیما در سوریه را به خانواده وی و جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: شهادت هنر مردان خداست و تصور مرگی جز شهادت برای هنرمندان راه الله غیرممکن است و به همین دلیل است که قاطبه جامعه خبری کشور به امثال خزائی قبطه می خورند.
اصحاب رسانه بار دیگر عزیزی را از دست داده اند که الگوی ایثار و انقلابی گری در عرصه خبر بود و لذا یکصدا فریاد می زنند که راه خزائی ها ادامه خواهد یافت و دشمن هرگز نمی تواند نوای حقیقت گوی فرزندان عاشورا را از بین ببرد. امثال خزائی صدای بلند اسلام خواهی، ظلم ستیزی و وطن دوستی خبرنگارانی هستند که به جای عافیت طلبی در غرب و ذلت پذیری در کنج تحریریه های رسانه های صهیونیستی، جان خویش را در کف نهاده و مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح داده اند. 
خزائی و امثال او بیرقی را استوار کرده اند که شقی ترین افراد زمانه در صدد سرنگونی آن بودند. خبرنگاران انقلابی و شهدای این عرصه در حقیقت پرچم زیبای عزت و شرف این حرفه هستند و دشمنان بدانند که این راه بی رهرو نخواهد ماند و ان شاالله تا اعلام خبر ظهور صاحب اصلی این انقلاب نوای آزادی خواهی و کفرستیزی خبرنگاران انقلابی ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پی شهادت محسن خزایی خبرنگار سازمان صدا و سیما و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به دست تروریست های تکفیری در شهر حلب، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد و نوشت: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
شهادت سرافرازانه خبرنگار شهید محسن خزایی، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی که در راه ثبت رشادت های مدافعین حرم اهل بیت (ع) و رنج های مردم مظلوم سوریه در زیر بار ستم تروریست های تکفیری و حامیان آنها رخ داد بار دیگر چهره واقعی این دشمنان اسلام و انسانیت را به نمایش گذاشت و فریاد مظلومیت اهل آگاهی و دانش را به گوش جهانیان رسانید.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی پیامی شهادت محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را تسلیت گفت در پیام کدخدایی آمده است: خبر آمد که باز شقایقی دیگر به پرواز درآمد. اگر چه سکوی پرواز جابه‌جا شده است لیکن پرواز عاشقان متوقف نیست. شقایق ما باور داشت که او نیز نزد محبوب، روزی‌خوار است لذا شوق پروازش افزون شده بود.
عروج الهی شهید خزایی را به جامعه رسانه‌ای کشور تبریک و تسلیت می‌گویم.
گفتنی است، محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما عصر امروز در سوریه حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.
البته بسیاری از همکاران و کسانی که شهید خزایی را می‌شناختند پس از شهادت وی در صفحات شخصی‌شان خاطراتی از این مدافع حرم را منتشر کردند که تعدادی از آن ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما


حسن شمشادی،خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما

مرتضی طاهری،مداح اهل بیت(ع)

مرتضی غرقی، خبرنگار صدا و سیما

محمدرضا احمدی، خبرنگار شبکه خبر

رضا حسین زاده گوینده خبر

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور

حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

حمید داود آبادی، نویسنده عکاس و جانباز جنگ تحمیلی

مجید خواجه نژاد، تهیه کننده تلویزیون

امیرحسین رستمی، بازیگر

سوسن حسنی دخت، گوینده خبر

الهام شریفی مقدم، گوینده خبر
 

انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
, عسکری: محسن خزایی راوی صادق مظلومیت مردمان سوریه بود,
,
,
, نماینده زاهدان: شهید خزایی با شجاعت مثال زدنی شجاعت های مدافعین حرم را پوشش می داد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, ,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه