اخبار داغ

رئیس محیط زیست ورامین اظهار کرد:

مجاورت با کلان شهر تهران یکی از دلایل آلودگی هوای ورامین است/ شهروندان برگ های درختان را آتش نزنند

مجاورت با کلان شهر تهران یکی از دلایل آلودگی هوای ورامین است/ شهروندان برگ های درختان را آتش نزنند
گل محمدی گفت: با توجه به اینکه در مجاورت کلان شهر تهران هستیم از آلودگی هوای این کلان شهر نیز متاثر خواهیم شد ولی خود هوای شهرستان نیز آلوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور گل محمدی رئیس محیط زیست ورامین طی مصاحبه با ورامین ما گفت: دلیل عمده آلودگی هوا در این فصل از سال پایداری هوا است که در این شرایط با توجه به تجمع آلاینده ها در محیط به وجود آمده و غلظت آلاینده ها بالا می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطر نشان کرد: طبیعی است در این شرایط باید تمهیدات لازم در جهت اینکه کمتر آسیب ببینیم اندیشیده شود که یکی از این حرکات تعطیلی مدارس بوده و گروه های سنی حساس در این شرایط هوا تعطیل می باشند.

,

رئیس محیط زیست ورامین اظهار کرد: با توجه به اینکه در مجاورت کلان شهر تهران هستیم از آلودگی هوای این کلان شهر نیز متاثر خواهیم شد ولی خود هوای شهرستان نیز آلوده است.

,

گل محمدی در خصوص تاثیر آلودگی خودروها بر هوا گفت: عمده آلودگی هوا به دلیل خروجی و سوخت خودروها است که باعث آلودگی هوا می شود که با توجه به پایداری هوا این آلودگی در هوا باقی مانده و باعث تشدید آلودگی می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: در ستاد معاینه فنی شهرستان ورامین موضوع اقدامات لازم در مراکز معاینه فنی را پیگیری می کنیم و جلساتی را در این خصوص تشکیل داده و تصمیمات لازم و موثری را در این خصوص خواهیم گرفت.

,

عضو ستاد معانیه فنی شهرستان ورامین ادامه داد: خوشبختانه سیستم پایش یکپارچه مراکز معاینه فنی خودروها نیز راه اندازی شده است که فعالیت های این مراکز توسط اتحادیه مربوطه نظارت دقیق می شود.

,

رئیس محیط زیست ورامین خاطر نشان کرد: از سوی دیگر بازدیدهای منظم و دقیقی نیز از سوی ستاد معاینه فنی خودرو بر مراکز معاینه فنی صورت گرفته است.

,

وی اظهار کرد: از شهروندان در خواست می کنیم تا با توجه به شرایط پایداری هوا نکاتی که در رسانه های مختلفی در خصوص رعایت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیان می شود را رعایت کنند.

,

گل محمدی در پایان گفت: با توجه به فصل برگ ریزان درختان, یکی دیگر از مواردی که شهروندان باید رعایت کنند این است که از آتش زدن برگ ها خود داری کنند زیرا اینکار باعث آلودگی بیشتر هوا می شود و از سوی دیگر نیز از این برگ ها می توان به عنوان کودبرگ استفاده کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه