اخبار داغ

بزرگ‌ترین نفوذ سایبری سال 2016

بزرگ‌ترین نفوذ سایبری سال 2016
در پی نفوذ هکرها به یکی از وبگاه‌های شبکه اجتماعی مستهجن غربی، اطلاعات هویتی میلیون‌ها کاربر آن به سرقت رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی وقوع حمله سایبری به یکی از گسترده‌ترین وبگاه‌های شبکه اجتماعی مستهجن غربی، اطلاعات بیش از 400 میلیون کاربر این وبگاه، به سرقت رفت. آمار مختلفی در مورد تعداد اطلاعاتی که از کاربران این شبکه اجتماعی در فضای اینترنت منتشر شده وجود دارد و تعداد آن‌ها از 339 میلیون تا 412 میلیون نفر ذکر شده است. البته بر اساس برخی اخبار، این آمار، جمع تعداد اطلاعات به سرقت رفته در پی هک چند نمونه از این وبگاه‌ها در روزهای اخیر است.
کارشناسان امنیتی معتقدند فرد یا گروهی که مسئول انجام این حمله عنوان شده، این کار را در ماه اکتبر و از طریق یک آسیب‌پذیری مهم در این شبکه اجتماعی انجام داده است. وجود آسیب‌پذیری، توسط مدیر این شبکه اجتماعی تائید شده و وی اعلام کرده که در حال بررسی این مسئله می‌باشد. مسئولین این وبگاه، مدعی شدند که اطلاعات مسروقه، شامل نام کاربری، رمز عبور، شناسه کاربری و آدرس ایمیل است.
این چندمین وبگاه شبکه اجتماعی با محتوای مستهجن است که طی ماه‌های گذشته مورد تهاجم قرار گرفته و اطلاعات آن به سرقت می‌رود. در نگاه اول، شاید سرقت این اطلاعات یک موضوع ساده و بی‌خطر به نظر بیاید، اما در صورتی که باخبر شویم این اطلاعات به قیمت‌های گزافی در فضای اینترنت، در حال خریدوفروش شدن هستند و در آینده به طعمه خوبی برای انجام حملات گسترده‌تر سایبری به نهادهای مختلف تبدیل خواهند شد، آنگاه بیشتر به فکر فرو خواهیم رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

 

,

 

,

منبع:سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه