اخبار داغ

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

شناسایی 15 هزار بیمار دیابتی در خراسان جنوبی

شناسایی 15 هزار بیمار دیابتی در خراسان جنوبی
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی 15 هزار بیمار دیابتی در خراسان جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زن امروز ،  محمد دهقانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در گارگاه آموزشی دیابت گفت: این جلسه نمادین در خصوص اطلاع رسانی در مورد بیماری دیابت ‌‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , زن امروز, زن امروز, زن امروز,  ،  محمد دهقانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در گارگاه آموزشی دیابت گفت: این جلسه نمادین در خصوص اطلاع رسانی در مورد بیماری دیابت ‌‌است.,
 
,
وی با بیان اینکه بیماری دیابت یکی از مشکلات در حال حاضر بهداشت درمانی در سطح دنیا است، گفت: این بیماری یک بیماری نسبتا خاموشی است که ممکن است سالهای زیادی برای بیمار مشکلی ایجاد نکند ولی با گذشت زمان اگر خوب کنترل و توجه نشود قسمت های زیادی از بدن از جمله قلب، مغز، کلیه ها، چشم ها را درگیر می کند و مشکلات متعددی برای بیمار ایجاد می کند.
,
 
,
 
,
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، موادغذایی حاوی مواد افزودنی ،استفاده کم از سبزیجات و میوه جات و استرس های بیش از حد تاثیر مستقیم در بروز بیماری دیابت و کنترل سخت تر این بیماری دارد.
,
 
,
دهقانی اذعان کرد: این جلسه جهت اطلاع رسانی به همه مردم است تا موضوع دیابت را جدی بگیرند و کسانی که دیابت دارندکنترل قند خون و رژیم غذایی خود را جدی بگیرند.
,
 
,
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۵۰۰۰هزار بیمار دیابتی شناسایی شده اند و مطمئنا تعداد این بیماران بیشتر از این آمار است.
,
 
,
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت از طرف وزارت بهداشت به دانشگاهها ابلاغ شده و در دانشگاه ما هم در حال اجراست.
,
 
,
دهقانی افزود: در استان خراسان جنوبی بیماران دیابتی که نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی دارند به کیلینیک دیابت در بیمارستان ولیعصر معرفی شده و در صورت نیاز بیمار به همکاران فوق تخصص غدد معرفی و به صورت رایگان در این کیلینیک ویزیت می شوند.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با اصلاح روش زندگی بتوانیم آمار بیماران دیابتی را در کشور کم کنیم، گفت:  در زمینه چشم پزشکی اگر نیاز به آنژیوگرافی باشد و ویزیت مغز و اعصاب و... با تخفیف برای بیمارانی که در کیلینیک پرونده دارند انجام می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه