اخبار داغ

کارشناس ارشد روابط بین الملل؛

اربعین ناوگان تبلیغاتی غرب را در هم شکسته است/حشدالشعبی که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته زاییده اربعین است

اربعین ناوگان تبلیغاتی غرب را در هم شکسته است/حشدالشعبی که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته زاییده اربعین است
کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: اربعین پیامی دارد که انسان ها را به تفکر و عجز در مقابل این منطق واردار می کند که حتی نمی توانند این پدیده را به درستی تفسیر کنند لذا غرب از بازتاب چنین مراسم با شکوه که با امکانات ذاتی خود مردم برپا شده است هراس دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " ضمن تشریح حماسه بزرگ ترین راهپیمایی جهان و سانسور خبری این واقعه بزرگ توسط رسانه های غربی گفت: جهان غرب همیشه با رویکرد مادیت گرایی، دنیا گرایی و انسان محوری خود در برابر جهان اسلام و مسلمانان که رویکردی معنوی گرایی و خدا محوری دارند، قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

کارشناس ارشد روابط بین الملل  افزود: این یک امر طبیعی است که غربی ها هر چیزی که در تناقض با رویکرد و منافع آن ها باشد با آن مبارزه و یا از ترویج آن جلوگیری می کنند و  در همین راستا، شعائر و آئین های مذهبی را پوشش نمی دهند.

,

سید افقهی با بیان اینکه عاشورا و مکتب آن جای تحلیل زیادی دارد، عنوان کرد: اربعین تنها برای سید الشهداء ترسیم شده و در منظومه آئینی ما ، با اینکه مقام رسول الله، حضرت علی( ع) و حضرت فاطمه(س) از مقام سید الشهداء بالاتر است اما آن ها چهلم ندارند.

,

اربعین ناوگان تبلیغاتی غرب را در هم شکسته است

, اربعین ناوگان تبلیغاتی غرب را در هم شکسته است, اربعین ناوگان تبلیغاتی غرب را در هم شکسته است,

وی با اشاره به عدم پوشش خبری پیاده روی بزرگ اربعین در رسانه های غربی، تشریح کرد: سال به سال علیرغم تمام دسیسه های دشمن، از رسانه ها و ناوگان تبلیغاتی غرب که به شیوه های مختلف این مراسم را زیر سوال برده و آن را تشکیک و بیهودگی آن را ترویج می کنند گرفته تا منظومه ملحق به این ناوگان تبلیغاتی که همان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با  رویکرد تکفیری هستند بر جمعیت راهپیمایی کنندگان افزوده می شود.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه، تکذیب شیعه ی برخواسته از دل عاشورا را هدف کشورهای غربی و عربی خواند و افزود: غربی ها این آئین مقدس، انسان ساز و همگرا را یک بدعت می دانند چون آن ها عاجزند که چنین آئینی را بدون دخالت مستقیم دولت ها که  مردم به صورت خود جوش، با عشق کامل و با تحمل همه خطرات خصوصا این روزها که با یک عراق داعش زده رو به رو هستیم برگزار می کنند.

,

آهن ربای فطری عاشورا مسیحی و صائبین مندائی را نیز به خود جذب کرده است

, آهن ربای فطری عاشورا مسیحی و صائبین مندائی را نیز به خود جذب کرده است, آهن ربای فطری عاشورا مسیحی و صائبین مندائی را نیز به خود جذب کرده است,

سید افقهی با بیان اینکه همه مردم از سراسر دنیا در این همایش انسان ساز حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: مردم از اقصی نقاط دنیا این شعائر اسلامی را به خاطر آن مکتب والا و پیام انسان ساز شهداء اجرا می کنند و حتی برخی در این راه شهید می شوند و خیلی ها در طول مسیر آسیب می بینند ولی می بینیم که سال به سال بر تعداد آن ها افزوده می شود و این برای جهان غرب یا قابل هضم نیست و یا برای آن ها هراسناک است.

,

وی ابعاد آئینی پیاده روی اربعین را پررنگ ترین بعد آن خواند و اظهار کرد: ابعاد آئینی پیاده روی اربعین باید به دور از هر گونه پیرایه، خرافه، مبالغه و غرور باشد و  ناب ناب آن گونه دین مبین اسلام و احکام شرع و  مراجع عظام چه در عراق و چه در ایران خصوصا مقام معظم رهبری توصیه کردند از پیرایه های سیاسی، شخصی و حزبی به دور باشد.

,

این کارشناس ارشد روابط بین الملل ادامه داد: در این مراسم از شیعه گرفته تا برادران اهل سنت، مسیحیان و حتی صائبین مندائی که پیروان حضرت یحیی هستند و خیلی ارتباطی هم با اسلام و عاشورا ندارند ولی آن آهنربا و قدرت ربایش سید الشهدا که با فطرت انسان ها سر و کار دارد آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

,

 

,

حشدالشعبی که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته زاییده اربعین است

, حشدالشعبی که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته زاییده اربعین است, حشدالشعبی که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته زاییده اربعین است,

سید افقهی بیان کرد: لذا از دل این مراسم خود جوش با شکوه و همگرای آرام  که با یک هارمونی عاشقانه شکل می گیرد، حشدالشعبی زاییده می شود که امروز کمر آمریکا و داعش را در منطقه شکسته و با سرعت برق در حال خارج کردن داعش از موصل و استان نینوا است.

,

وی تصریح کرد: حشدالشعبی فرزند همان عاشورا و اربعین است و غرب به همین دلیل از این مساله می ترسد  و از اربعین واهمه دارد.

,

این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه در ابعین بسیاری از خطوط قرمز شکسته می شود، عنوان کرد: در اربعین خطوط افتصادی می شکند به این معنی که با وجود اینکه مردم عراق در وضعیت معیشتی بسیار سختی به سر می برند اما  ذخیره یک سال خود را برای چنین مراسمی جمع می کنند تا از زوار امام حسین که از 22 کشور مسلمان جهان به سمت عراق سرازیر می شوند، پذیرایی کنند.

,

سید افقهی ادامه داد: شکوه این مراسم را هیچ دوربین و قلمی نمی تواند تا آنگونه که هست منتقل کند، افرادی هستند که به زائران التماس می کنند تا با مرهم و کرم  پاهای زائران را ماساژ دهند، کسی این ها را دعوت نکرده که این کار را انجام دهند بلکه در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی سید الشهدا این کار را انجام دهند.

,

تن غرب از شکوه و عظمت اربعین می لرزد

, تن غرب از شکوه و عظمت اربعین می لرزد, تن غرب از شکوه و عظمت اربعین می لرزد,

وی تاکید کرد: بنابراین این افراد خطوط اقتصادی و منیت های فردی را می شکنند و همه مثل پر کاه در این دریای متلاطم و مواج انسانی ذوب می شوند، همه من ها ما می شود و این ما دسته گلی برای گلبانگ توحیدی سید الشهداء و بارگاه مقدس ایشان می شود و تن غرب از شکوه و عظمت اربعین می لرزد.

,

این کارشناس ارشد روابط بین الملل با اشاره به حضور گزارشگران غربی برای یافتن دلیل این همه شکوه و عظمت اربعین، تصریح کرد: گزارشگران آلمانی یکی دو بار در این مراسم حضور پیدا کردند و نقاط تاریکی که ما به آن توجه نمی کنیم را بررسی کردند.

,

سید افقهی ادامه داد: رسانه های غربی می گویند چگونه ممکن است این شهر کوچک نا امن و داعش زده که هر لحظه ممکن است یک عامل انتحاری یا خودروی بمب گذاری شده مردم را قطعه قطعه کند با این وضعیت بهداشت و وسایل نقلیه، جوابگوی 15 تا 20 میلیون زائر باشد ولی آل سعود با آن همه ثروت های میلیاردی یک مراسم حج را با تلفات برگزار می کنند.

,

وی تاکید کرد: این یک سوژه است که غربی ها روی آن کار می کنند البته نه کار مثبت بلکه مطالعه می کنند چگونه آن را خراب کنند چه از بیرون و چه از درون که شیعه های تند رو را به جان مرم بیاندازند و از این مسیر فطری عاشقانه و عرفانی در یک مسیر خرافه و درگیری های سیاسی بیاندازند.

,

این تحلیل گر سیاسی بیان کرد: مراسم اربیعین به دور از هر گونه مسئله سیاسی برگزار می شود، شما هیچ گونه تابلوی سیاسی نمی بینید و هیچ شعار دولتی نمی بینید همه با شعار لبیک یا حسین، در دریای الهی به سمت بارگاه سید الشهداء ذوب می شوند.

,

غربی ها می ترسند امواج راهپیمایی بزرگ اربعین دنیای غرب را فرا بگیرد

, غربی ها می ترسند امواج راهپیمایی بزرگ اربعین دنیای غرب را فرا بگیرد, غربی ها می ترسند امواج راهپیمایی بزرگ اربعین دنیای غرب را فرا بگیرد,

سید افقهی با بیان اینکه ویژگی های اربعین را هیچ راهپیمایی در جهان ندارد، خاطر نشان کرد: هیچ جای دنیا چنین راهپیمایی با این محاسبات و اهداف و مکانیزم خود جوش مردمی وجود ندارد و غربی ها می ترسند که دنیای غرب تحت تاثیر امواج این اتفاق بزرگ قرار گیرد.

,

وی تصریح کرد: ترس غربی ها از این است که همه بفهمند که اسلام چه قدر وحدت آفرین و پویاست و در عصر اتم و فضا یک عده داستانی را که مربوط به 1400 سال پیش است را روز به روز شعله ورتر می کنند و این برای آن ها خطرناک است.

,

این کارشناس ارشد روابط بین الملل تاکید کرد:  اربعین پیامی دارد که انسان ها را به تفکر و عجز در مقابل این منطق واردار می کند که حتی نمی توانند این پدیده را به درستی تفسیر کنند لذا غرب از بازتاب چنین مراسم با شکوه که با امکانات ذاتی خود مردم  برپا شده است هراس دارد.

,

سید افقهی در پیان گفت: غربی ها می ترسند که این تفکری که هم در مقابل تروریسم و هم در مقابل موج تبلیغات ایستاده و از مسائل سیاسی و اقتصادی عبور کرده است به داخل کشورشان منتقل شود لذا سعی می کنند با آن مبارزه منفی کنند و با سانسور، تکذیب و تحریف با آن مقابله کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه