اخبار داغ

نگرانی شرکت های آمریکایی نسبت ترامپ

نگرانی شرکت های آمریکایی نسبت ترامپ
در حالی که آمار جرائم سایبری و حملات اینترنتی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است، کم توجهی دولت ترامپ به این مقوله بر نگرانی متخصصان و شرکت های فناوری افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چند سال اخیر به طور مرتب اخباری در مورد سرقت اطلاعات حساس شخصی افراد و شرکت های تجاری و نهادهای دولتی در آمریکا منتشر شده و اقدامات انجام شده در این زمینه چندان مثمر ثمر نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ضرورت استفاده از فناوری های نوظهور در کنار ضعف های امنیتی گسترده نرم افزارها، سیستم عامل ها و سخت افزارهای اینترنتی و تمایل دولت آمریکا به جاسوسی فله ای از میلیون ها کاربر اینترنت نگرانی در مورد آینده حریم شخصی و امنیت افراد و موسسات را افزایش داده است.

,

در این شرایط ترامپ تاکنون علاقه چندانی به مقوله امنیت سایبر نشان نداده و اظهارات خاصی نیز در این زمینه نداشته است. از سوی دیگر وی متهم به همکاری با روس‌ها برای سرقت اطلاعات ستاد انتخاباتی رقیب خود هیلاری کلینتون و هک کردن شبکه های رایانه ای متعلق به این ستاد است.

,

مجموعه این مسائل موجب شده که دیدگاه های ترامپ در مورد موضوع امنیت سایبری مبهم و نامشخص به نظر برسد. برخی کارشناسان بیم دارند که جرائم سایبری در دوره ریاست جمهوری وی رشد تصاعدی داشته باشد و برخی دیگر معتقدند شرکت های فناوری باید برای جلب توجه دولت آمریکا به این موضوع به طور جدی تر تلاش کنند.

,

صاحب نظران معتقدند بی توجهی به امنیت سایبری به کاهش سرمایه گذاری در این حوزه توسط دولت و عدم نوسازی زیرساخت های امنیت سایبری منجر می شود و این امر ممکن است به سرقت بیشتر اطلاعات حساس کاربران بینجامد. از این رو ضروری است اهمیت موضوع به دولت ترامپ گوشزد شود.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه