اخبار داغ

پیش‌بینی‌های امنیت سایبری سال 2017

پیش‌بینی‌های امنیت سایبری سال 2017
کارشناسان خبرهای خوبی در مورد امنیت سایبری برای سال 2017 ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال 2016 بیشترین میزان حملات سایبری را در تاریخ بشریت تجربه کرد. این حملات بیشتر از نوع باج‌افزاری بوده و رواج تلفن‌های هوشمند و اینترنت اشیاء از بزرگ‌ترین عوامل آن گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناسان حوزه‌ی امنیت سایبری برای سال 2017 افزایش این روند را مسلم می‌دانند و بر این باورند که هرساله با رواج بیشتر سیستم‌های اینترنت محور مردم با چالش‌های جدیدی مواجه خواهند شد که حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

,

پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در آمریکا همه‌ی مردم حداقل یک نفر را بشناسند که اطلاعات شخصی او به سرقت رفته باشد. طبق گزارش سازمان درآمد داخلی آمریکا، 2.7 میلیون نفر در سال 2014 مورد حمل قرار گرفته و اطلاعات شخصی آن‌ها به سرقت رفته است؛ همچنین به گزارش شرکت امنیتی ترنس‌یونین (TransUnion)، در هر دقیقه در آمریکا 19 نفر قربانی سارقان سایبری می‌شوند.

, TransUnion,

 

,

تلفن‌های هوشمند

, تلفن‌های هوشمند,

 

,

پیش‌بینی می‌شود استفاده از تلفن‌های هوشمند در سال 2017 نیز به رشد خود ادامه داده و به یکی از بزرگ‌ترین شالوده‌های سرقت اطلاعات تبدیل شود. به گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی پونمون (Ponemon) خطر اقتصادی سرقت اطلاعات تلفن‌های همراه می‌تواند تا 26.4 میلیون دلار برسد و 67 درصد از سازمان‌ها را دچار مشکلات و افشاء اطلاعات محرمانه کند؛ به این عنوان که هکرها از طریق حمله به تلفن‌های هوشمند کارکنان به اطلاعات و شبکه‌های داخلی سازمان‌ها دسترسی پیدا کنند.

, Ponemon,

از همه مهم‌تر، بانکداری همراه نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل خطر محسوب می‌شود، به‌خصوص از زمانی که سیستم‌های بایومتریک طراحی شده و برای تأیید هویت از کاربران درخواست عکس سلفی می‌کند، این خطرات جلوه‌ی واقعی‌تری به خود گرفته‌اند. کارشناسان به کاربران پیشنهاد می‌کند با اطلاعات بایومتریک خود همان‌گونه رفتار کنند که با دیگر دارایی‌ها و اطلاعات مالی خود رفتار می‌کنند.

,

 

,

باج‌افزارها

, باج‌افزارها,

 

,

باج‌افزارها در سال 2016 یکی از مشکل‌سازترین نوع حملات بوده‌اند. طبق گزارش‌ها تا یکم ژوئیه‌ی سال 2016 در هرروز حدود 4 هزار حمله‌ی باج‌افزاری ثبت شده که نسبت به دوره مشابه در سال 2015 رشد 300 درصدی داشته است. پیشنهاد کارشناسان برای جلوگیری از این نوع آسیب‌ها ایجاد فایل‌های پشتیبان (بک‌ آپ) به‌طور مداوم و در مکان‌های مختلف است.

,

 

,

اینترنت اشیاء

, اینترنت اشیاء,

 

,

آسیب‌پذیری‌های اینترنت اشیاء (IoT) در سال آینده بدون شک افزایش چشم‌گیری خواهد داشت و باید برای مقابله با قربانی شدن مسائل امنیتی را بسیار جدی گرفت. در سال 2016 تنها در کنفرانس دف کان (Def Con) 47 آسیب‌پذیری برای 23 ابزار از 21 تولیدکننده، کشف کردند. برای نمونه، در ماه اکتبر حمله‌ی DDoS عظیم به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان وبگاه‌های معروفی چون توئیتر، ردیت و نتفلکس را به قطعی کشاند. به نظر برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی، دولت‌ها باید اقدامات لازم را در اولویت کاری خود در سال 2017 قرار دهند.

, IoT, Def Con, DDoS,

 

,

 

,

منبع:سایبری

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه