اخبار داغ

بسیج؛ شجره طیبه‌ای که در عرصه‌های مختلف ثمر می‌دهد+ تصاویر

بسیج؛ شجره طیبه‌ای که در عرصه‌های مختلف ثمر می‌دهد+ تصاویر
سازمان بسیج مستضعفین در هر عرصه‌ای که واردشده با اتکا به خداوند و توانمندی‌های داخلی ثمرات بی‌نظیری برای مردم به همراه داشته است و شهرستان نهاوند نیز از اثرات و ثمرات این شجره طیبه در عرصه‌های مختلف بهره‌مند شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، پس از فرمان تشکیل بسیج مستضعفان به‌فرمان امام راحل در ۵ آذر سال ۵۸ این سازمان مردمی و انقلابی در طول سال‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی کرده است، همواره منشأ خیروبرکت برای مردم نقاط مختلف کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرو,

این سازمان مردمی و بااقتدار این روزها به خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل‌شده است چون آن‌ها می‌دانند تا وقتی‌که در بین مردم ایران اسلامی روحیه بسیجی و انقلابی گری وجود داشته باشد دشمنان درراه رسیدن به اهداف شومشان ناامید خواهند شد.

,

سازمان بسیج مستضعفین با ورود به عرصه‌های مختلف مانند اشتغال‌زایی، تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب، افزایش توان رزمی، ارتقا سطح علمی و آموزشی در مناطق محروم، گسترش عملی روحیه خدمت‌رسانی و کار جهادی در شهرها، روستاها و مناطق محروم، منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده است.

,

در شهرستان نهاوند نیز در زمینه‌های مختلف و عرصه‌های عملی، سازمان بسیج مستضعفان توفیقاتی داشته که به تعدادی از این موارد در بخش‌های مختلف اشاراتی هرچند کوتاه می‌شود.

,

 

,

>> وظیفه بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است <<

, >> وظیفه بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است <<, >> وظیفه بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است <<,

 

,

یکی از موضوعاتی که بسیج بر روی آن تأکید دارد تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکا به نیروهای درونی است به همین منظور سپاه ناحیه نهاوند در این زمینه ورود کرده و موفق شده برای چندین جوان اشتغال‌زایی کند و تولید را افزایش دهد.

,

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند در این زمینه به ما می‌گوید: پس‌ازاینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان راه نجات کشور از وابستگی در سال ۸۹ ابلاغ کرد؛ برنامه‌های بسیار خوبی برای تحقق این سیاست‌ها توسط بسیج تدوین شد.

,

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مبتنی برافزایش اشتغال و تولید با بهره‌مندی از توان و نیروهای داخلی و استفاده از پتانسیل‌های محلی است؛ باعث رونق تولید می‌شود و بیکاری را کاهش می‌دهد.

,

کریمی افزود: در شهرستان نهاوند که پتانسیل‌های خوبی درزمینه های کشاورزی و دام‌پروری وجود دارد تسهیلات خوبی به افراد جویای کار اهداشده است که باعث اشتغال چندین نفر شده است.

,

 

,

1052727

, 1052727,

 

,

وی گفت: در سال ۹۳ سپاه ناحیه نهاوند باهدف تحقق منویات مقام معظم رهبری حول محور اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال پایدار در ۱۱ عرصه بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان ارائه کرده است.

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: ازجمله طرح‌های ایجاد اشتغال که در جهت اقتصاد مقاومتی در شهرستان اجرایی شده می‌توان به پرورش قارچ خوراکی، تولیدات دامی، پرورش آبزیان، پرورش مرغ بومی و شترمرغ، تولید ورمی کمپوست، کارگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی و تولید محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد.

,

وی ادامه داد: مبلغ اختصاص‌یافته به طرح‌های اقتصاد مقاومتی به ۱۰۲ نفر از واجدان شرایط دریافت تسهیلات اعطاشده و به ۴۰ نفر نیز در بخش اشتغال‌زایی تسهیلات داده‌شده است.

,

کریمی گفت: در سال ۹۴ در راستای ایجاد شغل برای جوانان جویای کار و رفع بخشی از معضل بیکاری شهرستان مبلغ 2 میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به ۱۸۰ نفر پرداخت‌شده که این تسهیلات اشتغال‌زایی به‌منظور تقویت اقتصاد مقاومتی در قالب ایجاد شغل‌های کوچک و بزرگ، خانگی و صنعتی به متقاضیان اعطاشده است.

,

 

,

1052728

, 1052728,

 

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در سال ۹۵ نیز تاکنون در این زمینه بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ارائه‌شده و برای ۳۹۰ متقاضی اشتغال‌زایی شده است.

,

کریمی به شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: بسیجیان با توجه به ارائه مدرک از اداره فنی و حرفه‌ای وادارات مربوطه و تأیید سپاه ناحیه نهاوند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

,

وی گفت: یکی از عرصه‌هایی که باعث کارآفرینی و تولید محصولات باارزش ریالی و غذایی بالا است پرورش زنبورعسل در شهرستان نهاوند است که با توجه به وضعیت کشاورزی و پتانسیل محلی این شهر بستر مناسبی برای تولید و اشغال را فراهم کرده است.

,

وی افزود: در عرصه زنبورداری در سال ۹۴ نیز ۱۵ نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند که رقمی معادل 245 میلیون تومان به این عزیزان اختصاص‌یافته است.

,

 

,

>> برگزاری اردوهای جهادی باهدف خدمت به مناطق محروم <<

, >> برگزاری اردوهای جهادی باهدف خدمت به مناطق محروم <<, >> برگزاری اردوهای جهادی باهدف خدمت به مناطق محروم <<,

 

,

یکی دیگر از عرصه‌هایی که بسیج با برنامه و شناخت کافی به آن عرصه ورود کرده محرومیت‌زدایی از مناطق محروم با برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی است.

,

در این رابطه سپاه نهاوند با هماهنگی با سایر نهادها اقدامات بسیار خوبی درزمینهٔ های عمرانی، آموزشی، مذهبی و فرهنگی را برگزار کرده که بسیار مورد استقبال مردم به‌خصوص روستاهای نهاوند قرارگرفته است.

,

 

,

1052729

, 1052729,

 

,

در عرصه اردوهای جهادی با بهره‌گیری از 3 هزار نفر از جوانان دانش‌آموز و دانشجو در قالب اردوهای جهادی و طرح هجرت خدمات خوبی به مناطق مروم نهاوند ارائه‌شده است.

,

این بسیجیان خدمات ارزنده‌ای را در قالب تعمیر مساجد، پایگاه‌های بسیج، رنگ‌آمیزی مدارس و کمک به کشاورزان را با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند و شهر فیروزان به نتیجه رسانده است.

,

دریکی از این اردوها دانشجویان دانشگاه آزاد همدان در دو گروه و مجموعاً ۴۰ نفر بودند که در طول ۱۵ روز به‌صورت شبانه‌روزی خانه‌ای را از پی‌کنی گرفته تا اتمام کار باهمت والای خود ساختند؛ و به در اختیار یکی از نیازمندان قراردادند.

,

 

,

1052725

, 1052725,

 

,

این دانشجویان جهادی با سفر به روستای گره چغا از توابع شهرستان نهاوند یک‌خانه را به‌صورت کامل بنا نهادند و با این کار خود نشان دادند که کار جهادی همچنان ادامه دارد.

,

همچنین در طول اجرای اردوهای جهادی، بسیج جامعه پزشکی نیز در مناطق محروم حضور یافتند و به‌صورت رایگان بیماران را ویزیت کردند و دارو در اختیار آن‌ها قراردادند.

,

همچنین در راستای محرومیت‌زدایی و ارتقا سطح سلامت افراد محروم در سطح کشور گروه جهادی جامعه پزشکی سپاه تهران در اقدامی خداپسندانه با حضور در روستاهای محروم دهستان خزل شرقی بخش خزل نهاوند به روستاییان خدمت‌رسانی کردند.

,

 

,

1052730

, 1052730,

 

,

در این طرح به‌صورت کاملاً رایگان روستاییان عزیز دهستان خزل شرقی را ویزیت و داروی رایگان در اختیار آن‌ها قراردادند.

,

در این گروه جهادی ۳۰ نفر از پزشکان و دندان‌پزشکان حضور داشتند و در روستاهای سیاه دره و دهستان خزل شرقی به روستاییان خدمت‌رسانی کردند.

,

 

,

>> کارنامه درخشان بسیج در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی <<

, >> کارنامه درخشان بسیج در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی <<, >> کارنامه درخشان بسیج در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی <<,

 

,

در این بخش بسیجیان با همکاری با سایر نهادهای انقلابی کارهای خیرخواهانه زیادی را انجام داده و باعث شدند تا اقدامات فرهنگی و مذهبی خوبی اجرا شود.

,

یکی از اقدامات خوبی که توسط خواهران بسیجی نهاوند اجر شده و همچنان ادامه دارد جمع‌آوری کمک برای زوج‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت است که با کمک خیران با تهیه جهیزیه این زوج‌ها زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

,

فرمانده سپاه نهاوند در این زمینه می‌گوید: خواهران بسیجی نهاوند با نیت جلب رضای خداوند و تسهیل در امر ازدواج زوج‌های جوان با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد در اقدامی خداپسندانه با کمک خیرین اقدام به جمع‌آوری جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت می‌کنند.

,

 

,

1052741

, 1052741,

 

,

وی گفت: خواهران بسیجی پایگاه عطیه شهرستان نهاوند مدتی است اقدام به تهیه جهیزیه بری زوج‌های نیازمند می‌کنند و در مناسبت‌های مختلف این جهیزیه‌ها را به زوج‌های جوان اهدا می‌کنند.

,

کریمی افزود: در این اقدام خیرخواهانه تاکنون بیش از ۱۵ سری جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت جمع‌آوری‌شده است و با همکاری کمیته امداد در اختیار آن‌ها قرارگرفته است.

,

پذیرایی از زائران اربعین حسینی با تلاش شبانه‌روزی بسیجیان خدمت‌رسانی به هزاران نفر از زائران حرم حسینی یکی دیگر از اقداماتی است که باعث شده نام بسیج بیش از هر زمان دیگری بدرخشد.

,

 

,

1052733

, 1052733,

 

,

با توجه به‌قرار گرفتن شهرستان نهاوند در مسیر عبور زائران به غرب کشور روزانه هزاران نفر از این شهر عبور می‌کردند به همین دلیل بسیجیان در موکب سیدالشهدا این شهرستان با تلاش و با عشق خاصی به زائران خدمت می‌کردند.

,

بسیجیان پایگاه‌های مختلف روزانه به‌صورت اکیپ‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره در این موکب فعالیت می‌کردند و همگی از این‌که توانسته‌اند به زائر امام حسین (ع) خدمت کنند خوشحال بودند.

,

 

,

>> بسیجیان آماده جان‌فشانی درراه انقلاب اسلامی <<

, >> بسیجیان آماده جان‌فشانی درراه انقلاب اسلامی <<, >> بسیجیان آماده جان‌فشانی درراه انقلاب اسلامی <<,

 

,

افزایش توان رزمی و عملیاتی بسیجیان همواره ازجمله عرصه‌هایی بوده است که مورد تأکید است و باعث وحشت دشمنان انقلاب اسلامی و ایجاد امید در دل‌های مسلمانان جهان شده است.

,

بسیجیان نهاوند نیز در طول سال در مناسبت‌های مختلف آموزش‌های لازم دفاعی ورزمی را به‌صورت عملیاتی فرامی‌گیرند و برای جان‌فشانی درراه انقلاب اسلامی آماده هستند.

,

 

,

1052731

, 1052731,

 

,

برگزاری رزمایش‌های الی بیت‌المقدس در زمان‌های تعیین‌شده باعث حفظ آمادگی بسیجیان و فراگیری آموزش‌های جدید می‌شود که امسال نیز به‌خوبی در نهاوند برگزار شد.

,

رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس شهرستان نهاوند امسال با حضور ۶ گردان از بسیجیان پایگاه‌های شهری و روستایی هم‌زمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با انجام مراحل تئوری و عملی برگزار شد.

,

 

,

1052732

, 1052732,

 

,

مواردی که گفته شد تنها بخش بسیار کوچکی از خدمات سازمان بااقتدار بسیج مستضعفان است که در نهاوند اجراشده است ولی همین نمونه‌ها نشان می‌دهد که چرا دشمنان انقلاب تا این حد از بسیج و برنامه‌های آن واهمه دارند.

,

بسیج این شجره طیبه در طول سال‌هایی که در عرصه‌های مختلف با حفظ روحیه انقلابی گری و با بصیرت، پای در میدان گذاشته منشأ خدمات بی‌مانندی است و مردم همچنان از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند می‌شوند.

,

گزارش/مهدی سهرابی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه