اخبار داغ

فعال اقتصادی در خمین

سود ۹۰ درصدی کاشت زعفران نسبت به دیگر محصولات/تولیدکنندگان در عمل حمایت شوند

سود ۹۰ درصدی کاشت زعفران نسبت به دیگر محصولات/تولیدکنندگان در عمل حمایت شوند
زعفران کار نمونه از شهرستان خمین گفت: زعفران کاری را با کاشت دو هزار مترمربع شروع کردم و امسال در ۱۵ هزار مترمربع از زمین هایم، این محصول را کاشته‌ام چرا که ۹۰ درصد از درآمد حاصل فروش این محصول، سود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز برخی از کشاورزان خمینی، چندسالی است که به دلیل کمبود آب و شرایط آب و هوایی مناسب، به کشت محصولاتی از جمله زعفران و گل محمدی روی آورده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز,

هر ساله به مساحت زیر کشت این محصول اضافه می‌شود و تولید آن نیز بالا رفته است و کیفیت این محصول طوری است که استان خراسان خریدار زعفران خمین شده است.

,

کیفیت مناسب و تولید بالای زعفران در خمین،این شهرستان را به قطب تولید استان مرکزی تبدیل کرده است، اما نبود بازار مناسب، نبود صنایع تبدیلی و خام فروشی مشکلاتی را برای کشاورزان بوجود آورده است.

,

, ,

محسن کاظمی یکی از کشاورزان روستای خوگان از توابع شهرستان خمین، که سال گذشته توانست از هر هکتار ۵/۱۴ کیلوگرم زعفران برداشت کند به خبرنگار ما گفت: به دلیل شرایط نامساعد آبی در خمین، اشتغالزایی و درآمد مناسب این محصول، از سال ۸۸ به کشت زعفران مشغول شدم.

,

وی ادامه داد: با کاشت دو هزار مترمربع شروع کردم و امسال ۱۵ هزار مترمربع از این محصول را کاشته‌ام که پیش بینی می‌کنم مقدار تولید و مرغوبیت آن نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

,

کاظمی گفت: زمان برداشت این محصول مناسب و حدود ۲۵ روز است و با توجه به کمبود آب، کشت مناسبی برای شهرستان است و از نظر درآمدی نیز نسبت به محصولات دیگر، ارزش بالایی دارد چرا که ۹۰ درصد از درآمد حاصل فروش آن، سود است.

,

, ,

وی اضافه کرد: محصولاتی از جمله گل محمدی و زعفران کم هزینه هستند ولی اشتغالزایی بالایی دارند به طوری که روزانه برای چیدن، ۱۵ نفر و ۲۰ نفر نیز برای پاک کردن آن مشغول به کار می‌شوند.

,

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی،مانع مهاجرت روستائیان می شود

, عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی،مانع مهاجرت روستائیان می شود, عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی،مانع مهاجرت روستائیان می شود,

این زعفران کار خمینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: این قبیل از کارها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و اگر تلاش و پشتکار باشد قابل اجرا و عملی است و این دستورات نباید تنها در حد شعار باشد و عمل به آنها می‌تواند از مهاجرت روستائیان جلوگیری کند.

,

جوانان می خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند

, جوانان می خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند, جوانان می خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند,

کاظمی گفت: علاوه بر این کار، یک گلخانه صنعتی و کارگاه تولید ماست نیز دارم، پس می توان در همین جا نیز با کار و تلاش، زندگی خوبی داشته باشیم اما جوانان امروز می خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند.

,

, ,

وی که همراه خانواده به این کار مشغول است، گفت: خانواده ام نیز همراه من در این کارها من را یاری می‌کنند، من نیز بدون آنها نمی توانم موفق باشم.

,

خام فروشی و عدم وجود صنایع تبدیلی مشکل اصلی فروش زعفران

, خام فروشی و عدم وجود صنایع تبدیلی مشکل اصلی فروش زعفران, خام فروشی و عدم وجود صنایع تبدیلی مشکل اصلی فروش زعفران,

کاظمی نبود بازار فروش را مهمترین مشکل زعفران کاران دانست و افزود: با توجه به کیفیت و مرغوبیت این محصول در شهرستان، اما بازار فروش مناسبی نداریم و بدلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و همچنین عدم بسته بندی مناسب باید به صورت خام این محصول را بفروش برسانیم.

,

, ,

وی ادامه داد: مسئولین تا کنون کمکی نکرده‌اند و با گرفتن وام با درصد بالا شروع کردم و به اینجا رسیدم و تنها سال گذشته از وام‌های طرح اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی استفاده کردم.

,

تولیدکنندگان در عمل حمایت شوند

, تولیدکنندگان در عمل حمایت شوند, تولیدکنندگان در عمل حمایت شوند,

کاظمی گفت: پیشنهاد گرفتن برند، به من شده است ولی با وجود هزینه‌های مالیاتی و استفاده از کارشناسان تغذیه، هرینه تولید برایم بالا می‎رود و سودی نمی‌برم.

,

این زعفران کار خمینی ادامه داد: از من تقدیر شده است ولی باید در عمل نیز ثابت شود و تولید کننده را بیشتر حمایت کنند.

,

کاظمی از این کار راضی بود و گفت: از درآمدم راضی هستم و افتخار می‌کنم که خداوند چنین توانایی به من داده است تا از این راه چندین نفر را مشغول به کار کرده و کسب درآمد کنند.

,

, ,

احمدرضا جعفری رئیس جهاد کشاورزی خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: امسال ۵۶ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود که با افزایش ۶۰ درصدی، حدود ۱۶۰ کیلوگرم زعفران با ارزش مالی بیش از ۱۱ میلیارد ریال، برداشت شود.

, خمین نیوز ,

وی ادامه داد: این محصول به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و همچنین عدم وجود کارگاه بسته بندی مناسب، به صورت خام، فروخته می‌شود.

,

جعفری تصریح کرد: شهرستان خمین رتبه اول را در تولید این محصول در استان مرکزی دارا است و قطب تولید زعفران استان محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه