اخبار داغ

پرونده امنیت سایبری (3)؛

هشدار: یک چهارم مودم‌های وای فای امنیت ندارند!!

هشدار: یک چهارم مودم‌های وای فای امنیت ندارند!!
بر اساس آخرین بررسی‌های شرکت معروف امنیتی کسپرسکی لب، بیش از یک چهارم مودم‌های وای فای در جهان غیر ایمن و در معرض زیاد خطر هک شدن و دزدی اطلاعات قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، بر اساس آخرین بررسی‌های شرکت معروف امنیتی کسپرسکی لب، بیش از یک چهارم مودم‌های وای فای در جهان غیر ایمن و در معرض زیاد خطر هک شدن و دزدی اطلاعات قرار دارند. کسپرسکی لب، شرکتی روسی که در زمینه امنیت کامپیوتر فعال است و محصولاتی با نام‌های ضدویروس کسپرسکی، آنتی‌ویروس و آنتی‌ویروس موبایل را می‌سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

 

,

مجله امنیت اطلاعات با انتشار این مطلب نوشت: این شرکت فروشنده آنتی ویروس با بررسی بیش از 31 میلیون مورد در سراسر جهان اعلام کرد که 25 درصد آن‌ها از هیچ گونه پسورد و کلمه امنیتی‌ای استفاده نکرده‌اند که می‌تواند دروازه‌ای برای مجرمان سایبری باشد.

,

 

,

علاوه بر این، 3 درصد از مودم‌ها از پسورد WEP برای رمزگذاری استفاده می‌کنند. شرکت روسی کسپرسکی مدعی شده است که این پلتفرم به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌تواند شکسته شود.

,

 

,

دیگر مودم‌ها (72 درصد) از پسورد WPA برای رمزگذاری استفاده می‌کنند که به نظر شیوه بهتری باشد. با وجود این، اگر کلمات امنیتی انتخاب شده قوی نباشند و یا مودم در مکان‌های عمومی به اشتراک گذاشته شده باشد، پسوردهای WAP نیز می‌توانند در مقابل هکرها آسیب‌پذیر باشند.

,

 

,

کسپرسکی در ادامه هشدار داد که از مودم‌های وای فای عمومی استفاده نکنید زیرا خطر هک شدن اطلاعات شما بالا می‌رود.

,

, ,

 

,

این شرکت امنیت رایانه تصریح کرد که مودم‌های بدون پسورد می‌توانند بسیار خطرناک باشند، مخصوصاً زمانی که قصد انجام تراکنش بانکی از طریق اینترنت دارید.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه