اخبار داغ

گزارشی از اقدامات ارزنده بسیج در خراسان جنوبی؛

خدمات بی منت در عرصه های اشتغال، سازندگی، علم و فرهنگ/ بسیج الگویی برای مدیران مغفول و سیاسی

خدمات بی منت در عرصه های اشتغال، سازندگی، علم و فرهنگ/ بسیج الگویی برای مدیران مغفول و سیاسی
خدمات بی منت بسیج در حالی ارائه می شود که این نهاد هیچ وظیفه ای را برعهده ندارد و اگر اقدامی انجام ندهد جایی برای گلایه وجودندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ ، با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی«ره» در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه‌های مقاومت در مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، کارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خاورستان؛ ، با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی«ره» در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه‌های مقاومت در مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، کارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت., خاورستان؛ , خاورستان؛, خاورستان؛, ,

از آن زمان تاکنون اقشار بسیج در همه حوزه ها شکل گرفته اند و بسیج توانسته در همه حوزه ها با تمام قوا وارد شود.

,

خراسان جنوبی هم به نوبه خود با تشکیل بسیج در همه اقشار توانست به نوعی به پیشرفت و آبادانی برسد و بسیج گام های ارزشمندی در راستای خدمت رسانی به  مناطق محروم این استان برداشت.

,

 

,

محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: در سال جاری ۱۲هزارو ۵۰۰نفر در اردوهای جهادی در سراسر استان شرکت کرده اند، که ۲۷گروه جهادی سه روزه ویژه اقشار متخصص، ۷۰گروه جهادی محلات هفت روزه، ۱۸۷گروه جهادی طرح هجرت دانش آموزی با حضور بیش از ۲۵۰۰نفر، ۱۹گروه جهادی میهمان، ۳۸۰ گروه جهادی یک روزه صالحین و ۱۸تیم تخصصی درمانی و عمومی  فعالیت جهادی در سراسر مناطق محروم استان انجام دادند.

, محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی, .,

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در خصوص ارائه آموزش‌های عمومی در زمینه پتانسیل‌های کسب و کار در استان نیز به 3429 نفر آموزش‌های لازم داده می‌شود  گفت: از سوی بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی برای 113 نفر نیز کلاس آموزشی برگزار و بیش از یک میلیارد و 478 میلیون تومان تسهیلات داده شده است.

, .,

مسئول بسیج سازندگی استان به شروع ساخت کارگاه های اقتصاد مقاومتی در استان از سال 92 اشاره کرد و گفت: در این مدت هزار و 760 کارگاه و واحد تولید صنایع تبدیلی در روستاهای خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال و ماندگاری روستاییان با پرداخت 17 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات ایجاد شده است.

, .,

زهرایی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است تصریح کرد: در این مدت متقاضیان 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی 947 میلیون تومان، و 164 متقاضی صنایع تبدیلی 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

, .,

وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری بسیج سازندگی به ۴۱۴ روستا با جمعیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار آبرسانی سیار می کند که در این مدت ۲۴ هزار مترمکعب آب به این روستاها حمل شده است.

,

 

,

جواد عقیلی پور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در راستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران استان حمایت مستقیم از ایده‌هایی است که در سازمان‌ها و نهادهای دیگر موردحمایت واقع نمی‌شوند.

, جواد عقیلی پور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی, .,

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های سازمان ما در این خصوص از طریق در اختیار قرادادن کارگاه ­ها و ابزارآلات موردنیاز و معرفی به مراکزی مانند مرکز رشد صورت می‌گیرد.

, .,

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به حمایت­های مالی این سازمان از مخترعین و مبتکرین تصریح کرد: بخش دوم حمایت‌های ما از طریق تأمین هزینه‌های مالی که تحت عنوان حمایت­ های بلاعوض استانی که تا سقف ۳ میلیون تومان است و حمایت­ های بلاعوض کشوری که برای طرح­های غیر نظامی تا سقف ۱۰ میلیون و برای طرح­های نظامی تا سقف ۲۵ میلیون تومان است، انجام می‌شود.

, .,

عقیلی پور گفت: این سازمان همچنین در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی اقدام به برگزاری کارگاه ­های خاص کارآفرینی و در جهت تجاری­ سازی محصولات مشاوره های لازم را ارائه می­نماید.

,

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این سازمان حمایت از ایده ­های کاربردی نخبگان و پژوهشگران استان است، گفت: از ابتدای امسال 22 طرح مورد حمایت این سازمان قرار گرفته است.

, .,

وی چند نمونه از طرح های حمایت شده در زمینه ساخت و تجاری سازی در این سازمان را تخت حمل بیمار ضایعه نخاعی، کلاه ایمنی هوشمند کمربند علائم حیاتی تکاوران و نظامیان درگیر در مناطق عملیاتی عنوان کرد.

,

 

,

مقدادی مسئول فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: بسیج در همه عرصه ها از جمله عرصه مهم فرهنگی و اجتماعی ورود و ظهور پیدا کرده است.

, مقدادی مسئول فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی,

وی افزود: در حوزه فرهنگی، آسیب ها و تهدیدات احصاء، نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و بر مبنای ظرفیت ها، فرصت ها و توانمندی ها طرح هایی که قابلیت اجرایی دارد به صورت بومی محلی ارائه می شود.

,

مسئول فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 93 طرح قباحت ماهواره اجرا شد که از آن زمان تاکنون بیش از 550 دستگاه توسط خود مردم تحویل داده شد و به جای آن دستگاه دیجیتال اهدا شد که هنوز هم این طرح در حال اجرا است.

,

مقدادی بیان کرد: در سال 94 هم طرح طلاق و امسال هم طرح مبارزه با مواد مخدر محله محور در حال اجرا است و قرار است طی 5 سال آینده 40 محله در سطح استان که بیشتر درگیر مواد مخدر هستند در این طرح قرار بگیرند و امسال این طرح در 12 محله در حال اجرا است.

,

وی از دیگر برنامه های فرهنگی را اردوی راهیان نور، اردوهای جهادی، برگزاری یادواره های شهدا، بررسی و حل مشکلات حاشیه نشینی، مهدکودک ها، روستاهای بدون عالم و ...دانست و افزود: در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری و متناسب با هر تهدید و چالش برنامه ریزی و طرح هایی را برای اجرا برنامه ریزی می کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه 35 نهاد فرهنگی فعال وجود دارد اما بازهم شاهد ولنگاری فرهنگی هستیم تصریح کرد: هم اکنون کارگروهی را تشکیل داده ایم تا چالش ها و آسیب های فرهنگی استان در 5 سال آینده را شناسایی کند تا بتوانیم برای این آسیب ها برنامه های جایگزین و مقابله ای داشته باشیم.

,

 

,

در واقع این مواردتنها گوشه ای از توانمندی ها و خدمات بسیج است و سایر اقشار بسیج هم خدمات ارزنده ای را برای جامعه هدف خود ارائه می کنند.

,

بسیج از ابتدای شکل گیری اش تاکنون به فکر محرومان جامعه بوده و تلاش کرده تا در هر زمینه ای افراد و جامعه را به پیشرفت برساند. همین موضوع هم باعث شده تا عامه مردم بخصوص محرومان در همه زمان ها به بسیج اعتماد داشته باشند و آن را یاور و بازویی برای خود بدانند.

, .,

اما نکته ای که حائز اهمیت است؛ این است که این خدمات بی منت بسیج در حالی ارائه می شود که این نهاد هیچ وظیفه ای را برعهده ندارد و اگر اقدامی انجام ندهد جایی برای گلایه وجودندارد. در واقع امروز بسیج الگویی شده برای تمامی سازمان ها و مدیرانی که علی رغم مشکلات و دغدغه های فراوان مردم؛ به جای خدمت؛ درگیر یازی های سیاسی و انتخاباتی هستند و در خواب غفلت به سر می برند.

,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه