اخبار داغ

کارشناس و عضو کارگروه حجاب؛

عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی بر امر حجاب موثر است

عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی بر امر حجاب موثر است
کارشناس و عضو کارگروه حجاب در اردبیل گفت: همانگونه که اقتصاد مقاومتی می تواند بر امر حجاب موثر باشد حجاب نیز می تواند تاثیرات زیادی بر عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، مریم آقا براتی کارشناس و عضو کارگروه عفاف و حجاب در خصوص  مقوله پوشش اسلامی در کشور گفت: تمدن غرب در حال افول و تمدن ایران اسلامی در حال اوج است که غرب می خواهد با این روند مبارزه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر،,

وی اظهار کرد: تمام احکام شرعی ما پشتوانه قرآنی و روایی دارد و یا بر می گردد به یک حکم عقلی یا اجماع متخصصین دین که اصل حکم حجاب هم یکی از ضروریات دین شناخته شده است .

,

آقابراتی با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی برای تمام ابعاد و شئون زندگی انسان برنامه و راهکار دارد گفت: از جمله مسئله حجاب که چه مقدار باید باشد و تا چه حدی مجاز می باشد؛ این مسئله ویژه زنان نیست نقش امر به معروف و نهی از منکر در این مسئله اساسی است و باید مردم در این زمینه دخیل باشند.

,

وی افزود: جوامع در قالب نظام هایی شامل نظام های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی، و فرهنگی و... باهم در ارتباط متقابل هستند همانگونه که اقتصاد مقاومتی می تواند بر امر حجاب موثر باشد حجاب نیز می تواند تاثیرات زیادی بر عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

,

وی یاد آور شد : در کشور ما در شرایط کنونی نمونه بارز و ملموس در نحوه ارتباط دو موضوع فرهنگ و اقتصاد بیش از سایر مقوله ها خود را نمایان می کند چند سالی است که دو مقوله اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی به عنوان مدل هایی از نظام اقتصادی و فرهنگی همواره دغدغه اصلی مقام معظم هبری بوده است .

,

وی گفت: یکی از زیر مجموعه های اصلی مسئله سبک زندگی ، بحث حجاب است که رابطه نزدیک و مقابلی با اقتصاد مقاومتی دارد.

,

 وی اظهار داشت: بی حجابی و بد حجابی زمانی در جامعه ایجاد می شود که شرایط اقتصادی مناسب برای ازدواج جوانان مهیا نباشد و یا دسترسی به این ابزار برای جوانان دشوار باشد در این صورت است جوان مجبور می شود این نیاز خود را از طریق دیگری رفع کند که این خود باعث رواج فساد و نهایتا معضل بد حجابی خواهد شد.

,

وی به راهکار لازم در این خصوص اشاره کرد و گفت: راهکار لازم در فضای اقتصاد کنونی کشور وجود دارد که می توان از آن طریق آن معضل ازدواج جوانان و مشکلات مالی مانع ازدواج را برطرف کرد و باید شرایط اقتصادی کشور با تکیه براقتصاد مقاومتی برای ازدواج آسان جوانان مهیا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه