اخبار داغ

مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با آناج؛

در پشت پرده‌ی برگزاری مراسم ایام محسنیه تشیع لندنی قرار دارد/ بازی کردن با تاریخ و ایجاد بدعت راحت است

در پشت پرده‌ی برگزاری مراسم ایام محسنیه تشیع لندنی قرار دارد/ بازی کردن با تاریخ و ایجاد بدعت راحت است
حجت الاسلام نظری گفت: تشیع لندنی می‌خواهد مذهب شیعه را تندرو و سراسر ماتم نشان دهد، از این رو نیز بدعت‌گذاری می‌کند و در ایام محسنیه و مسلمیه مراسم برگزار می‌نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی نظری در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج درخصوص برگزاری ایام محسنیه اظهار داشت: برگزاری مراسم منصوب به اهل بیت و اولاد ایشان ایرادی ندارد اما باید بدانیم این مراسم را در ابتدا چه کسانی ایجاد کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی ادامه داد: گاهی اوقاتما در مراسمی حضور می‌یابیم و عزاداری می‌کنیم که ایجاد کنندگان آن اعتقادی به آن مراسم ندارند و هدفشان تنها، ایجاد بدعت‌‌های گوناگون است؛ امسال افرادی که به زیارت اربعین رفنه بودند ، مشاهده کردند که چه سخنانی در اطراف حرم ائمه معصومین در حال انتشار بود، این جریانات ادامه نفوذ تشیع لندنی در داخل مراسمات مذهبی ماست.

,

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان ساخت: منعی در سوگواری و عزاداری در غم و مصائب اهل بیت وجود ندارد اما اینکه بخواهیم از خودمان ایام و دهه‌‌های متنوع مانند ایام مسلمیه ،ایام محسنیه و ... ایجاد کنیم ایراد دارد، این قبیل امور وهن تشیع است و پشت پرده آن تشیع لندنی قرار دارد.

,

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند، زمان درآوردن لباس مشکی از تن بعد از ایام محسنیه و وفات عُمَر است، عنوان کرد: خیلی راحت می‌شود با تاریخ بازی کنیم و بگوییم امروز ، مثلا سالروز وفات یا شهادت فلان شخصیت است، پس دهه مخصوص به وی را ایجاد کنیم؛ افرادی که در این طرز فکر هستند برای حضرت زهرا دوماه اقامه عزا می‌کنند اما سوال اینجاست که این عزاداری با فتوای کدام مراجع است؟ مراجع اعظام قم یا مراجع باطل لندنی؟

,

وی توضیح داد: آنهایی که عنوان می‌کنند لباس مشکی را همزمان با سالروز وفات یکی از بزرگان اهل سنت از تن بیرون خواهند کرد آیا نمی‌دانند برای از بین بردن وهابیت و داعش باید با برادران اهل سنت متحد شد و یا اینها همان کسانی هستند که در ذیل سخنان باطل مرجع لندن نشین از ممکن نبودن اتحاد با اهل سنت پیروی می‌کنند؟

,

نظری در پایان متذکر شد: ایجاد مراسم ساختگی و بدون سند توسط عدهه‌ای، استمرار خط باطل جدایی شیعه و سنی است که باید از آنها جلوگیری کرد و اجازه نداد با این کارها دشمن به مقصود خود برسد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه