اخبار داغ

سبد فرهنگی خانواده‌های خوزستانی با چه چیزی هایی پر شده است؟

سبد فرهنگی خانواده‌های خوزستانی با چه چیزی هایی پر شده است؟
غنی و پر بار بودن سبد فرهنگی خانواده‌ها موضوع بسیار مهمی است ، اما اینکه در این سبد چه چیزهایی باید وجود داشته باشد و در حال حاضر چه چیزهایی وجود دارد بسیار مهم تر است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس : غنی و پر بار بودن سبد فرهنگی خانواده‌ها موضوع بسیار مهمی است ، اما اینکه در این سبد چه چیزهایی باید وجود داشته باشد و در حال حاضر چه چیزهایی وجود دارد بسیار مهم تر است و از آنجا که خانواده بیشترین تاثیرگذاری را برروی افراد خانواده و نهایتا جامعه دارد در این گزارش به بررسی  سبد فرهنگی خانواده های خوزستانی می پردازیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس , بانوپرس, بانوپرس,

زهرا خیاط زاده کارشناس کتابداری در این باره گفت :  با توجه به اینکه تغذیه روح و فکر از طریق مطالعه است بایدتلاش کرد تا کتاب و فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده های خوزستانی جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

,

وی افزود : کتاب یکی از اصلی ترین وسیله در سبد فرهنگی خانواده‌ها است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود .

,

خیاط زاده تصریح کرد : سرانه مطالعه در خوزستان نشان می دهد  شاید به دلیل کمبود وقت و مشکلات اقتصادی خانواده ها در استان ما کمتر به مطالعه اهمیت می دهند .

,

این کارشناس کتابداری تاکید کرد : با توجه به مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی که در استان وجود دارد توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و کمک مسئولین به قرار گرفتن این یار مهربان در سبد فرهنگی خانواده های خوزستانی شاهد کاهش معضلات اجتماعی و کمک به حل مسائل و مشکلات موجود برای اقشار مختلف جامعه در حوزه فرهنگی خواهیم بود .

,

مینا سید نبوی کارشناس ارشد الهیات اظهار داشت : اسلام نگاه ویژه ای به سبد فرهنگی خانواده دارد .

, .,

وی افزود : برای مثال می‌توان به اهمیت دادن به به باورها ، اعتقادات و هنجارها ،فرائض، توجه به قرآن و اهمیت دادن به اهل ‌بیت(ع) اشاره کرد.

,

سید نبوی گفت : برای رسیدن به موارد ذکر شده در سبد فرهنگی خانواده باید حضور در جلسات موعظه ، استفاده از رسانه های مذهبی و حضور در مساجد در نظر گرفته شود .

,

این کارشناس ارشد الهیات تاکید کرد : الحمدلله با توجه به بافت مذهبی خوزستان و اعتقادات دینی خانواده های خوزستانی سبد فرهنگی هم استانی های ما از این مهم غنی است .

,

میترا صمدی کارشناس نقاشی گفت : استفاده از تولیدات هنری مثل سینما یا رفتن به کلاسهای هنری برای بسیاری از خانواده های خوزستانی  هزینه بر محسوب می شود .

,

وی افزود : با شرایط بد اقتصادی موجود جایی برای هنر در سبد خانواده های هم استانی ما وجود ندارد، به همین جهت باید خلا نبود سهم هنری را در سبد خانواده ها مسئولین باید پر کنند .

,

این کارشناس نقاشی تاکید کرد : برگزاری کلاسهای هنری مختلف از سوی فنی حرفه ای و یا پخش فیلم در پارک های محله می تواند این کمبود سبد فرهنگی خانواده های خوزستانی را جبران کند .

,

الهام غریب ناصری کارشناس روانشناسی اظهار داشت : رسانه های فضای مجازی در انواع مختلف امروزه به نحو بسیار موثری در عرصه زندگی مردم خوزستان حاضر شده اند و با افرادی که نسبت به آن شناختی ندارند، هرگونه که بخواهند عمل می کنند .

,

وی افزود : رسانه های فضای مجازی بیشترین سهم را در سبد خانواده های خوزستانی دارد اما خانواده که تا دیروز فقط با حضور در کنار فرزندان خود می توانست بر امور تربیتی آن ها اشراف داشته باشد با وجود رسانه های متنوع امروزی با قدرت نفوذ بی سابقه و هیبت نامرئی ، دیگر این امکان را از آن ها گرفته. به همین جهت باید در این زمینه بیشتر آگاه شوند و مهارت های لازم را کسب کنند . در غیر این صورت هم در زندگی شخصی خود با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد و هم در هدایت و تربیت صحیح فرزندان شان ناتوان خواهند ماند .

,

این روانشناس افزود : حضور فضای مجازی در سبد خانواده های خوزستانی موجب افزایش امار طلاق و دوری افراد فامیل از هم شده است و لازم است خانواده ها در این زمینه هم دقت لازم را داشته باشند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه