اخبار داغ

خطاب به کشورهای غربی؛

اسرائیل: داعش را از بین نبرید

اسرائیل: داعش را از بین نبرید
عضو انجمن روابط خارجه حزب محافظه کاران مصر گفت: مشاور اسبق بنیامین نتانیاهو در مقاله ای قدرت های غرب را به عدم نابودی داعش به دلیل اهمیت آن برای اسرائیل تشویق می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   "سپاس"، پایگاه "بوابه فیتو" مصر نوشت: دکتر "ساره کیره" عضو انجمن روابط خارجه حزب محافظه کاران مصر گفت: مرکز "بیجن السادات" تلاویو پیش ازاین مقاله ای از پروفسور "افرایم اینبار" (مشاور اسبق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل) منتشر کرد که در آن قدرت های غرب را به عدم نابودی داعش به دلیل اهمیت آن برای اسرائیل تشویق می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  "سپاس"، ,

این مقاله دلایل استنراتژیک اسرائیل را برای محافظت از نقش داعش بازگو می کند از جمله این دلایل متوقف کردن نفوذ ایران در منطقه، تخریب چهره خلافت اسلامی و طولانی شدن مدت زمان جنگ داخلی سوریه است.

,

وی همچنین بر اتهام باراک اوباما و هیلاری کلینتون به تاسیس سازمان تروریستی داعش توسط دونالد ترامپ تاکید و آن را نقشه ای برای تثبیت اسرائیل در منطقه قلمداد کرد و گفت: به خوبی انگیزه های اسرائیل را در پر رنگ کردن نقش داعش در منطقه و باقی گذاشتن آن برای مدت زمان طولانی جهت متلاشی کردن، تضعیف کشورهای منطقه و تقسیم آنها به کشورهای کوچک درک می کنیم.

,

این مقاله ثبات منطقه را به سود اسرائیل نمی دانست و خواستار فشار بیشتری به قدرت های غربی برای ترک داعش برای مدت زمان بیبشتری شد تا منافع آن را محقق سازد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه