اخبار داغ

یادداشت

حلب؛ روزهای پیروزی

حلب؛ روزهای پیروزی
حضور مستشاران ایرانی و رزمندگان حزب‌الله به همراه نیروهای ارتش سوریه؛ شرایطی را به ارمغان آورد که یکی پس از دیگری مناطق و محله‌های شهر آزاد می‌شد و...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ علی شجایی ـ حَلب نام بزرگ‌ترین شهرو پایتخت تجاری سوریه است.شهر حَلَب در استان حلب در شمال کشور سوریه واقع شده است. این شهر یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه‌ خاورمیانه است و در روزگاران قدیم نام آن خلپه بوده و یونانیان قدیم آن را با نام برویا می‌شناختند. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.
 
شهر حلب از نیمه سال ۲۰۱۲ میلادی، به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل شده است و اکنون به مناطقی تحت کنترل نیروهای دولتی و شورشیان تقسیم شده است. در روزهای آغازین بحران سوریه بسیاری از گروههای مسلح برای این شهر دندان تیز کرده بودند . در آن روزهای سخت و حساس تابستان 1392حلب روزهای پر التهاب و سختی را پشت سر می گذاشت.  یکی پس از دیگری محله های شهر به دست تکفیری ها می افتاد و هر چه نیروهای ارتش تلاش می کردند ؛ اوضاع را تحت کنترل بگیرند به دربسته می خوردند. شهر 3میلیونی حلب دیگر رمقی نداشت وفقط چند منطقه در قسمت غربی شهر در دست نیروهای دولتی بود .

النصره-فیلق الشام-لواالحق-جندالاقصی و احرار الشام امنیتی را دیگر در شهر باقی نگذاشته بودند ؛ اما ناگهان ورق برگشت ؛ حضور مستشاران ایرانی و رزمندگان حزب الله به همراه نیروهای ارتش سوریه ؛ شرایطی را به ارمغان آورد که یکی پس از دیگری مناطق و محله های شهر آزاد می شد ؛ تنها اتوبان کاستیلو باقی مانده بود که باید هر طور شده آنجا هم بدست نیروهای مقاومت بیفتد تا این بار تروریست ها در محاصره بیفتند. اما این شرایط هم پیش آمد و تایگرهای ارتش موفق شدند با در اختیار قرار گرفتن این نقطه کل شرق حلب را به محاصره در بیاورند ...

در روزهای اولیه کمتر کسی فکر می کرد که دیگر شهر حلب دوباره به آغوش دولت و ملت سوریه بازگردد .دومینو آزاد سازی شهرک های شرقی نیز آغاز شده و نصرت الهی بار دیگر بر مجاهدان راه حق خود را آشکار کرد . حال با این شرایط تقریبا می توان گفت طرح تجزیه سوریه نیز شکست خواهد خورد و پس از حفط بشار اسد ؛حالا یکپارچه ماندن تمامیت ارضی سوریه نیز تثبیت می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه