اخبار داغ

برگزاری نمایشگاه عروسک به همراه اجرای نمایش های عروسکی در کیش

برگزاری نمایشگاه عروسک به همراه اجرای نمایش های عروسکی در کیش
نخستین نمایشگاه عروسک های کیش با ارائه آثاری از هنرمندان جزیره مرجانی از 13 تا 18 آذر در فرهنگسرای سنایی کیش افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، این نمایشگاه با هدف اجرای برنامه های شاد و مفرح خانوادگی، آشنایی کودکان با شخصیت های داستان های کهن ایرانی، شناخت فرهنگ بومی و سنتی ایران، اجرای نمایش های موزیکال، کلاسیک و سنتی با ارائه انواع عروسک های نمایشی، خمیری، فوم و پارچه ای به مدت یک هفته از شنبه 13 آذر تا پنج شنبه 18 برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

بنابر این گزارش،150 اثر عروسکی دست ساز بیش از 20 هنرمند عروسک ساز جزیره کیش در این مکان به نمایش درآمده است.

,

داستان های کهن ایرانی همواره در گذشته توسط نمایش های عروسکی در کوی و برزن و مکان هایی مانند قهوه خانه ها برای کودکان و عموم مردم بازگویی می شد، داستان هایی که با فرهنگ و هنر و سنت های ایرانی پیوند خورده است اما دیر زمانی است که سنت های زیبای قصه گویی و نقالی به دست فراموشی سپرده شده است. هنری که نزد ایرانیان طرفداران بسیاری داشته و امروز به خاطره پیوسته است.

,

قصه گویی و داستانسرایی می تواند نوعی درمان نیز محسوب شود همچنان که با استفاده از شیوه های قصه گویی می توان بسیاری از آموزش های مورد نیاز کودکان را بدون وجود کمترین مشکل در یادگیری به آنان آموخت.

,

این نمایشگاه می تواند گامی کوچک در راستای آشنایی کودکان با هنرهای اصیل ایرانی، داستان ها و شخصیت های تاریخی همچنین آموزش بسیاری از نکات مثبت فرهنگی، اجتماعی و اصول زندگی باشد.

,

بازگشت به ریشه های تاریخی و مروری بر خاطرات روزهای گذشته از بخش های جذاب این نمایشگاه برای بزرگسالان خواهد بود علاوه بر اینکه استقبال از این نمایشگاه می تواند در ایجاد انگیزه برای تولید کنندگان و هنرمندان سازنده این آثار گامی بسیار ارزشمند باشد.

,

برگزاری کارگاه های آموزش عروسک سازی برای کودکان و نوجوانان، اجرای نمایش موزیکال "خروس زری پیرهن پری" در سه سانس برای مدارس و عموم بازدید کنندگان، اجرای نمایش خیابانی، اجرای نمایش خیمه شب بازی و عروسک های تن پوش از بخش های دیگر این نمایشگاه است.

,

نمایش موزیکال "خروس زری پیرهن پری" روز های یک شنیه و دوشنبه از ساعت 10:30 برای مدارس در فرهنگسرا و روز چهارشنبه 17 آذر برای عموم در مقابل فرهنگسرای سنایی به اجرا در خواهد آمد.

,

تئاتر"خروس زری پیرهن پری" نوشته احمد شاملو و به کارگردانی هومن شهرستانی به عنوان یکی از برنامه های جنبی نمایشگاه به مدت سه روز در کیش به روی صحنه می رود.

,

پوشیدن تن پوش حیوانات و مرد طلایی که حرکات نمایشی انجام می دهد، خاطره گویی و قصه گویی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

,

آثارهنرمندان نمایشگاه عروسکی کیش  در روز پایانی نمایشگاه برای فروش به علاقمندان عرضه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه