اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اتفاق مثبتی در نرخ رشد علمی کشور رخ نداده است/ عفلت دولت در طرح‌های کلان علمی کشور!

اتفاق مثبتی در نرخ رشد علمی کشور رخ نداده است/ عفلت دولت در طرح‌های کلان علمی کشور!
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح‌های مهم و کلان علمی که مورد تأکید نظام و شخص مقام معظم رهبری است مورد غفلت قرار داده‌ شده که در نرخ رشد علمی تأثیرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با بلاغTV میزان تولید رشد علمی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مثبت بودن این روند، انتظار ما از شیب یا نرخ رشد علمی بیشتر از وضعیت موجود است.

وی در خصوص اهمیت شیب رشد علمی کشور، اظهار کرد: با توجه به چشم‌انداز علمی کشور باید در جایگاه نخست علمی قرار بگیریم که با این شیب نرخ رشد فعلی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تولید علم و رشد علمی را دو موضوع متفاوت بیان کرد و افزود: در حال حاضر شاهد اتفاق مثبتی در نرخ رشد علمی کشور نیستیم بلکه در برخی موارد کاهش هم داشتیم و اگر این روال ادامه پیدا کند نگران‌کننده و مشکل‌ساز است.

زاهدی تصریح کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری در یک دورنما و افق 50 ساله کشور باید به مرجعیت علمی برسد اما با نرخ رشد علمی حال حاضر این امر مهم محقق نمی‌شود و باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی از برنامه‌ریزی حمایتی برای پژوهش و پژوهشگر خبر داد و بیان کرد: در بودجه سال جاری دولت جدولی را برای حمایت از پژوهش و پژوهشگر در نظر گرفت اما متأسفانه تا امروز هیچ عدد و رقمی به دستگاه‌های مرتبط اختصاص نداده و طرح‌های مهم و کلان علمی که مورد تأکید نظام و شخص مقام معظم رهبری است مورد غفلت قرار داده‌ شده که در نرخ رشد علمی تأثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه