اخبار داغ

فساد در سیستم ارتباطی جمهوری آذربایجان؛

دزدی 25 میلیون دلاری یک آقازاده‌!

دزدی 25 میلیون دلاری یک آقازاده‌!
شرکت "انار محموداف" پسر ائلدار محموداف وزیر سابق امنیت ملی آذربایجان که به اتهامات مختلف از مدت ها پیش خانه نشین شده و اخبار متعددی از وی به گوش می‌رسد، به جرم مکالمات بین المللی از طریق اپراتورهای تلفن همراه که سبب متضرر شدن دولت شده است، متهم شناخته می‌‌‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، شرکت "انار محموداف" پسر ائلدار محموداف وزیر سابق امنیت ملی آذربایجان به جرم مکالمات بین المللی از طریق اپراتورهای تلفن همراه  که سبب  ضرر زیادی به ارزش میلیون‌‌ها دلار به دولت شده است، متهم شناخته می‌‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

به گفته وزیر ارتباطات آذربایجان این موضوع به هنگام بازجویی ها و در طول تحقیقات این پرونده مالی بعد از حبس افراد بلند پایه افشا شده است.

,

همچنین طبق حضور متخصصان حوزه و کمک های آنها در زمان بررسی پرونده معلوم شده است، مکالمات 476 میلیون و 837 هزار و 342 دقیقه ای از طریق تلفن همراه از تاریخ 2014/01/01  تا 2015/10/31 به ثبت رسیده است. این مکالمات در حالی صورت گرفته است که درآمدی به ارزش 125 میلیون و 513 هزار دلار برای آمریکا سود به همراه داشته است.

,

لذا در این بین افراد کاری دولت نیز با سوءاستفاده از این اپراتورها برای بستن قراردادهای خود با دیگر کشورها از جمله بستن قرار دادی با شرکت " Cartburq NC " حداقل سودی که جیب آمریکایی ها را از این مکالمات پر کرده است، 100 میلیون و 135 هزار و 841 دلار اعلام می شود.

,

که با این مبلغ سود برای آمریکا، یک ضرر 25 میلیون و 813 هزاری و 671 دلاری بر دست شرکت دولتی " Azİntelekom  "  جمهوری آذربایجان مانده که از طریق تماس های خارج شده از این کشور صورت گرفته است.

,

طی نامه اداره کل بخش مبارزه با فساد  دفتر  MMC، شرکت دولتی " Azİntelekom  " به مورخه 06/11/2015 ، طی روزهای 1 ژانویه سال 2014  تا  31 اکتبر 2015  این فساد مالی از طریق شرکت Cartburq NC  با بخش های  Fix1 Fix2  Fix3 فدراسیون روسیه ، و نیز  توسط اپراتورهای   “Beeline” و  “Mobile Othe” صورت گرفته است.

,

در بررسی‌‌ها نیز مشخص شده است؛ مقدار هزینه های مکالمات بین المللی انجام گرفته در آذربایجان خیلی بیشتر از تعرفه‌‌‌های مکالمات تعیین شده از طرف اپراتورهای بین المللی بوده است.

,

برای مثال، شرکت محموداف ها برای مکالمه با کشور روسیه را که به قیمت واقعی 8.5 سنت می باشد، به دقیقه ای 3 - 3.1 سنت مورد استفاده قرار داده است به همین دلیل نیز وزیر ارتباطات وقت در آن زمان جهت استفاده بهینه مالی، با شرکت محموداف قرار داد بسته است.

,

بازجویی ها به منظور بررسی های بیشتر هزینه های متضرر به دولت که با این کار توسط دو وزیر انجام یافته است نیز مورد محاسبه قرار گرفته است.

,

طبق این بررسی ها، پرداختی های اپراتورهای بین المللی به قیمت ماکزیمم در سال‌های 2014-2015  که 79 هزار و27 دلار امریکا تعرفه داشت، این پرداختی بر اساس تعرفه های شرکت " Cartburq NC " از طریق  " AzİnTelekom  "  مبلغ 214 هزار و 933 دلار پرداخت شده است و از این رو مبلغی به ارزش 135 هزار و 906 دلار دولت آذربایجان را متضرر کرده است.

,

قابل ذکر است؛ طبق گزارشات نهایی از برآورد ضررهای صورت گرفته، شرکت  " Cartburq NC”  " انار محموداف در طول  این دو سال مذکور، 25 میلیون و 949 هزار و 577 دلار به دولت علی اف زیان مالی زده است.

,

نکته قابل توجه این که؛ این مبالغ در پیام های ارسالی که بین انار محمود اف و ریاست شرکتی وابسته به وی آیاز کریم اف صورت گرفته است، نیز تأیید شده‌‌اند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه