اخبار داغ

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان:

آخرین جزییات از فرار 3 متهم نوجوان از کانون اصلاح و تربیت زاهدان/ تشکیل تیم های ویژه برای دستگیری زندانیان فراری

آخرین جزییات از فرار 3 متهم نوجوان از کانون اصلاح و تربیت زاهدان/ تشکیل تیم های ویژه برای دستگیری زندانیان فراری
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: ۳ متهم فراری در استان سیستان و بلوچستان زیر ۱۸ سال سن داشتند و در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شدند و تاکنون نیز هیچ حکمی برای آنها صادر نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در تشریح فرار 3 زندانی در زاهدان به عصرهامون گفت: تیم ویژه ای برای دستگیری این افراد در استان تشکیل شده است در این خصوص از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان هم استفاده می شود.


وی به وضعیت سرباز و افسر وظیفه ای که توسط این 3 زندانی فراری مجروح شده بودند اشاره کرد و گفت: هر دوی این افراد از بیمارستان ترخیص شده اند.


رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فراری در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شدند گفت: کانون اصلاح تربیت برای نگهداری افراد زیر 18 سال است و این زندانیان به هیچ عنوان مربوط به زندان مرکزی زاهدان نبوده اند.


وی افزود: محل نگهداری زندانیان در کانون اصلاح و تربیت با توجه به حضور افراد زیر 18 سال کاملا با زندان عادی متفاوت است؛ متاسفانه این افراد با سوء استفاده از این شرایطی که برای آن مهیا شده بود فرار کردند که این موضوع با فوریت در دست پیگیری است.

حمیدی با رد برخی ادعاها و شایعات در خصوص فرار این افراد از زندان مرکزی زاهدان گفت: ساختمان کانون اصلاح و تربیت زاهدان از زندان مرکزی جدا است، فرار این افراد هم از کانون اصلاح و تربیت صورت گرفته است.

وی در تشریح وضعیت این سه زندانی فراری گفت: این 3 زندانی فراری متهم و زیر 18 سال سن دارند که مدت 3 ماه است در کانون اصلاح و تربیت زاهدان نگهداری می شوند و هنوز حکمی برای آنها ثابت نشده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: 2 نفر از این افراد به اتهام قتل دو نفر در درگیری طایفه دستگیر شده اند و یک نفر دیگر به اتهام نگهداری 700 گرم هرویین دستگیر شده است، تا پیش از این نیز پرونده این زندانیان در مرحله دادسرا و رسیدگی قرار داشته است و هیچ حکمی برای آنها صادر نشده است.

بابایی مدیرکل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان نیز با بیان توضیحاتی در رابطه با خبر فرار سه زندانی از زندان‌ زاهدان و با رد برخی ادعاهای مطرح شده، گفت: هیچ محکوم به اعدام یا قصاصی از زندان‌ها این استان فرار نکرده است.

وی گفت: جمعه شب گذشته حوالی ساعت هفت و سی دقیقه، 3 نوجوان از کانون اصلاح و تربیت که مکان نگهداری اطفال و نوجوانان معارض با قانون 9 تا 18 ساله است فرار می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این سه نوجوان متهم بوده و هیچگونه محکومیتی نداشته‌اند، گفت: این افراد در مظان اتهام هستند و هنوز حکمی در رابطه با آن‌ها صادر نشده است.

گفتنی است تیمی ویژه برای دستگیری این ۳ نوجوان به نام‌های (ح.ع)، (ج.ن) و (م.م) به کمک دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: 2 نفر از این افراد به اتهام قتل دو نفر در درگیری طایفه دستگیر شده اند و یک نفر دیگر به اتهام نگهداری 700 گرم هرویین دستگیر شده است، تا پیش از این نیز پرونده این زندانیان در مرحله دادسرا و رسیدگی قرار داشته است و هیچ حکمی برای آنها صادر نشده است.,
,
,
,
,
,
,
,
,  به کمک دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه