اخبار داغ

مروری بر دیدگاه ها و سخنان شخصیت های حوزوی در خصوص حوزه انقلابی؛

مدرسان حوزه علمیه باید افرادی انقلابی و تابع ولی فقیه باشند/ برخی مسئولین نظام در لباس روحانیت داد تعامل با غرب سر می دهند/ تصور غلط جدایی حوزه از انقلاب ،آب در هاون کوبیدن است

مدرسان حوزه علمیه باید افرادی انقلابی و تابع ولی فقیه باشند/ برخی مسئولین نظام در لباس روحانیت داد تعامل با غرب سر می دهند/ تصور غلط جدایی حوزه از انقلاب ،آب در هاون کوبیدن است
در راستای تبیین فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری در راستای انقلابی ماندن حوزه های علمیه، در این گزارش به مرور دیدگاه ها و سخنان برخی شخصیت های حوزوی در خصوص حوزه های انقلابی و انقلابی ماندن حوزه ها می پردازیم که طی مصاحبه ها ویا همایش های برگزار شده در طول سال مطرح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ یکی از کلیدواژه های مهمی که مقام معظم رهبری در طول یک سال اخیر، واژه "حوزه انقلابی" بود که در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح کردند. معظم له در این دیدار با اشاره به نقش بی بدیل و تاثیر گذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشدار نسبت به برخی تلاش ها برای انقلاب زدایی در حوزه های علمیه تاکید کردند: اگر بخواهیم  نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛,

جامعه غرب امروز به دنبال عبور از مرزهای خود و نفوذ در سایر تمدن هاست و با شدت بی سابقه ای به دنبال استحاله فرهنگ اسلام و جلوه های زندگی ماست؛ باتوجه به این موضوع و در راستای تبیین فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری در راستای انقلابی ماندن حوزه های علمیه، در این گزارش به مرور دیدگاه ها و سخنان برخی شخصیت های حوزوی در خصوص حوزه های انقلابی و انقلابی ماندن حوزه ها می پردازیم که طی مصاحبه ها ویا همایش های برگزار شده در طول سال مطرح شده است.

,

آیت الله موحدی کرمانی: مدرسان حوزه علمیه باید افرادی انقلابی و تابع ولی فقیه باشند/ ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز و شناخت توطئه های دشمن

, آیت الله موحدی کرمانی: مدرسان حوزه علمیه باید افرادی انقلابی و تابع ولی فقیه باشند/ ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز و شناخت توطئه های دشمن,

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز با تاکید براینکه حوزه های علمیه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه و مدنظر قرار دهند، گفت: یکی از مهم ترین مسائل این است که دقت کنند حوزه ها در مسیر انقلاب باشد و خدایی نکرده عوامل نفوذی وارد حوزه ها نشوند که موجب تغییر مسیر آن گردند.

,

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: باید دقت کرد افرادی که در حوزه ها تدریس می کنند، افرادی صددرصد انقلابی و تابع ولی فقیه باشند.

,

آیت الله موحدی کرمانی اذعان داشت: در حوزه های علمیه باید آشنایی با مسائل روز مطرح باشد؛ طلاب مسائل روز را به خوبی بدانند و دشمن و توطئه ها را به خوبی بشناسند تا در برنامه ها و سخنرانی های خود به مردم گوشزد کنند.

,

معاون امور طلاب حوزه های علمیه استان کرمان: برخی مسئولین نظام در لباس روحانیت داد تعامل با غرب سر می دهند/ حوزه مراقب اینگونه بیانات و گفتارها باشد

, معاون امور طلاب حوزه های علمیه استان کرمان: برخی مسئولین نظام در لباس روحانیت داد تعامل با غرب سر می دهند/ حوزه مراقب اینگونه بیانات و گفتارها باشد,

حجت الاسلام والمسلمین روح الله زمزم زاده، معاون امور طلاب حوزه های علمیه استان کرمان، در گفتگو با ناب نیوز دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد و بماند، سخنان برخی روحانیونی دانست که داد سازش و تعامل سازنده با دنیا سرمی دهند اما هدفی جز کنار گذاشتن آرمان های انقلاب و همرنگی با استکبار ندارند..

,

وی تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب مشاهده می کنند آقایانی با لباس روحانیت که در این نظام مسئول بوده و هستند اما می خواهند آرمان های انقلابی گری را از حوزه های علمیه بگیرند، توصیه مکرر دارند حوزه مراقب اینگونه بیانات و گفتارها باشد تا برخی طلاب اینگونه تلقی نکنند که سخنان چنین افرادی با توجه به لباس روحانیت آنها، ندای نظام و انقلاب است و انقلابی گری را کنار گذاشته و به سمت تعامل با دنیای غرب بروند.

,

از دست دادن فرهنگ اسلامی ایرانی ارمغان تعامل با دنیای غرب

, از دست دادن فرهنگ اسلامی ایرانی ارمغان تعامل با دنیای غرب,

حجت الاسلام والمسلمین زمزم زاده بیان کرد: آنچه که از تعامل با دنیای غرب نصیب ما خواهد شد، از دست دادن فرهنگ اسلامی ایرانی و نفوذ دشمن خواهد بود.

,

این استاد حوزه علمیه خطاب به طلاب اظهار داشت: از طلاب حوزه های علمیه انتظار می رود به بیانات رهبر معظم انقلاب دقت ویژه داشته باشند که هدف آنها تنها درس خواندن محض نیست که اطلاعاتی به دست آورده و در مسجد به مردم ارائه دهند بلکه هدف از درس خواندن طلبگی این است که فرد آرمان های حقیقی اسلام را که انقلاب نیز جزئی از آن است، در جامعه نشر دهد.

,

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار: حوزه سکولار وبدون جهت گیری سیاسی به درد حکومت اسلامی نمی خورد

, مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار: حوزه سکولار وبدون جهت گیری سیاسی به درد حکومت اسلامی نمی خورد,

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ریحانی، مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار، با بیان اینکه حکومت اسلامی برپا شده در ایران، ثمره تفکر ناب اسلامی و علومی می باشد که از ائمه اطهار (ع) وارد حوزه ها شده است، ابراز کرد: علت تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه ها این است که مبادا جهت گیری هایی موازی با جهت گیری امام ایجاد شود که کم کم حوزه را به انزوا ببرد یا موجب بی اثر بودن و کم اثر بودن آن شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین ریحانی عنوان کرد: وقتی رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند یعنی حوزه نباید سکولار شود؛ حوزه سکولار جهت گیری سیاسی ندارد و خروجی آن به درد نظام وحکومت اسلامی نمی خورد.

,

این استاد حیادآور شد: تاکید معظم له بر این است که حوزه نباید منفعل شود بلکه باید به صورت زنده و در بطن جامعه و وقایع جمهوری اسلامی حضور داشته باشد.

,

حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد

, حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد,

وی با تاکید بر اینکه تفکر انقلاب باید به تمام دنیا صادر شود، اظهار کرد: این امر نیاز به نیروی انسانی دارد که این امر تنها با جهت گیری انقلابی بودن ایجاد می شود، لذا نباید این نیروها منفعل باشند، جزیره ای عمل کنند یا در مواجهه با انقلاب و حکومت اسلامی باشند.

,

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار با بیان اینکه بند بند وجود حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد، خاطرنشان کرد: این ارتباط متقابل بین نظام اسلامی و حوزه انقلابی همیشه باید پابرجا باشد؛ اگر زمانی این ارتباط متقابل وجود نداشته باشد، یعنی حوزه حکومت را رها نموده و حکومت ارتباط خود را با حوزه قطع کند، همان تفکری است که می گوید اسلام نباید در سیاست دخالت کند.

,

معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان: حوزه ای انقلابی است که نبض آینده منطقه و جهان را رقم بزند

, معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان: حوزه ای انقلابی است که نبض آینده منطقه و جهان را رقم بزند,

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا انجم شعاع، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان، تصریح کرد:حوزه شیعه در طول تاریخ  حوزه ای انقلابی و در گیر با جبهه مقابل خود بوده است که در جامعه مومنین آن را پیش برده اند و بر محور فقهای شیعه که حلقه اتصال اداره جامعه و امامان معصوم بوده اند به گونه ایی انقلابی شکل گرفته است.

,

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی همیشه با سه کار اساسی مواجه بوده است، اذعان داشت:حوزه انقلابی همیشه سعی کرده است که جامعه شیعه با کفار آمیخته نشود و در طول تاریخ مرزبندی هایی را حفظ کرده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین انجم شعاع گفت: علمای اسلام تلاش کرده اند تا جامعه شیعه در جبهه مقابل استحاله نشود و به عنوان جبهه ای که دارای فرهنگ و مکتب روشنی بوده  که البته این مکتب کلام فقهی و اخلاقی ویژه خود را نیز داشته است، جامعه ای مستقل را حفظ کرده تا فرهنگ آن و جامعه سیاسی شیعه را نیز در مقابل جبهه دشمن استحاله پیدا نکنند.

,

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه انقلابی است و چنان چه بخواهد در فضای انقلابی باقی بماند، باید میدان درگیری را درک کرده  و آن در این مقیاس بزرگی است که اتفاق افتاده است.

,

وی افزود: به تعبیر امام راحل حوزه ای را می توان انقلابی دانست که نبض آینده  منطقه و جهان را بتواند رقم بزند نه اینکه دیگران حوادث را ایجاد کرده و پس از آن حوزه وارد عمل شود؛ علاوه برآن حوزه باید طرح های داخلی مبنی بر اداره نظام پولی و مالی جامعه را ارائه دهد و تنها به ابلاغ تبلیغات کلی بسنده نکند .

,

معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان شرط انقلابی ماندن حوزه را حل کردن رابطه اسلامی بین تمدن و جامعه اسلامی دانست چرا که باید کار فکری و علمی انجام داده و نیازهای فرهنگی انقلاب را پاسخگو باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مهدوی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در یازدهمین نشست گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر دغدغه مقام معظم رهبری اظهار داشت: حوزه ها نباید بگویند که ما به مسائلی غیر از حوزه کاری نداریم و مشغول کار خودشان باشند چرا که تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر فراگیر شدن انقلاب و تمدن اسلامی  در سرتاسر جهان اسلام است و حوزه های علمیه باید این مسئله را در اولویت قرار دهند.

,

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش: منشاء انقلاب حوزه انقلابی است

, حجت الاسلام والمسلمین روانبخش: منشاء انقلاب حوزه انقلابی است,

همچنین در دوازدهمین نشست گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان"انقلاب حوزوی و حوزه انقلابی"، حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش بیان اینکه این موضوع بسیار مهمی است که  بزرگان باید وارد این مبحث شوند، گفت: جرقه این حرکت هم مانند سایر حرکت ها از بیانات مقام معظم رهبری بود و اگر ایشان ما را متوجه این امر مهم نمی کردند همان حالت رکود و خمودگی، خواب و خستگی حاکم بر حوزه ها، همچنان باقی بود و شاید این جلسه را هم نداشتیم.

,

این فعال جبهه پایداری بیان کرد: این انقلاب، انقلاب حوزوی یا انقلاب دینی بود که با یک حوزه انقلابی شکل گرفت؛ اگر حوزه انقلابی نبود، انقلاب نمی شد؛ حضرت امام این آیه را زیاد می خواندند "قل انما اعظکم بواحده" و می فرمودند این آیه خطاب به ماست که برای خدا قیام کنید دو تا دوتا یا یکی یکی، اگر بیست نفر بشوید شتاب کار بیشتر می شود ولی نباید ناامید شوید؛ بلکه یک نفر هم بودید تلاش خود را بکنید.

,

روش های انقلاب زدایی در حوزه

, روش های انقلاب زدایی در حوزه,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مبحث انقلاب زدایی که در حوزه ها انجام می شود و راهکارهایی که باید داشته باشیم تا حوزه از انقلابی بودن تهی نشود، با تاکید بر اینکه امروز طلاب باید حرف های رهبر انقلاب را به عنوان مرجع ورهبر منتشر کنیم، تصریح کرد: روش های انقلاب زدایی به دو شکل است؛ یکی صریحا موضع می گیرد که این کم و بیش وجود دارد اما گاهی با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مقابله می شود؛ این حوزویان هستند که فلسفه چینی می کنند لذا باید روی اینها حساس بود.

,

این فعال جبهه پایداری اذعان کرد: لذا می بینیم وقتی رهبری به استکبارستیزی اشاره می کنند، بعضی ها فلسفه بازی می کنند و ادعا دارند لازم نیست؛ کسانی در حوزه از قبیل سروش، محلاتی و موسسه فهیم و ... فلسفه چینی می کنند که انقلاب و مبارزه با آمریکا لزومی ندارد.

,

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظام ظالمانه جهانی را به چالش کشید، بیان کرد: علت مخالفت با انقلاب ما همین به به چالش کشیدن زور و تزویر است وگرنه ابا اسلام غیر سیاسی که به کسی کاری نداشته باشد، مخالفت ندارند؛ اگر با آمریکا و اسرائیل و دستگاه استکبار همراه باشید و در کارهای اقتصادی و سیاسی مانند انها جهت گیری کرده و حرف بزنید، مخالفتی باشما ندارند و اهمیت ندارد مسیحی، بودایی یا مسلمان باشید.

,

معاون امور دانش آموختگان حوزه های علمیه: انقلاب اسلامی از برکات حوزه علمیه در عصر جدید است

, معاون امور دانش آموختگان حوزه های علمیه: انقلاب اسلامی از برکات حوزه علمیه در عصر جدید است,

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار درهمایش منطقه ای فرماندهان و مسئولان بسیج حوزه های علمیه یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان که با موضوع "حوزه انقلابی" در سالن تجمعات سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از برکات مهم حوزه علمیه در عصر جدید است، اظهار داشت: هیچکس نمی تواند انکار کند که انقلاب بزرگ و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مولود حوزه های علمیه و به رهبریت یکی از دست پرورده های حوزه یعنی حضرت امام است که مرجع، عارف، فیلسوف و متکلمی بود که به برکت شخصیت آن بزرگوار، نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثمر رسید.

,

معاون امور دانش آموختگان حوزه های علمیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر چند سال پیش به قم مبنی بر اینکه حوزه مادر نظام است، عنوان کرد: حوزه نمی تواند از مادر خود جدا شود؛ انقلابی بودن در هویت حوزه خوابیده و جزو ذاتیات حوزه است نه عوارض آن که اگر عارضی بود، می توانستیم حوزه را از انقلاب جدا کنیم اما اگر روحیه انقلابی گری از حوزویان جدا شود، دیگر هویتی ندارند.

,

جدایی حوزه از انقلاب غیرقابل تصور است

, جدایی حوزه از انقلاب غیرقابل تصور است,

وی افزود: در شرایطی که دین را افیون جامعه دانسته و تلاش می کردند که دین را از مردم بگیرند و علیه روحانیت تبلیغ می کردند،  حوزه این انقلاب را پایه گذاری کرده و با کمترین امکانات تحولی عظیم ایجاد کرد؛ امروز نگرشی جدید نسبت به دین در دنیا ایجاد شده و در محرم امسال دیدیم درمرکز استکبار جهانی و در آمریکا، نام حسین (ع) و علم عزای سیدالشهدا برپا بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با تاکید بر اینکه بااین نگرش و بینش نو به دین، حوزه نمی تواند از انقلاب فاصله بگیرد، اظهار داشت: افرادی که چنین تفکری دارند اصلا متوجه اطراف خود نیستند یا به قول شهید بهشتی بینش آنها از بینی فراتر نرفته است؛ جدایی حوزه از انقلاب غیرقابل تصور است.

,

تصور غلط جدایی حوزه از انقلاب ،آب در هاون کوبیدن است

, تصور غلط جدایی حوزه از انقلاب ،آب در هاون کوبیدن است,

این مقام مسئول گفت: کسانی که می خواهند بین انقلاب و حوزه فاصله ایجاد کنند، تصور درست و شناخت صحیحی از حوزه ندارند؛ اینجاست که رهبری تعبیر دارند اگر حوزه از انقلاب جدا گردد، جز شکست و نافرجامی چیزی نخواهیم داشت و زحمات تمام روحانیت و علما در طول تاریخ حوزه های علمیه هدر خواهد رفت.

,

وی تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم که این تصور اشتباه را با این استدلال قوی باطل کنیم؛ پیام جلساتی که برای حوزه علمیه برگزار می شود، باید همین باشد که حوزه از انقلاب جدا شدنی نیست و این تصور غلط آب در هاون کوبیدن است.

,

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار خاطرنشان کرد: حوزه همواره در حمایت از انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری وسط میدان بوده و افتخار روحانیون و طلاب این است که در همه صحنه ها حامی نظام، انقلاب و ولایت بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه