اخبار داغ

عوامل دین گریزی جوانان در جامعه امروز از زبان یک کارشناس مذهبی

عوامل دین گریزی جوانان در جامعه امروز از زبان یک کارشناس مذهبی
باید دین را همانطور که هست برای جوانان وصف کنیم و از برخورد های جناحی با دین بپرهیزیم و دین را به گونه ای که تنها متناسب با منافع ماست تعریف نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، سجاد معاضدی کارشناس مذهبی درباره ی علل دین گریزی جوانان در جامعه گفت: برای این سوال جوابهای متعددی  وجود دارد ولی در این مطلب چند جواب و راهکار را خاطر نشان می کنیم و امیدواریم که بتوانیم تاثیری در پیش گیری از دین گریزی جوانان داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

جوانان امروزی احساس نیاز کمتری به دین را در زندگی خود دارند و چه بسا برخی حتی احساس نیاز هم نمی کنند و این مسئله می تواند از چند موضوع نشات گرفته باشد به عنوان مثال:

,

برخی از خانواده ها دین را معارض با برنامه زندگی خود می دانند زیرا به سبک زندگی غربی روی آورده و دین را تنها در مراسم های خاص مانند عاشورا و شب قدرمی دانند ولی در گذشته دین در تمام ساعات روز در زندگی افراد جریان داشت و حتی برنامه های روزمره با مسایل دینی برنامه ریزی می شد و این یعنی یک زنگ خطر جدی برای خانواده ها و فرهنگ اسلامی ، چنان که  حتی شاهد آن هستیم  که در تعطیلات مذهبی برخی از خانواده ها در حال سفر به مناطق تفریحی کشور هستند.

,

نکته ی دوم این است که جوانان ما در سنین جوانی به دنبال جوابی برای سوال های دینی و مذهبی خود هستند اما جوابی را میخواهند که با روحیه جوانی انها سازگار باشد اما افرادی که بتوانند قدرت پاسخگویی متناسب با روحیات جوانان را داشته باشند بسیار کم هستند ، بنابراین جوانان برای یافتن پاسخ به افراد هم سن  و سال  و یا اینترنت و شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند  که هر کدام از این ها پاسخی را به انان داده که در شکل گیری عقاید دینی و مذهبی جوانان نقش به سزایی دارد.

,

اما مشکل دیگر عدم شناخت صحیح دین است که موجب شده تا جوانان دین را به درستی نشناخته و برداشتی اشتباه از موضوع دین داشته باشند و دراین میان دولت های غربی که تمایلی به اشاعه دین دربین جوانان ندارند اب بر اسیاب ریخته و موجب دروی بیش از پیش جوانان می شوند.

,

در این میان نباید فراموش کنیم که  دین اسلام باعث متفاوت بودن ملت  ایران  با سایر ملتهاست و نباید با سهل انگاری این امتیاز رو از دست بدهیم چرا که دشمنان دین گریزی و دین زدایی را بهترین راه برای تسلط بر این ملت میدانند اما  هنوز ساختار بسیاری از خانواده ها مذهبی است و نیاز به اقدام و عمل موثر در این زمینه دارد.

,

در فضای موجود برای جوانان باید کارهایی مناسبی صورت بگیرد اگرنه در چند سال اینده مدیران این کشور جوانانی  خواهند بود که تمایلی به دین ندارند شاید گریزان از دین در زندگی و کار باشند که مسلما آسیب های جبران ناپذیری را بر پیکر انقلاب اسلامی وارد خواهد کرد.

,

راهکار های که به نظر می رسد نیاز به بودجه های هنگفتی ندارد و شاید حتی نیاز به وام های میلیاردی نیز نیاز نداشته باشد فقط باید افرادی که علم و آگاهی و تجربه  کافی و وافی دارند با دلسوزیی بیشتر این مسله را پیگیری کنند تا در چند سال آینده شاهد گرایش بیشتر جوانان به دین باشیم که باعث جذب سرمایه های انسانی و مالی برای کشور خواهد شد.

,

باید دین را همانطور که هست برای جوانان وصف کنیم و از برخورد های جناحی  با دین بپرهیزیم و دین را به گونه ای که  تنها متناسب با منافع ماست  تعریف نکنیم  و از بیان بخش های دیگر دین که منافع ما را زیر سوال می برد اجتناب کنیم،دین را باید همانگونه که هست با تمام کلیاتش تعریف کنیم و با صبوری زیاد به کنجکاوی های جوانمان پاسخ بدهیم تا پرچمداران این مرزو بوم همواره زیر سایه دین و دین داری قله های پیشرفت و موفقیت را بپیمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه