اخبار داغ

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

اصفهان میزبان برگزاری اولین جشنواره ملی ایده‌های قرآنی/ قرآن سند قطعی تمدن آینده بشری است

اصفهان میزبان برگزاری اولین جشنواره ملی ایده‌های قرآنی/ قرآن سند قطعی تمدن آینده بشری است
حجت‌الاسلام قطبی گفت: اصفهان میزبان برگزاری اولین جشنواره کشوری ایده‌های قرآنی است. هدف از اجرای این جشنواره جریان سازی در حوزه صنایع و محصولات قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تدارک دیده‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اخیراً در کنار مأموریت‌های خود به منطق جدیدی با عنوان «مسئله محوری» ورود پیداکرده است که بیشتر در جامعه ضرورت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی با بیان اینکه در منطق جدید توجه، توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به‌عنوان مسئله مهم عنوان‌شده است، گفت: به همین دلیل برگزاری جشنواره کشوری ایده‌های قرآنی به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واگذارشده است.

,

وی با اذعان بر اینکه واقعیت امروز جامعه به‌گونه‌ای است که نسبت به قرآن سنگ تمام گذاشته نشده است، اظهار کرد: نه‌تنها کشور بلکه جهان اسلام نیز آن‌گونه که باید به کتاب آسمانی قرآن توجه نکرده و نسبت به آن بی‌مهری کرده است، لذا باید جای توجه بیشتر به آن به‌ویژه در کشور ایران وجود دارد.

,

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان قرآن را نقطه عطف احساس و عقل عنوان کرد و گفت: همواره انسان‌ها به دنبال تمدن جامعی بوده‌اند و قرآن سند قطعی تمدن آینده بشری است.

,

حجت‌الاسلام قطبی ادامه داد: قرآن فرهنگی در مقیاس جهانی است و قابلیت تجلی حضور در مقیاس جهانی پیداکرده است، به اعتقاد شیعه هم قرآن برترین فرهنگ جهانی است.

,

وی بابیان اینکه قرآن در منظومه فعالیت‌های فرهنگی دارای بالاترین ظرفیت است، گفت: فرهنگ‌های همچون فرهنگ شهروندی، فراغت، سبک زندگی و … با کمبودهایی مواجه هستند اما قرآن تنها منظومه فکری و فرهنگی دارای ظرفیت فوق‌العاده جهانی است.

,

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان حوزه‌های ادبیات، صنایع و محصولات فرهنگی، سنت‌ها و آیین‌ها را چهار شاخه در حوزه قرآن عنوان کرد و افزود: با هجمه‌هایی که دشمن امروزه دارد و تفرقه‌انگیزی‌هایی که صورت می‌گیرد، می‌توان قرآن را به‌عنوان نقطه عطف و محور اتحاد جهان اسلام و بشریت بیان کرد.

,

حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به ضعف‌هایی که در حوزه صنایع قرآنی وجود دارد، اظهار کرد: منظور از صنایع قرآنی محصولاتی است که به اعتلای فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کمک می‌کند؛ چاپ قرآن،‌ استفاده از امکانات رادیویی در اشاعه فرهنگ قرآن و قلم قرآنی را ازجمله این محصولات قرآنی است.

,

وی با اعلام خبر میزبانی اصفهان در برگزاری اولین جشنواره ایده‌های قرآنی کشور،‌ اظهار کرد: هدف از اجرای این جشنواره جریان سازی در حوزه صنایع و محصولات قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تدارک دیده‌شده است.

,

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان محصول قرآنی را رسانه‌ای فراملی عنوان کرد و گفت: ای محصولات نه‌تنها در کشور و جهان اسلام بلکه می‌تواند در اختیار افراد غیرمسلمان هم قرار بگیرد ولی افق در نظر گرفته‌شده فعلی برای ما فراگیری آن در جهان اسلام است.

,

حجت‌الاسلام قطبی با تقسیم‌بندی انواع ایده به ایده‌های بهبود بخشی، تغییر بخشی و ابداعی، اظهار کرد: برخی ایده‌ها به برطرف کردن نواقص در محصولات فعلی، برخی دیگر به محصول را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند که تأثیر بیشتری داشته باشند و برخی دیگر از ایده‌ها محصولی جدید را ایجاد می‌کنند.

,

وی در تشریح نخستین جشنواره ملی ایده‌های قرانی گفت: مهلت دریافت ایده‌های قرآنی به مدت دو ماه از 15 آذرماه تا 15 بهمن‌ماه سال جاری است و افراد علاقه من می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی مرسلات (پایگاه اینترنتی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان) هیچ محدودیت سنی، جنسی، تحصیلاتی و حتی جغرافیایی وجود ندارد و عموم مردم می‌توانند در این جشنواره ایده خود را ثبت کنند.

,

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به موضوعات نخستین جشنواره ملی ایده‌های قرانی، اظهار کرد: وسایل کمک‌آموزشی، اسباب‌بازی، سرگرمی، آموزشی، تزئینات، چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای تحت وب، فرهنگ‌سازی، پویانمایی و … با محوریت قرآن از جمله موضوعاتی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه