اخبار داغ

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده
بر اساس لایحه بودجه ۱۳۹۶، احتمال افزایش پنج درصدی نرخ بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در سال آینده وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است که وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف ۱۵ هزار ریال به مصرف برساند. این منابع جزو درآمد شرکت محسوب نمی شود و مشمول مالیات بر نرخ صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مهدی امید معینی - مشاور موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی - در این مورد به ایسنا گفت: احتمال افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های  نفتی در بند مذکور در سال آینده وجود دارد مگر اینکه اعلام شود نیازی به نوسازی در بخش‌های مربوطه وجود ندارد.

,

به گفته وی، پنج درصد رقم بزرگی نیست که در طول سال به قیمت فرآورده‌ها اضافه شود و ممکن است این افزایش قیمت به صورت یکجا صورت گیرد. برای مثال اگر بنزین لیتری هزار تومان باشد شش درصد آن ۵۰ تومان خواهد بود.

,

 بر اساس این گزارش، بند مذکور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ نیز وجود داشته و تفاوتی نکرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه