اخبار داغ

در نشست خبری المپیاد علمی مبلغان زبان‌دان کشور عنوان شد؛

۲۰۳ مُبلغ بین المللی در اصفهان شش زبان زنده دنیا را فرا می گیرند/ غنای شعر کودک با تأکید بر اشعار قرآنی

۲۰۳ مُبلغ بین المللی در اصفهان شش زبان زنده دنیا را فرا می گیرند/ غنای شعر کودک با تأکید بر اشعار قرآنی
اولین شب‌شعر کودک در سطح کشور توسط حوزویان در اصفهان شکل‌گرفته و جلسات این شب‌شعر به‌صورت منظم هر هفته در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلس (ره) پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دومین المپیاد علمی مبلغان زبان‌دان کشور به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر صافی اصفهانی بابیان اینکه اولین دوره این جشنواره در سال 1389 برگزار شده بود، گفت: در آن دوره به دلیل اینکه گستره آن استانی بود پنج زبان انگلیسی، اسپانیایی، عربی، فرانسه و چینی در نظر گرفته‌شده بود.

,

وی با بیان اینکه در مرکز آموزش‌های زبان‌های خارجی طلاب و مبلغان شش زبان انگلیسی، اسپانیایی، عربی، فرانسه، چینی و آلمانی آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 203 نفر در این دوره‌ها و حوزه ترجمه و تبلیغ مکتوب و تربیت مبلغ بین‌الملل در حال تحصیل هستند.

,

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این دوره از جشنواره به دلیل برگزاری کشوری، فقط دو بخش عربی و انگلیسی در نظر گرفته‌شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند از 11 تا 27 آذر با مراجعه به سایت اینترنتی مرسلات به نشانی morsalat.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

,

حجت‌الاسلام صافی اصفهانی از تلاش برای برگزاری به‌صورت هر دو سال این جشنواره به‌جای پنج سال خبر داد و افزود: سوم دی‌ماه آزمون آنلاین و سپس هشتم بهمن‌ماه سال جاری آزمون کتبی برگزار می‌شود و سومین مرحله المپیاد که شامل مصاحبه علمی و آزمون شفاهی است در پنجم اسفندماه انجام می‌گیرد.

,

وی بابیان اینکه 10 اسفندماه نتایج المپیاد اعلام می‌شود، گفت: در 18 اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی از مبلغان بزرگ اسلام در سایر کشورها مراسم اختتامیه صورت خواهد پذیرفت و از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

,

* جشنواره «یه قاصدک یه آیه» ویژه شعر کودک و نوجوان

, * جشنواره «یه قاصدک یه آیه» ویژه شعر کودک و نوجوان,

مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه این نشست خبری با اعلام آغاز ثبت‌نام جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان از فردا در سایت مرسلات به نشانی morsalat.ir گفت: این جشنواره با عنوان «یه قاصدک یه آیه» برگزار خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول احمدیان بابیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند هنر یکی از بلندترین منبرها است، اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر برای انتقال معارف در حال استفاده است.

,

وی با اشاره به فعالیت اداره فرهنگی و تبلیغ نوین زیرمجموعه اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این اداره فعالیت‌های زیادی را در حال انجام دادن است که یکی از عرصه‌هایی که در ان ورود پیداکرده است مقوله شعر به‌عنوان ابزاری برای انتقال معارف دینی است.

,

مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه اولین شب‌شعر کودک در سطح کشور توسط حوزویان در اصفهان شکل‌گرفته است، اظهار کرد: جلسات این شب‌شعر به‌صورت منظم هر هفته در حال انجام است.

,

حجت‌الاسلام احمدیان شعر را ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان بیان کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم که بتوانیم به غنای شعر کودک با تأکید بر شعر قرآنی کمک کنیم.

,

وی بابیان اینکه این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان انجام می‌پذیرد، گفت: هر شاعر در این دوره می‌تواند تنها سه شعر را برای جشنواره ارسال کند.

,

مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان فراخوان ثبت‌نام جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان را 15 آذر تا 15 دی‌ماه سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان (مرسلات) مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه