اخبار داغ

موج واکنش ها به تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران؛

اصولگرا، اصلاح طلب، دولتی و غیر دولتی؛ همه آمریکا را ناقض برجام دانستند/ درخواست صددرصدی از دولت و دستگاه دیپلماسی برای انجام اقدامات متقابل

اصولگرا، اصلاح طلب، دولتی و غیر دولتی؛ همه آمریکا را ناقض برجام دانستند/ درخواست صددرصدی از دولت و دستگاه دیپلماسی برای انجام اقدامات متقابل
تمدید تحریم‌های 10 ساله ISA پنجشنبه شب در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شد و در نهایت 99 رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسید پس از این اقدام آمریکایی ها عده‌ای از مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس به بیان نظرات خود پیرامون تمدید تحریم ها پرداختند و آن را نقض برجام دانستند که در ادامه به بازخوانی این نظرات می‌پردازیم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تمدید تحریم‌های 10 ساله ISA پنجشنبه شب در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شد و در نهایت 99 رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ISA, 99 ,

رهبر معظم انقلاب پیش از اینکه این تحریم‌ها در کنگره آمریکا به رای گذاشته شود، در دیدار با بسیجیان در خصوص تمدید تحریم‌های 10ساله علیه جمهوری اسلامی ایران فرمودند: اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.

, .,

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اظهارات مسئولان کشور و دست اندرکاران برجام که هدف از توافق هسته ای را برداشته شدن فشارها و تحریم ها بیان کردند، افزودند: دولت آمریکا علاوه بر آن قول‌ها و تعهداتی که در قضیه برجام انجام نداده، و یا ناقص عمل کرده است و مسئولان دست اندرکار برجام هم صراحتاً به این موضوع اشاره کرده‌اند، اکنون برجام را وسیله‌ای برای فشار مجدد بر ایران قرار داده است.

, .,

بدین ترتیب می‌توان رهبر معظم انقلاب را اولین مسئولی دانست که در مقابل نقض آشکار برجام توسط آمریکا، واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند، اما پس از رهبر معظم انقلاب هم عده‌ای از مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس به بیان نظرات خود پیرامون این اقدام آمریکایی‌ها پرداختند و آن را نقض برجام دانستند که در ادامه به بازخوانی این نظرات می‌پردازیم.

, .,

 

,

مصوبه سنای آمریکا با روح برجام مغایرت دارد

, مصوبه سنای آمریکا با روح برجام مغایرت دارد, مصوبه سنای آمریکا با روح برجام مغایرت دارد,

محسن رهامی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح مجلس سنای آمریکا مبنی بر طرح تمدید تحریم های ایران برای 10 سال آینده، اظهار داشت: این ماجرا مستقیم با برجام ارتباط ندارد چراکه در برجام تحریم های مربوط به مسائل هسته ای لغو شد اما تصویب چنین طرحی قطعا با روح برجام مغایرت دارد.

, محسن رهامی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در برجام کشورهای غربی متعهد شده بودند از هر اقدامی که مانع از اجرای برجام باشد جلوگیری کنند و این مصوبه مجلس آمریکا تسهیلاتی که به موجب قرارداد قبلی برای ایران به وجود می آورد را مانع می شود. اگر آمریکایی ها و رئیس جمهور این کشور به برجام پایبند باشند باید این مصوبه را وتو کند. به هر حال هم فضای عمومی سنای آمریکا هم در اختیار مخالفان اوباما و برجام است و اگر کار به جایی برسد که بازهم این مصوبه علیه ایران تصویب شود، ایران هم حق تنفس هایی برای خود دارد که می تواند از این حقوق استفاده کند.

,

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه آماتو ربطی به برجام ندارد، عنوان کرد: مصوبه اخیر روح برجام و تفاهم همکاری را از بین می برد. ایران هم می تواند هزینه های این ماجرا را برای آمریکا بالا ببرد. کشورهای اروپایی و سایر متعهدان برجام هم باید مواضعی اتخاذ کنند که آمریکا در این ماجرا در انزوا قرار گیرد. آمریکایی ها هم وقتی ببینند با نقض و بدعهدی ها در تعهدها با مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد، قطعا دست از این نوع اقدامات می کشند.

,

رهامی در بخش پایانی اظهارات خود در توصیه به دستگاه دیپلماسی گفت: ایران باید از لحاظ تلاش های دیپلماسی به جان اینکه خودش یک تنه با آمریکا مقابله کند باید کشورهای دیگر متعهد در برجام را وادار به واکنش علیه آمریکا کند.

,

 

,

تمدید تحریم های ایران یک بدعهدی است

, تمدید تحریم های ایران یک بدعهدی است, تمدید تحریم های ایران یک بدعهدی است,

 

,

اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مصوبه مجلس سنای آمریکا مبنی بر تمدید طرح تحریم های ایران به مدت 10 سال دیگر، اظهار داشت: باید ببینیم اجزای حرکت بعدی توسط دولت آمریکا چیست و اگر قرار باشد این اقدامات ادامه یابد، طبیعتا مقدمه ای است برای نقض برجام. اما خود این حرکت نقض برجام نیست و مقدمه ای برای اقدامات بعدی آمریکا در مسیر نقض این توافق نامه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 10 , .,

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مصوبه مطرح شده فقط در خصوص قراردادهای نفتی بوده و آن هم رقم خاصی را مد نظر دارد. درباره نقض برجام هم باید منتظر آینده و حرکت های بعدی دولت آمریکا بود. البته هر چند که وزارت خارجه کشورمان هم اعلام موضع کرده و این مصوبه را با برجام مرتبط می داند.

, .,

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: رفتار وزارت امور خارجه باید در چارچوب عرف دیپلماسی بین المللی اینگونه باشد که از فرصت ها استفاده لازم را کنیم چراکه امریکا فقط یک طرف ماجراست و همه قضیه نیست. کشورهای اروپایی با رفتار آمریکا کاملا مخالف هستند و آنچه برای ما مهم است این است که در تعامل با کشورهای دیگر اقدامات متناسب را داشته و دولت از این اقدام آمریکا به عنوان یک فرصت در جهت مواضع و منافع خود بهترین استفاده را داشته باشد.

, .,

بروجردی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: طبیعتا اقدام آمریکایی ها به عنوان یک بدعهدی مطرح می شود چراکه وقتی هنوز مرکب توافق ایران و 5+1 خشک نشده، اقدامی ناشایست در مسیر نقض برجام انجام داده است. اما باید بدانیم که آمریکا همه ماجرا نیست و فقط بخشی از جریان است

, ,

 

,

برجام قبل از دوران ترامپ نقض شد

, برجام قبل از دوران ترامپ نقض شد, برجام قبل از دوران ترامپ نقض شد,

 

,

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار داشت: تمدید داماتو نقض صریح برجام است هرچند که آمریکا و اروپا توجیه می کنند که نقض برجام صورت نگرفته اما برجام سه ضلع داشته که یکی از ضلع های مهم آن تحریم زدایی است که آمریکا و دیگر کشور های دنیا می بایست تحریم های خود را نسبت به ایران پایان می دادند.

, اسلام آباد خبر, .,

وی افزود: غربی ها نه تنها به تحریم های ایران پایان ندادند بلکه داماتو که بر اساس آن هر شرکتی با ایران سرمایه گذاری بر اساس دلار داشته باشد را تحریم می کند، تمدید کردند.

, .,

 فلاحت پیشه گفت: همان بازی های سیاسی و کارشکنی هایی که آمریکایی ها در روند اجرای برجام شکل دادند، آنرا با تمدید قانون داماتو عملی کردند. بزرگترین ضربه به برجام از جانب آمریکایی ها تمدید قانون داماتو بود.

, .,

وی تصریح کرد: به اعتقاد من کاری که وظیفه مجلس هست شبیه کاری است که در مجلس  هفتم صورت گرفت؛ مجلس می تواند طرحی را به صورت کارشناسی در دستور کار قرار دهد که این طرح یک ضلع آن پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی با توجه عدم اجرای رفع تحریم های ایران باشد.

, .,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: لازمه اجرای مقابله به مثل در مقابل آمریکا دوکار است؛ یکی وحدت در داخل یعنی جلوگیری از تبدیل شدن موضوع به یک مساله به ویژه بحث انتخاباتی و دوم عقلانیت در اجرای این سیاست هاست.

, .,

وی افزود: در بحث برجام با 4 گروه از کشور های جهان مواجه هستیم؛ یک بخش از این جهان، آمریکاست و سه بخش دیگر عبارتند از اتحادیه اروپا، سازمان های بین المللی و سوم سایر کشور های جهان که این سه گروه از کشور های جهان، مخالف سیاست های آمریکا در تحریم ایران هستند.

, .,

 فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: ایران هرگونه رفتاری که بخواهد انجام بدهد باید در قالب دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی با این سه گروه از کشور های جهان (به غیر از آمریکا) انجام دهد و در واقع  با نوعی تعامل مبتنی بر احقاق حق توان چانه زنی خوبی را داشته باشد. ایران باید سیاست مقابله به مثل در قبال سیاست های آمریکا را در پیش بگیرد.

, .,

وی گفت: ترامپ و حتی نمایندگان جدید سنای آمریکا در این قضیه نقشی نداشتند و این مصوبه ای است که دموکرات ها و جمهوری خواهان در سنای آمریکا بعد از تصویب مجلس نمایندگان تصویب کردند و به تصویب کنگره رساندند که این شکل گرفته از برنامه های قدیم آمریکاست.

,

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: من معتقدم مجموعه لابی هایی که پشت تصویب و تمدید داماتو است، کسانی های هستند که سعی دارند انرژی منفی و وحشیانه دوران شروع کار ترامپ را به مباحث ایران منتقل و ایران را به سیبل و میدان تیر اندازی ترامپ تبدیل کنند.

,

وی با اشاره به مواضع ساختار شکنانه ترامپ گفت: مجموعه ای از لابی ها سعی دارند ایران را هدف ترامپ جلوه دهند ولی ایران می تواند با  وحدت و عقلانیت در این رابطه به خوبی عمل کند.

,

 

,

تمدید تحریم‌ها، ذات بدعهد آمریکایی‌ها را نمایان‌تر ساخت

, تمدید تحریم‌ها، ذات بدعهد آمریکایی‌ها را نمایان‌تر ساخت, تمدید تحریم‌ها، ذات بدعهد آمریکایی‌ها را نمایان‌تر ساخت,

 

,

ضیاءاله اعزازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌ها ذات بدعهد خود را نمایان‌تر ساختند، ابراز داشت: اعضاء تیم مذاکره کننده هسته‌ای، دولت‌مردان و دبیر شورای عالی امنیت ملی تمدید تحریم‌ها را نقض برجام عنوان کرده است لذا اینکه می‌گویند برجام هنوز نقض نشده غیرقابل قبول است.

, آناج, .,

وی ادامه داد: ما آن همه امتیاز دادیم تا تحریم‌ها لغو شوند، حالا که به جای رفع تحریم‌ها، آن‌ها را تمدید و بر تعدادشان می‌افزایند، پس دیگر فایده برجام چیست.

, .,

نماینده مردم بناب نقض برجام را قطعی خواند و متذکر شد: باید مقابله به مثل کنیم، اگر در برابر آمریکایی‌ها سکوت نماییم و کاری انجام ندهیم هارتر می‌شوند.

, .,

وی خاطرنشان ساخت: واکنش ایران به نقض برجام تند و سخت خواهد بود، روز یکشنبه با سایر نمایندگان مشورت می‌کنیم و تصمیمی را می‌گیریم که در برگیرنده‌ی مصالح ملی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

, .,

اعزازی در پایان تاکید کرد: آقای ظریف باید در برابر نمایندگان پاسخگو باشد و ما قطعا از وی سوال خواهیم کرد و از وزیر خارجه خواهیم خواست با حضور در مجلس جواب پس دهد.

, .,

 

,

تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران نقض آشکار برجام است

, تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران نقض آشکار برجام است, تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران نقض آشکار برجام است,

 

,

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با موج رسااظهار داشت: تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران نقض آشکار برجام است که از سوی سنای آمریکا علیه ایران اعمال شده است.

, موج رسا, , .,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این موضوع را پیش بینی کرده بودند و این کار سنا نیز نشان داد که استکبار جهانی با دست خودشان زمینه نابودی خود را فراهم می کنند، افزود: اگر این تحریم ها به مرحله نهایی برسد، در مردم جهان بی اعتمادی کاملی نسبت به دولت ترامپ به وجود می آید.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای انجام معاهدات و قراردادهای بین الملی سال ها زحمت کشیده شده است و اگر کسی پایبند به اجرای آن نباشد به ضرر خودش است.

,

بیگدلی با اشاره به اینکه آمریکایی ها هیچ گاه پایبند به اصول و اخلاقیات نبوده و حکومتی بر اساس عدالت و حقیقت نداشته اند، ادامه داد: آمریکا همواره به دنبال ظلم و ستم بر مردم جهان بوده است.

,

وی با اشاره به تصویب مجلس در خصوص عدم خرید کالاهای تولید آمریکا، گفت: مجلس شورای اسلامی واکنش خود را در این زمینه اعلام می کند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در برابر زورگویی ها بایستیم، تصریح کرد: قرار بود با اجرای برجام تحریم ها حل شود که متاسفانه عدم پایبندی آنها موجب شد تا تحریم ها تمدید شود.

,

 

,

تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ ها نقض قطعی برجام است

, تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ ها نقض قطعی برجام است, تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ ها نقض قطعی برجام است,

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پیام دلیجان درخصوص تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس توافق هسته ای، کشورهای غربی و آمریکایی متعهد شدند که تمام تحریم ها مرتبط با مسئله هسته ای ایران لغو شده و بار دیگر این تحریم ها تمدید نشود .

, پیام دلیجان ,  .,

سلیمی اظهار کرد: تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ ها نقض قطعی برجام است و باید این موضوع از سوی مسئولین جدی گرفته شود.

,

وی ادامه داد: به دلیل عجله ای که مسئولین دولتی برای به سرانجام رسیدن برجام داشتند باعث شد رخنه‌هایی در برجام ایجاد شود و امروز طرف مقابل از این رخنه های ایجاد شده به نفع خود استفاده می کند.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولین دولتی به منظور برطرف کردن تحریم با طرف مقابل به مذاکره نشستند در حالی که مجدد شاهد تمدید تحریم ها هستیم و سکوت دولت در برابر نقض برجام پذیرفتنی نیست.

,

سلیمی با بیان اینکه انتظار می رود دولت در برابر نقض برجام اقدام متقابل انجام دهد، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید هر چه سریع تر مسئله بدعهدی آمریکایی ها در اجرای برجام را به کمیته مشترک ارائه و موضوع را به جد پیگیری کند.

,

 

,

برجام آشکارا نقض شده است

, برجام آشکارا نقض شده است, برجام آشکارا نقض شده است,

عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رهیاب با اشاره به تمدید تحریم‌های 10ساله علیه ایران توسط آمریکایی‌ها اظهار داشت:برجام یک تعهد بین‌المللی با آمریکا و چند کشور اروپایی بود ایران پای این تعهد را امضا کرد به این امید که تحریم‌های ظالمانه لغو شود و تحریم جدیدی علیه اش وضع نشود اما متأسفانه از همان روزهای اول طرف مقابل به برجام عمل نکرد.

, رهیاب , .,

وی ادامه داد: با توجه به تمدید ده‌ساله تحریم‌های ایران در کنگره و سنای امریکا، برجام آشکارا نقض شده است آمریکایی‌ها ذات دغل‌کار و بدعهد خود را بار دیگر نشان دادند آنها از همان روزهای اول برجام هم به دنبال دبه درآوردن بودند.

, .,

پاپی زاده تأکید کرد: علائم نقض برجام از ماه‌ها قبل آغاز شد و امروز دیگر به اوج خودش یعنی نقض آشکار برجام رسیده است همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند انتظار از برجام این بود که تحریم نباشد اما با این اتفاقی که افتاد علناً بار دیگر آمریکایی دشمنی خود را با ملت ایران نشان دادند.

, .,

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها برجام را یک عامل محدودکننده و کنترل‌کننده برای ایران تعریف کرده‌اند آنها یک برجام یک‌طرفه را قبول دارند یعنی ایران به تمام تعهدات خود عمل کند اما آنها به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکنند.

, .,

نماینده مردم دزفول تصریح کرد: امیدوارم با همبستگی که در ایران وجود دارد یک‌صدا و محکم جواب آمریکایی‌ها در نقض برجام داده شود دولت و مجلس باید تصمیمی بگیرند که دربردارنده منافع ملی باشد

,

وی ادامه داد:این فرصت امروز برای ایران به‌دست‌آمده است که خود را از تعهدات غیرضروری برجام آزاد کند و دنیا امروز این حق را به ما خواهد داد چون تا امروز یک‌طرفه به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم اما امریکا به تعهداتش عمل‌نکرده و این برای دنیا ثابت‌شده است.

, .,

 

,

قرار بود برجام تحریم‌ها را لغو کند اما آمریکا آن‌ها را تمدید کرد

, قرار بود برجام تحریم‌ها را لغو کند اما آمریکا آن‌ها را تمدید کرد, قرار بود برجام تحریم‌ها را لغو کند اما آمریکا آن‌ها را تمدید کرد,

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در مجلس سنا، اظهار داشت: این اقدام آمریکایی‌ها به معنای نقض برجام است و نمایندگان مجلس در برابر چنین عهدشکنی‌هایی قطعا واکنش نشان خواهند داد.

, آناج, .,

وی ادامه داد: روز یکشنبه نمایندگان ملت با مشورت یکدیگر تصمیمات لازم را اخذ می‌نمایند تا موضعی به دور از احساسات و در راستای مصالح ملی اخذ نمایند.

, .,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای وجود دارد، ابراز کرد: از این امر اطلاع ندارم اما آنطور که مسئولین گفته‌اند، بسته‌های لازم برای مواجهه با چنین رویدادهایی تدوین شده است.

, .,

وی بیان داشت: این تحریم‌ها در زمان دولت‌های قبلی نیز وجود داشت اما براساس برجام مقرر شده بود تحریم‌ها لغو گردند و تمدید نشوند.

, .,

این نماینده مجلس دهم با تاکید بر لزوم رفتار منطقی و هوشمندانه در قبال نقض برجام، عنوان کرد: ما تنها با آمریکایی‌ها توافق نکرده‌ایم و باتوجه به مخالفت 5 کشور دیگر با سیاست‌های آمریکا می‌‌توانیم سایر کشورها در برابر آمریکایی‌ها قرار دهیم.

, .,

وی متذکر شد: آمریکا به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و این اقدام آن‌ها دهن‌کجی به اتحادیه اروپا و سایر کشورها می‌باشد.

, .,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم آمریکا را دشمن ملت ایران خواند و تصریح کرد: در دشمنی آمریکایی‌ها با ایران هیچ شکی نیست اما باید به‌گونه‌ای واکنش نشان دهیم که فضای داخلی کشور متشنج نشود.

, .,

 

,

استمرار توافق‌ هسته‌ای با سایر اعضاء 1+5 بی‌مفهوم است

, استمرار توافق‌ هسته‌ای با سایر اعضاء 1+5 بی‌مفهوم است, استمرار توافق‌ هسته‌ای با سایر اعضاء 1+5 بی‌مفهوم است,

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، ابراز داشت: این اولین‌بار نیست که آمریکا توافق هسته‌‌ای را لگدمال می‌کند و برجام پیش‌تر از این‌ها نقض شده بود اما دولت‌مردان بر پیشرفت برجام اصرار می‌ورزیدند لکن دیگر جایِ هیچ‌گونه کتمانی باقی نمانده است.

, آناج, .,

وی ادامه داد: قبلاً در رابطه با انجام زودهنگام تعهدات توسط ایران هشدار داده بودیم و دلیل آن نیز پیش‌بینی نقض برجام توسط آمریکایی‌ها بود؛ این کشور مستکبر تاکنون به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نبوده و زیر بار امضاءهایی که زده، نرفته است.

, .,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس دهم با بیان اینکه برجام با همراهی کاخ سفید و با رأی اکثریت نمایندگان کنگره و سنا نقض شد، عنوان کرد: چنانچه در برابر آمریکایی‌ها کوتاه بیاییم، با هر یک قدم عقب‌نشینی ما آنان صد قدم جلو می‌آیند، لذا لازم است فعالیت‌های هسته‌ای با تمام توان از سر گرفته شود تا آمریکا بداند نظامات دنیا در حال تغییر است.

, .,

وی توضیح داد: باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای استفاده گردد و در کنار آن روی مسایلی که آمریکا به آن حساس است، دست گذاشته شود، یکی از این مباحث آغاز فعالیت‌های هسته‌ای می‌باشد.

, .,

این نماینده مجلس دهم تحریم آمریکا را در قبال نقض برجام بی‌اثر خواند و خاطرنشان ساخت: زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم آمریکا به گوش می‌رسد، این امر خوب است اما باید توجه داشت که رهبر انقلاب از سال‌ها قبل خواستار تحریم آمریکا شده‌اند و صرفِ این اقدام به تنهایی کافی نیست.

, .,

وی در پاسخ به اظهارات برخی از مسئولین مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای چندجانبه است و توافق هسته‌ای را با سایر کشورها ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: برخی از آقایان دچار فراموشی شده‌اند و لازم است حافظه‌شان را تقویت نمایند، مگر همین 5 کشوری که از آن سخن می‌گویند صریحا عنوان نکردند بروید با آمریکا حرف بزنید؟

,

سعیدی استمرار توافق هسته‌ای با سایر اعضاء 1+5 را بی‌مفهوم خواند و متذکر شد: تعهداتِ همین 5 کشور نیز به سرانجام نرسیده و تمام قراردادها تنها روی کاغذ مانده است، وقتی دلار، سوئیفت دست آمریکایی‌هاست و تحریم‌ها را افزایش و سایر کشورها را تهدید می‌کنند، دیگر آن 5 کشور چه کاری می‌توانند انجام دهند.

, .,

وی در پایان اضافه کرد: اینکه در قبال آن همه امتیاز، چیزی عاید ایران نشد تاسف‌آور است و مسئولین باید پاسخگو باشند.
 

, .,
,

گلایه رهبری از هیئت نظارت بر برجام

, گلایه رهبری از هیئت نظارت بر برجام, گلایه رهبری از هیئت نظارت بر برجام,

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ضعیف هیئت نظارت بر برجام در واکنش به عهدشکنی های آمریکایی ها گفت: این هیئت تاکنون یک گزارش به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده است اما آن برخوردی که لازم بوده است انجام نداده اند به طوری که حتی خود رهبری نیز در این زمینه گلایه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به تغییر ریاست جمهوری آمریکا هیئت نظارت بر برجام باید فعالانه تر عمل کند تا بهانه از طرف غربی گرفته شود، افزود: نمی توان با نگاه انتخاباتی برجام را به پیش برد.

, .,
, .,

 

,

تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام است

, تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام است, تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام است,

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با فتن در خصوص اعمال تحریم های 10 ساله سنا علیه ایران گفت: باید دید در کمیسیون نظارت بر برجام چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد. ما می توانیم از نظر حقوقی این مسئله را پیگیری کرده و از طریق مجامع بین المللی اعتراض خود را بیان کنیم. مسلما آمریکا در مجامع بین المللی محکوم است.

, فتن , .,

وی افزود: به احتمال زیاد تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام محسوب می شود. دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست. ما باید ببینیم چه سیاستی را اتخاذ کنیم که بتوانیم در سطح بین المللی موفقیت داشته باشیم. برجام به هر حال یک دستاورد خوبی بود هرچند نمی توان گفت آمال و آرزوی ما بوده و از طرفی این را هم نمیتوان گفت که با تمدید تحریم ها علیه ایران، پایان کار ما رقم خورده است.

, . , .,

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: برجام توانست صف بین المللی که علیه ما بود را بشکند و با تصویب تحریم ها علیه ایران، کشورهای اروپایی متوجه می شوند که آمریکا چه کشور عهدشکنی هست. شورای نظارت بر برجام نیز در واکنش به تمدید تحریم ها باید برخورد متناسب با این مسئله انجام دهد.

, .,

وی در پایان گفت: قرارداد ما بین المللی است؛ سایر کشورها که برجام را نقض نکردند. آمریکا صرفا نقض کرده است. باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و پس از تصمیم شورای نظارت بر برجام، آنان را در پیشبرد مسائل کشور همراهی کنیم.

, .,

 

,

 دولت را مجبور به فک پلمپ تاسیسات هسته‌ای و از سرگیری فعالیت‌ها می‌کنیم

,  دولت را مجبور به فک پلمپ تاسیسات هسته‌ای و از سرگیری فعالیت‌ها می‌کنیم,  دولت را مجبور به فک پلمپ تاسیسات هسته‌ای و از سرگیری فعالیت‌ها می‌کنیم,

احمدعلیرضا بیگی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با بیان اینکه بار دیگر بدعهدی آمریکا و صحبت‌های رهبر انقلاب پیرامون جهان‌خواری این کشور مستکبر ثابت گردید، اظهار کرد: نمایندگان ملت در برابر پایمال شدن منافع ملی و نقض برجام ساکت نخواهند ماند.

, آناج, .,

وی افزود: روجانی و ظریف کجایند تا پاسخگوی افکار عمومی باشند و بگویند چرا در قبال آن همه امتیاز اینگونه با ایران رفتار شد، در کمال تاسف عده‌ای روی به تطهیر چهره‌ی زشت آمریکا آورده بودند و اکنون آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بینند.

, .,

این نماینده مجلس دهم با اشاره به غفلت دولت از ظرفیت‌های داخلی و نگاه مسئولان کابینه به دستِ بیگانگان، عنوان کرد: برخی در کمال خوش‌خیالی فکر می‌کردند می‌توان با گفت‌وگو سیاست ضدایرانی آمریکا را تغییر داد و آن‌ها را مجبور کرد تا در راستای منافع ملی‌مان حرکت کنند.

, .,

وی تاکید داشت: حتی اگر دولت‌مردان خوششان نیاید که نمی‌آید، مجلس در قالب طرح دولت را مجبور به فک پلمپ تاسیسات هسته‌ای و از سرگیری فعالیت‌ها با قدرت افزون‌تر خواهد کرد.

, .,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم تصریح کرد: چرا باید منتظر بمانیم و در مقابل اقدامات ساختارشکنانه آمریکایی‌ها چیزی نگوییم، این کارها وقت کشی است و بدون آنکه چیزی به ما بدهند، می‌خواهند همه چیزمان را بگیرند.

, .,

وی متذکر شد: از اول هم قرار نبود 1+5 برای ایرانی‌ها کاری کند اما روحانی سراب می‌دید و این نگرش او برای ما خسارت محض به بار آورد، دولت خیلی وعده‌‌ها داد و اقدامات غیرانقلابی به نمایش گذاشت، اکنون وقت پاسخگویی است

,

بیگی خاطر نشان کرد: ما منتظریم تا گزارش نهایی برجام که هرچند ماه یکبار به مجلس ارائه می شود را بررسی کنیم و قطعا مجلس قاطعانه در خصوص نقض هایی که در برجام صورت گرفته است، اقدام خواهد کرد.

, .,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیمی همچون اسرائیل خواهان حفظ برجام است، تاکید کرد: برجام به قصد تامین اسرائیل طراحی شده است و فقط چون یک عهدنامه بین المللی است، ما آن را پذیرفتیم و هر چیزی که خلاف آن باشد نیازمند واکنش ما خواهد بود و از طرف دیگر هم اقای ترامپ هم قطعا بر حفظ برجام تلاش خواهند کرد چرا که برجام نقاط برتری را برای غرب منظور کرده است و نیازی ندارد که برجام را لغوا کند.
بیگی در پایان افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است و ما نه از آمدن ترامپ خوشحالیم و نه از اینکه خانم کلینتون بر سر کار نیامده است عزا می گیریم و ما فقط منافع ملی کشورمان را پیگیری می کنیم.
هیئت نظارت بر برجام،عملکرد خوبی نداشته است

, .,
, .,
,

 

,

اقدام متقابل ایران برای برخورد با نقض برجام

, اقدام متقابل ایران برای برخورد با نقض برجام, اقدام متقابل ایران برای برخورد با نقض برجام,


صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با « تهران نیوز» با بیان اینکه هیئت نظارت بر برجام باید اقدامات موثرتری از خود نشان دهند، گفت: انتظارات ما از اروپایی ها و امریکایی ها در عمل به تعهدات برجام عملی نشده است و فقط ما به تعهدات خود عمل نموده ایم و آنها به این مسئله توجهی نداشته اند و باید دولت تدبیر و امید مطابق تعهد نامه ای که امضا شده است و همسو با بندها و مفادهای برجام در خصوص لزوم تعهد دوجانبه به این عهدنامه، اقدمات قانونی و بین الملی انجام دهند.
وی تاکید کرد: هیئت نظارت بر برجام یک هیئت تعریف شده است و به اعتقاد بنده، عملکردشان خوب نبوده است، حداقل اینکه مکاتبات بین المللی باید انجام می دادند و در این زمینه ضعف داشتند و مورد انقاد تعدادی از نمایندگان هم قرار گرفته اند و در یک کلام می توان گفت به از شوکه و اقدامات اثرگذار بین المللی انجام نداده اند و باید بیشتر از این ها از حقوق ملت ایران در برابر بدعهدهای اروپایی ها و غربی ها دفاع می کردند.

,
, « تهران نیوز» , تهران نیوز, تهران نیوز, .,
, .,

به نظر می رسد پیگیری اقدام متقابل ایران برای برخورد با نقض برجام امروز یک مطالبه ازی بی سوی همه مسئولین است و اگر جلوی اقدامات اخیر مجلس گرفته نشود، آمریکا اقدامات دیگری در راستای نقض برجام انجام داده و گام های بیشتری در این مسیر بر می دارد.

, .,

 

,

برجام مَحکی بود تا ثابت کنیم آمریکایی‌ها بدعهد هستند!

, برجام مَحکی بود تا ثابت کنیم آمریکایی‌ها بدعهد هستند!, برجام مَحکی بود تا ثابت کنیم آمریکایی‌ها بدعهد هستند!,

محمد وحدتی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تمدید تحریم‌‌ها علیه ایران چهره واقعی آمریکا برای کل جهان نمایان شد، خاطرنشان کرد: طی روند انتخاباتی و مناظره‌‌ها، کاندیداها به افشای حقایق جامعه پرداختند و مهر تائیدی بر فسادها و اعمال شرم‌آور خود زدند.

,

وی افزود: آمریکا و کشورهای عضو 1+5 که در مقابل دیدگان جهانی تعهدی را امضا کردند که امروز با بدعهدی به آن عمل نمی‌کنند؛ به کل دنیا ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست اما ایران کشوری صلح جو، خوش قول و پایبند به تعهدات می‌باشد.

,

این نماینده مجلس دهم با اشاره به مسئولیت طرف‌های مقابل برجام، عنوان کرد: برجام سند مکتوبی است که کشورهای 1+5 آن را امضا کرده و در قبال آن مسئولند و ما حق شکایت در دادگاه‌های بین الملل را داریم؛ با شرایط پیش آمده هم امیدواریم سازمان ملل در حمایت از آمریکا تجدید نظر کند. 

,

وی بیان داشت: برجام برای ما دستاورد بسیار بزرگی سیاسی داشت و آن هم آشکار کردن چهره استکباری آمریکا و غرب بود.

,

نماینده مردم بستان آباد در پایان متذکر شد: برجام از سوی ما مَحکی برای آمریکا بود تا ثابت کنیم دولت مردان آمریکایی دروغگویی بیش نیستند، در پی این بدعهدی و بدبینی جهانیان نسبت به آمریکا، ایالات متحده منزوی می‌شود.

,

 

,

دولت و مجلس در خصوص اقدامات آمریکا مقابله به مثل کنند

, دولت و مجلس در خصوص اقدامات آمریکا مقابله به مثل کنند, دولت و مجلس در خصوص اقدامات آمریکا مقابله به مثل کنند,

سید حسن حسینی  در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به بیانات رهبری در خصوص بدقولی آمریکا اظهار کرد: رهبری بارها  فرمودند من خوشبین نیستم و آمریکا بدعهد است و این هر روز که می گذرد خودش را بیشتر نشان میدهد ولی توسط مسئولان نشنیده گرفته شد.

, صبح الوند,

عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس تصریح کرد: خصوصیت بدقولی آمریکا که البته از قبل هم بوده توسط مسئولین نادیده گرفته شد و مسئولین حساب کردند با تعامل شاید بتوانند با کسی که خوی استکباری ،درندگی و استعماری دارد کنار بیایند و این ناشدنی است زیرا ظلمت و تاریکی با نور و روشنایی هیچ وقت با هم عجین نخواهند بود و در کنار هم نمی توانند قراربگیرند ما این را باید بفهمیم و تجربه ای که کردیم دیگر تکرار نشود.

,

وی افزود: همیشه دولتهای ما خودشان باید آینده کاری را تجربه کنند تا بفهمند اشتباه کردند و راه اشتباهی  که گذشتگان رفتند و نتیجه نگرفتند باز دولت های جدید می آیند و می خواهند  تکرار بکنند و  این چیزی جز اتلاف زمان، هزینه و خسارت برای مردم ما به بار نمی آورد .

,

حسینی  در خصوص تحریم مجدد ایران توسط آمریکا اظهار کرد: طبیعتا باید دولت و مجلس  در خصوص اقداماتی که امریکا انجام داده است  مقابله به مثل بکنند زیرا آمریکا تحریم ها را نه تنها برداشته بلکه مجدد تمدید هم کرده بدیهی است که مجلس و دولت باید وارد عمل شوند و تحریم هایی را نسبت به آمریکا داشته باشند .

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در این خصوص ادامه داد: ما باید خریدهای کالاهایی که از آمریکا داشته ایم همچون خرید هواپیما را به تعویق بیندازیم و ما هم تحریم بکنیم و بیاییم  با کشورهای اروپایی و خصوصا اسیایی که ارتباط تنگاتنگی را در زمان تحریم با ما داشتند  ارتباط بیشتری  داشته باشیم و تلاشمان را بکنیم که تجارت بازرگانی را در کشورهای آسیایی که هم گونی و همخوانیشان با ما بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی است توسعه دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه با نقض برجام توسط آمریکا ما هم نقض و به حالت قبل برخواهیم گشت افزود:  طبیعتا اگر رییس جمهور آمریکا هم بپذیرد و وتو نکند با نقض برجام  ما هم نقض خواهیم  کرد  و ما هم باید برگردیم به شرایط گذشته خودمان منتها با خسارات بسیار زیادی که در این مسیر داده ایم.

,

 

,

تمدید تحریم ها مغایر با روح برجام است

, تمدید تحریم ها مغایر با روح برجام است, تمدید تحریم ها مغایر با روح برجام است,

محمد جواد حق شناس فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تمدید تحریم‌های داماتو علیه کشورمان در کنگره آمریکا اظهار داشت: تحریم‌های داماتو مربوط به چیزی حدود سه دهه قبل است که توسط یک سناتور آمریکایی به نام "داماتو" برای مقابله با ایران انقلابی مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها پس از حوادث مربوط به تسخیر سفارت آمریکا از سوی این کشور مطرح شده است افزود: تحریم‌هایی که علیه کشور ما وضع شد به 4 دسته کلی تقسیم می‌شوند که بخشی از آن‌ها مربوط به ایامی است که فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان علنی نشده بود.

,

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: محور اول این تحریم‌ها مربوط به مسائلی است که غرب آن را حمایت از تروریسم تلقی می‌کند مانند حمایت ایران از حزب الله یا فلسطین و مقابله کشورمان با اسرائیل و محور دوم تحریم‌ها هم به مسائل نظامی ایران و مواردی که ممکن است برای برای ایران کاربرد نظامی داشته باشد و غربی‌ها روی آن حساس باشند، مربوط است.

,

حق‌شناس گفت: محور سوم تحریم‌ها مربوط به مسائل حقوق بشری است که بیشتر مورد تاکید اروپایی‌ها قرار دارد و آخرین محور تحریم‌ها مربوط به زمانی است که فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان علنی شد.

,

وی با بیان اینکه تحریم‌های مربوط به فعالیت هسته‌ای به چند بخش تقسیم می‌شوند عنوان کرد: یکسری از تحریم ها ناشی از قطعنامه های مصوب و لازم الاجرای شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بخش دیگری از این تحریم ها در اروپا شکل‌گرفته است و بخشی از آن ها نیز مربوط به ایالات‌متحده امریکا است؛ که خود تحریم‌های مربوط به آمریکا باز از دو منشاء دولت آمریکا و کنگره سرچشمه می‌گیرد.

, ,

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در بحث لغو تحریم‌های مربوط به دولت آمریکا، به خاطر تقسیم قدرتی که بین کنگره و دولت وجود دارد مشکلاتی به وجود آمده است گفت: در این بین دولت سعی می‌کند که کنگره را متقاعد کند و اگر نتوانست، در حوزه‌هایی از اختیارات قانونی خود مثل بحث "وتو" استفاده می کند تا روح برجام حفظ شود.

,

حق‌شناس اظهار داشت: برخی بر این باورند که تحریم‌های داماتو چون مربوط به پیش از بحث هسته‌ای است، تمدید آن‌ها برجام را نقض نمی‌کند ولی مسئله‌ای که ایران بر آن تاکید دارد این است که تمدید این تحریم‌ها با روح برجام ناهماهنگ است و باعث ایجاد اختلال در آن می‌شود.

,

وی افزود: این اقدام با روح برجام مغایرت دارد و دولت آمریکا باید وظیفه خود را در این بخش ایفا کند، کما اینکه قبلا هم "جان کری" در مواضع علنی خود از سنا خواسته بود تا تمدید این تحریم‌ها را تصویب نکنند؛ چرا که تدام این روند ممکن است آسیب جدی به برجام وارد کند و اگر طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده به این موضوع واکنش نشان ندهند و سکوت کنند، برجام با خطر مواجه می‌شود.

,

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اقدامی که دولت و دستگاه دیپلماسی باید برای مقابله با تمدید تحریم‌ها باید انجام دهند گفت: با توجه به تغییراتی در آمریکا صورت گرفته، دولت باید از آخرین‌ فرصت‌های دیپلماسی که در این دو ماه وجود دارد حداکثر بهره را ببرد و با به دست آوردن یک اجماع جهانی اجازه ندهد دستاورد به این مهمی با بی‌اخلاقی و عدم تعهد کنگره آمریکا و جمهوری‌خواهان با آسیب جدی روبه‌رو شود.

,

حق‌شناس در خصوص اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر توانایی بازگشت به ایام قبل از برجام اظهارداشت: به دست آوردن دانش و توانمدی هسته‌ای مسئله‌ای است کشورمان با صرف هزینه بسیاری آن را به داست آورده و باتوجه به توانمندی دانشمندان هسته‌ای کشورمان بازگشت به آن ایام مسئله غیرقابل دسترسی نیست هرچند در برخی از حوزه‌های سخت افزاری برای انجام تعهداتمان در برجام کارهایی انجام شده است ولی به لحاظ نرم‌افزاری و علمی سطح ما بالا رفته و امکان بازگشت به آن ایام وجود دارد.

,

 

,

تمدید قانون داماتو یعنی تشدید تحریم ها علیه ایران در دوران پسابرجام

, تمدید قانون داماتو یعنی تشدید تحریم ها علیه ایران در دوران پسابرجام, تمدید قانون داماتو یعنی تشدید تحریم ها علیه ایران در دوران پسابرجام,

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار ائل با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم ها علیه کشورمان در مجلس سنای آمریکا، اظهار کرد: تصویب تمدید قانون داماتو به معنای تشدید تحریم ها علیه کشورمان می باشد.

, ائل,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقض برجام به دنبال تصویب طرح تمدید تحریم ها علیه کشورمان، تاکید کرد: واکنش به این نقض آشکار برجام باید در راس امور دولت و حتی مجلس ما باید باشد.

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات متقابل در مواجهه با این نقض توافق برجام باید به سرعت از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شود و مسوولین ما ساکت ننشینند، چون دیگر نیازی به تحلیل های دیگر در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پذیرش برجام به صورت مشروط بود، اذعان داشت: هم اکنون مکانیزمی در این زمینه مشخص است و ما باید در اقدام متقابل به تولید و تأمین ۱۹۰ هزار سو غنی سازی روی آوریم.

مشاور رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اوباما این قانون را امضا می کند یا نه، پاسخ داد: به اعتقاد من، رئیس جمهور آمریکا این قانون را امضا خواهد کرد، بنابراین ما باید به اقدامات متقابل در برابر نقض برجام بیاندیشیم.

وی در پایان با بیان اینکه باز هم آمریکایی نتوانستند این بار در آزمون برجام نمره قبولی بگیرند، اظهار کرد: موضع آمریکا با تمدید طرح ۱۰ ساله تحریم ها علیه کشورمان، خصمانه بود و بی اعتمادی آمریکایی ها بیش از پیش عیان شد.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقض برجام به دنبال تصویب طرح تمدید تحریم ها علیه کشورمان، تاکید کرد: واکنش به این نقض آشکار برجام باید در راس امور دولت و حتی مجلس ما باید باشد.

,

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات متقابل در مواجهه با این نقض توافق برجام باید به سرعت از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شود و مسوولین ما ساکت ننشینند، چون دیگر نیازی به تحلیل های دیگر در این زمینه وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه پذیرش برجام به صورت مشروط بود، اذعان داشت: هم اکنون مکانیزمی در این زمینه مشخص است و ما باید در اقدام متقابل به تولید و تأمین ۱۹۰ هزار سو غنی سازی روی آوریم.

,

مشاور رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اوباما این قانون را امضا می کند یا نه، پاسخ داد: به اعتقاد من، رئیس جمهور آمریکا این قانون را امضا خواهد کرد، بنابراین ما باید به اقدامات متقابل در برابر نقض برجام بیاندیشیم.

,

وی در پایان با بیان اینکه باز هم آمریکایی نتوانستند این بار در آزمون برجام نمره قبولی بگیرند، اظهار کرد: موضع آمریکا با تمدید طرح ۱۰ ساله تحریم ها علیه کشورمان، خصمانه بود و بی اعتمادی آمریکایی ها بیش از پیش عیان شد.

,

 

,

تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران، نقض آشکار برجام است

, تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران، نقض آشکار برجام است, تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران، نقض آشکار برجام است,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران، نقض آشکار برجام است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مجلس شورای اسلامی بدون شک این تصمیم مجلس سنای آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

,

دکتر «هادی قوامی» با اشاره به اینکه تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران برجام را زیرپای می گذارد، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نخستین گام به برجام واکنش نشان خواهد داد که بعد از آن صحنه علنی مجلس شورای اسلامی شاهد واکنش انقلابی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه منش استکبارستیزانه ما تا همیشه ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: آمریکا تا همیشه دشمن ماست و دشمنی ما با آمریکا پایانی ندارد.

,

وی با بیان اینکه آمریکا با تصویب طرح تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران در مجلس نمایندگان، بار دیگر بدعهدی خود که مایه بی اعتمادی ایران است را به نمایش گذاشت، خاطر نشان کرد: بدون شک دولت هم باید با گام های عملیاتی مبتنی بر تصمیم های مجلس شورای اسلامی برای مقابله با نقض آشکار برجام بردارد.

,

وی با اشاره به نقض بندهای 26 و 27 برجام با تصویب طرح تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، تصریح کرد: البته بیش از بقیه بخش ها، این طرح نمایندگان مجلس سنای آمریکا با بند 29 برجام در تضاد است که منافات با برجام، نقش این قرارداد بین المللی است.

,

به گزارش سپهرآیین، پس ازتمدید قانون سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌های ده ساله ایران موسوم به داماتو، مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که تا سال 2026 هر شرکت‌ خارجی در یک سال بیش از بیست میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کند، مجازات می شود.

,

پس از تمدید قانون تحریم های ایران، سناتورجان تستر،عضو کمیته بانکداری مجلس سنا گفته است: «ما باید همچنان ایران را پاسخگو نگه داریم و این لایحه دوحزبی ،ایران را همچنان روی آتش نگه خواهد داشت چرا که آمریکا باید موضع سختی در قبال ایران داشته باشد و این قانون ابزاری دیگر در اختیار ما قرار می دهد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم.

,

هم چنین به گفته «کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنان از تحریم های موجود برای مقابله با رفتارهای بی ثبات کننده ایران استفاده خواهیم کرد چرا که ما هنوز ابزارهایی در دسترس داریم و  به استفاده از تحریم هایی که در دسترس ما است ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که با دیگر فعالیت های بی ثبات کننده ایران که  بخشی از طرح جامع اقدام مشترک نیستند، مقابله کنیم.

,

با تاکید، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تمدید مصوب داماتو، انتظار این است که اوباما قانون تمدید تحریم های ایران را امضا کند.

,

 

,

آمریکایی ها برجام را نقض کرده اند

, آمریکایی ها برجام را نقض کرده اند, آمریکایی ها برجام را نقض کرده اند,

سید راضی نوری در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: همان طوری که انتظار می رفت و مقام معظم رهبری هم پیش بینی کردند، آمریکا دوباره ایران را تحریم کرد. هرچند این تحریم جدید نیست ولی تمدید تحریم‌های سابق است و قرار بود این کار را انجام ندهند.

, سید راضی نوری در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: همان طوری که انتظار می رفت و مقام معظم رهبری هم پیش بینی کردند، آمریکا دوباره ایران را تحریم کرد. هرچند این تحریم جدید نیست ولی تمدید تحریم‌های سابق است و قرار بود این کار را انجام ندهند., رهیاب ,

وی افزود: تمدید تحریم معنی جز تحریم جدید نیست و این موضوع نقض برجام است. یکی از خواسته‌های مردم ایران برخورد جدی دولت با آمریکا و موضوع تمدید تحریم است.

, وی افزود: تمدید تحریم معنی جز تحریم جدید نیست و این موضوع نقض برجام است. یکی از خواسته‌های مردم ایران برخورد جدی دولت با آمریکا و موضوع تمدید تحریم است.,

نماینده مردم شوش با بیان اینکه کوتاهی در این موضوع برای نسل‌های آینده قابل پذیرش نیست، گفت: مجلس و دولت در کنار هم باید متحد شوند و در برابر این اقدامات آمریکا مقابله کنند.

, نماینده مردم شوش با بیان اینکه کوتاهی در این موضوع برای نسل‌های آینده قابل پذیرش نیست، گفت: مجلس و دولت در کنار هم باید متحد شوند و در برابر این اقدامات آمریکا مقابله کنند.,

 

,

وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا قابل پیش بینی بود

, وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا قابل پیش بینی بود, وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا قابل پیش بینی بود,

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را نابحق و غیر قابل دفاع خواند و اظهار داشت: غیر از بدقولی از آمریکا نمی توان انتظار دیگری داشت.

, ۸دی,

وی با بیان اینکه کلیات نظام سیاسی آمریکا قابل تغییر نیست، افزود: با تغییر دولت ها سیاست های کلی تغییری نمی کند.

,

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار نظر نامزدهای انتخابات آمریکا را فقط در حد شعار دانست و گفت: ممکن است نامزدهای انتخابات آمریکا در زمان انتخابات شعار هایی داده باشند اما نظام سیاسی آمریکا هر اجازه ای را به رئیس جمهوری آن کشور نمی دهد.

,

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سیاست های کلی آمریکا در مقابله با ایران را تغییر ناپذیر خواند و بیان کرد: رفتار های ایران نیز در مقابله با آمریکا تغییر ناپذیر است.

,

یوسف نژاد با اعلام اینکه برای ما فرقی نمی کند که رئیس جمهور آمریکا چه کسی باشد، خاطرنشان کرد: برای ایران از اینکه رئیس جمهور آمریکا از جمهوری خواه باشد یا دموکرات چه فرقی می کند؟

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نیروهای داخلی کشور اتحاد داشته باشند، افزود: باید انسجام و اتفاق در داخل کشور حفظ شود و به فکر چاره برای کشور خود باشیم.

,

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه حفظ و تقویت ظرفیت های کشور برای ما مهم است، گفت: احتمال اینکه تحریم های جدید علیه ایران وضع شود وجود داشت.

,

یوسف نژاد وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران را از پیش بینی های مقام معظم رهبری برشمرد و اذعان داشت: جایی که احساس شده است غرب در اجرای تعهدات خود در برجام کم کاری و نقض پیمان کرده است هیچ مسوولیتی بر گردن ایران نیست.

,

 

,


انتهای پیام/نج

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه