اخبار داغ

در ادامه فرصت سوزی تولید داخلی:

چتایی چینی هم وارد ایران شد /"پسابرجام" دوران طلایی چشم بادامی ها!

چتایی چینی هم وارد ایران شد /"پسابرجام" دوران طلایی چشم بادامی ها!
این روز ها بازار کالاهای وارداتی در حالی در قبضه کالاهای خارجی بالاخص چینی در آمده است که در آخرین اقدام دولت، چتایی چینی هم وارد کشور شد تا کمر تولید کنندگان داخلی بیش از پیش خم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، در حالی این روز ها بازار کشور در اختیار کشور های خارجی در آمده است که روز به روز بر تعداد کارخانه هایی که رو به تعطیلی و نیمه فعالی می روند افزوده می شود گویا دولت تدبیر کمر همت بسته تا تعداد صنایع تولیدی را در کشور کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
علی ای حال در آخرین اخبار از واردات کالاهای خارجی به کشور چتایی هم در لیست واردات رفت تا تعداد کارخانه جات تولیدی این محصول نیز بیشتر به اغماء بروند.
,
اگر پای درد دل تولید کنندگان داخلی بنشینید شاهد خواهید بود که چیزی حدود 90 درصد از تعطیلی تولیدات و در انبار ماندن اجناس حکایت از واردات کالاهای درجه 2 و 3 خارجی دارد که این امر موجب ورشکستگی تولید کننده داخلی و خوابیدن چرخه تولید در داخل کشور دارد.
,
, ,
گویا دوران پسابرجام دوران طلایی تنها برای کارگران چینی بوده تا بازار داخلی ایران توسط چشم بادامی ها قبضه شود. در صورتی که دولت با شناسایی صنایع با ارزش افزوده بالا‌تر و توجه بیشتر به تولیدکنندگان داخلی، می تواند منجر به ثروت‌ آفرینی برای کشور شود.
,
واردات چتایی چینی به کشور
به گفته طاهره هامون نورد مدیر کل گمرکات سیستان و بلوچستان برنج و کنجد بیشترین محصولات وارداتی به استان هستند.
, واردات چتایی چینی به کشور,
,
وی در خصوص واردات به استان اظهار داشت: از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان وارداتی به وزن 469 هزار و 908 تن و ارزش 691 میلیون و 900 هزار و 162 دلار وارد شده است.
,
هامون نورد اقلام عمده وارداتی را برنج خوراکی، کنجد، دام ،نخود، پارچه، چتایی، ادویه، لوازم یدکی خودرو  و کالاهای صنعتی و خانگی عنوان کرد و افزود:  این محصولات از کشور های پاکستان، افغانستان، ترکیه، کره، تایوان ،امارات، چین و سایر کشور ها وارد می شوند.
,
نگاهی به آمار اقلام وارداتی نشان از ورود محصولات و کالاهایی دارد که اکثر آن ها ایران خود بزرگترین تولید کننده آن است که جای بسی تامل دارد.
,
, ,
30 میلیارد دلار واردات از چین
, 30 میلیارد دلار واردات از چین,
علی ای حال طی سال های گذشته صنایع و محصولات چینی تعداد بیشماری از کارگران ایرانی را بیکار و خانه نشین کرده است و به همین شکل تعداد مشاغل کاذب نیز روز به روز در حال افزایش است.
,
این در حالیست که سکاندار دولت یازدهم در گزارش اقتصادی 100 روزه گفته بود که : «دولت قبل شغل ایجاد کرد، اما برای چینی‌ها».
,
با این حال اما دولت یازدهم هم با گذشت نزدیک به 4 سال از حیات دولت نشان داده اند، علاقه خاصی به مبادلات اقتصادی با چشم بادامی ها دارد. درواقع انتقادات مقامات ارشد دولت از اشتغالزایی دولت احمدی‌نژاد برای چینی‌ها در حالی است که آمار گمرک نشان می‌دهد واردات از چین در دولت فعلی به مراتب بیش از دولت گذشته است  و طی 32 ماه فعالیت دولت یازدهم واردات چینی فراتر از 30 میلیارد دلار بوده است .
برای مشاهده گزارش تصویری کالاهای چینی در بازار جنوب شرق اینجا را کلیک کنید.
,
برای مشاهده گزارش تصویری کالاهای چینی در بازار جنوب شرق اینجا را کلیک کنید.
, بازار جنوب شرق اینجا ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه