اخبار داغ

تخریب مبلمان شهری طارم توسط دیوار نویسان+تصاویر

تخریب مبلمان شهری طارم توسط دیوار نویسان+تصاویر
تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب های تبلیغاتی چهره و فضای شهرستان طارم را مخدوش کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، دیوارنویسی به عنوان پدیده ای که چهره اکثر شهرهای ایران خصوصاً شهرستان طارم را مخدوش کرده تبدیل به محلی برای نوشتن انواع تبلیغات، شعارنویسی، تبلیغات مشاغل، درد دل و کری خواندن فوتبالی ها شده که مشکل فرهنگی بزرگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون، دیوارنویسی به عنوان پدیده ای که چهره اکثر شهرهای ایران خصوصاً شهرستان طارم را مخدوش کرده تبدیل به محلی برای نوشتن انواع تبلیغات، شعارنویسی، تبلیغات مشاغل، درد دل و کری خواندن فوتبالی ها شده که مشکل فرهنگی بزرگی است., برگ زیتون,

البته دیوارنویسی همیشه محدود به دیوارهای شهر و روستاها نمی شود بلکه گاهی شاهد آن هستیم که روی سطل های زباله شهرداری، بلوک های بزرگ وسط بلوارها و حتی درب منازل هم می توان انواعی از نوشته های گوناگون را دید که به نوعی موجب زشت شدن چهره شهر شده است.

, البته دیوارنویسی همیشه محدود به دیوارهای شهر و روستاها نمی شود بلکه گاهی شاهد آن هستیم که روی سطل های زباله شهرداری، بلوک های بزرگ وسط بلوارها و حتی درب منازل هم می توان انواعی از نوشته های گوناگون را دید که به نوعی موجب زشت شدن چهره شهر شده است.,

زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی های مناسب در معابر شهری در حقیقت ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران و لازم است واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی و تأسیسات، با پیگیری های مستمر و مداوم برای کاهش دیوارنویسی های غیرقانونی و برطرف شدن هرچه سریع تر این مشکل تلاش کنند.

,

زیباسازی چهره شهر علاوه بر تأثیر مثبت در روحیه شهروندان در جذب گردشگران نیز بسیار موثر خواهد بود که با توجه به بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی و بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها می توان گفت: بر اساس این قوانین، اقدامات لازم در خصوص نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق آگهی و تابلو بر روی دیوارهای شهر به پیشنهاد شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام می گیرد.

,

پس بنابراین می توان گفت: از جمله وظایف شهرداری برداشتن و محو کردن آگهی ها از محل های غیرمجاز و انجام اقدامات موثر در حفظ نظافت و زیبایی شهر است. و نیز با توجه  به ماده ۹۲ قانون شهرداری ها که بر اساس این قانون، نوشتن هرگونه مطلب بر روی دیوارهای شهر به جز در محل های تعیین شده توسط شهرداری، ممنوع بوده و متخلفین علاوه بر ادای خسارت وارده، محکوم به پرداخت جریمه نقدی نیز خواهند شد.

,

از سوی دیگر چسابندن آگهی های تبلیغاتی برروی تیرهای چراغ برق و دیوارها و دکه ها در شهر سالیان سال است که معضلی در زیباسازی شهری است به گونه ای که حتی جدولهای وسط خیابان نیز از این معضل در آمان نمانده و متأسفانه در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز به محلی برای چساندن آگهی و تبلیغات تبدیل می شوند.

,

در پایان با بیان این که فضای عمومی هر شهر، محیط زندگی شهروندان را تشکیل می دهد لازم است مدیران و مسوولان دستگاههای مرتبط از جمله مخابرات، اماکن نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و به ویژه شهرداری، تعامل و همکاری لازم جهت برخورد با پدیده دیوار نویسی غیرقانونی را داشته باشند تا با حذف این ناهنجاری ها، چهره شهر و روستاهای شهرستان طارم زیبا و آراسته شود.

,

img_1573

, img_1573, img_1573,

img_1576

, img_1576, img_1576,

img_1571

, img_1571, img_1571,

img_1577

, img_1577, img_1577,

img_1581

, img_1581, img_1581,

img_1579

, img_1579, img_1579,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه