اخبار داغ

شیخی مطرح کرد:

بازی با نرخ ارز در اقتصاد اسلامی دزدی از مال مردم است/سیاست های اقتصادی دولت یازدهم فقط انبساطی بوده است

بازی با نرخ ارز در اقتصاد اسلامی دزدی از مال مردم است/سیاست های اقتصادی دولت یازدهم فقط انبساطی بوده است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازی کردن با نرخ ارز که دولت یازدهم امروز آن را در پیش گرفته است نه تنها در اقتصاد اسلامی یک امر مجازی و غیرقابل قبول است بلکه بوی ربا هم می دهد چرا که این کار در واقع دزدی از مال مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفتگو با بوتیا نیوز  در رابطه با افزایش نرخ دلار گفت: در گذشته حاکمیت نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفت ارتباط ریال با دلار را قطع کند چون آن زمان یورور نبود لذاالان که یورو هم مطرح شده ارتباط ریال با دلار و یورو باید قطع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز , بوتیا نیوز,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: به طور کلی ارتباط ریال با پول هایی که عامل سلطه بیگانگانگان بر اقتصاد ما  شدند باید قطع شود.

,

بازی با نرخ ارز در اقتصاد اسلامی دزدی از مال مردم است

, بازی با نرخ ارز در اقتصاد اسلامی دزدی از مال مردم است, بازی با نرخ ارز در اقتصاد اسلامی دزدی از مال مردم است,

شیخی بیان کرد: این کاری که دولت در حال حاضر با نرخ ارز انجام می دهد و به نوعی با آن بازی می کند نه تنها در اقتصاد اسلامی یک امر مجازی و غیرقابل قبول است بلکه بوی ربا هم ممکن است بدهد چرا که این کار قدرت خرید مردم را بدون اختیار، از آن ها صلب می کند و این در واقع دزدی از مال مردم است.

,

وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز یعنی افزایش قدرت خرید تمام صاحبان ریال، کاهش نرخ ارز هم می تواند یک نوع امتیاز بی خودی تلقی شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بازی بازی با نرخ ارز باید از معادلات اقتصاد بیرون برود، عنوان کرد: ارزهای دلار و یورو باید از معادلات اقتصادی ایران کنار بروند و به جای آن، به دنبال افزایش قدرت خرید پول داخلی و تقویت ریال باشیم که خود به خود می تواند اقتصاد ما را تقویت کند.

,

شیخی افزایش نرخ دلار به بهانه تشویق صادرات را دلیل قانع کننده ای ندانست و اظهار کرد: افزایش نرخ دلار امروز به بهانه مختلفی صورت می گیرد که یکی از آن ها، انگیزه جبران کسری بودجه دولت است که از نظر اقتصاد اسلامی امر باطل و حرامی است که قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

,

رانت خوری دلالان نزدیک به دولت یازدهم عامل افزایش نرخ دلار هستند

, رانت خوری دلالان نزدیک به دولت یازدهم عامل افزایش نرخ دلار هستند, رانت خوری دلالان نزدیک به دولت یازدهم عامل افزایش نرخ دلار هستند,

وی دلالان را یکی دیگر دلایل نوسانات نرخ ارز در بازار معرفی کرد و گفت: عمدتا دلالان در این مسئله دست دارند و بخشی از این دلالان در حال حاضر دور و بر دولت هستند که در دو سه سال گذشته حتی نزدیک ترین افراد به رئیس جمهور شناسایی شدند که بابت افزایش نرخ ارز  رانت خوردند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: عرضه ارز وقتی در بازار کم می شود خود به خود مانند یک کالا قیمت آن هم بالا می رود و از طرف دیگر بخشی از این افزایش عملیات روانی است، وقتی توافق اوپک حاصل شد عملا افزایش قیمت ارز متوقف شد.

,

شیخی در ادامه بانک مرکزی را یک دیگر از دلایل افزایش نرخ ارز دانست و تصریح کرد: عامل دیگر هم بانک مرکزی است که از ارز بازار کم می کند تا در واقع دست به قیمت آن بزند و از طرفی هم دولت خود را متعهد کرده بود که نرخ ارز را تک نرخی بکند و این هم عامل دیگری در افزایش نرخ ارز است که جو روانی بازار به این سمت سوق پیدا کرد که دولت به دنبال ارز 4 هزار تومانی است.

,

وی با اشاره به افزایش 300 تومانی نرخ ارز در بودجه سال 96، گفت: این بازی با نرخ ارز مصداق گم کردن انگشتر در تاریکی است که دولت در روشنایی به دنبال این انگشتر می گردد در صورتی که مشکل اینجا حل نمی شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با تشریح راه های برون رفت از وابستگی اقتصاد ایران به دلار، تاکید کرد: ارتباط ریال با دلار باید قطع شود و دلار را به یک امر حاشیه ای تبدیل بکنیم و آن را مثل پول کشورهای دیگر قرار دهیم.

,

دولت به جای افزایش نرخ دلار،دروازه های ورود کالاهای بی رویه را ببندد

, دولت به جای افزایش نرخ دلار،دروازه های ورود کالاهای بی رویه را ببندد, دولت به جای افزایش نرخ دلار،دروازه های ورود کالاهای بی رویه را ببندد,

شیخی ادامه داد:  راه آن هم این است که دولت با کشورهای مقابل خود با پول داخلی ایران و پول داخلی همان کشور مبادله کند و مبادلات  پولی دو جانبه و چند جانبه انجام دهد در این صورت دلار و یورو از مبادلات اقتصادی حذف خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: در کنار آن دولت به جای پرداختن به ابزارهای پولی منسوخ مورد توصیه مکتب اقتصادی شیکاگو به تولید داخلی بپردازد و سیاست های بازرگانی را معقول کند و  درها را به سمت واردات کالاهای بی رویه باز نکند و به تولید کننده کمک هایی ارائه کند.

,

سیاست های اقتصادی دولت یازدهم فقط انبساطی بوده است

, سیاست های اقتصادی دولت یازدهم فقط انبساطی بوده است, سیاست های اقتصادی دولت یازدهم فقط انبساطی بوده است,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به صحبت های روز گذشته رییس جمهور در مجلس مبنی بر اینکه دولت یازدهم نرخ تورم را پایین آورده است، اظهار کرد: این امر بسیار غلطی است چرا که دولت رکود ایجاد کرده است و سیاست های آن فقط انبساطی بوده است و حجم نقدینگی را بیش از سه برابر زمان تحویل از دولت قبل افزایش داده است.

,

اینکه دولت یازدهم نرخ تورم را پایین آورده غلط است

, اینکه دولت یازدهم نرخ تورم را پایین آورده غلط است, اینکه دولت یازدهم نرخ تورم را پایین آورده غلط است,

شیخی تصریح کرد: بنابراین نه دولت تورم را کاهش داده و نه تورم دولت قبل به دلیل مشکلات بخش حقیقی بود بلکه تورم به دلیل گرانی نرخ ارز بود که دولت یازدهم این مسئله را به نحو دیگری نشان داد و همه تقصیرها را گردن دولت قبل انداخت.

,

وی افزود: البته دولت یازدهم در حال حاضر شرایطی داره به وجود می آورد که تورم مانند آتش زیر خاکستر و آتشفشانی که آماده انفجار است ولی هنوز یک کوره دودی از آن بالا می آید در دولت بعدی فوران می کند و خود را نشان خواهد داد، آن موقع یک افراد منصفی باید باشند و به رخ این ها بکشند که شما این تورم را ایجاد کردید.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه