اخبار داغ

محرومیت های یک روستا به روایت تصویر

روستای آبیدک در انتظار نگاه مسئولین+تصاویر

روستای آبیدک در انتظار نگاه مسئولین+تصاویر
روستای آبیدک در دو کیلومتری شهر منج فاقد امکانات رفاهی از قبیل گاز، جاده مناسب و... در انتظار نگاه مسئولین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از اهالی روستای آبیدک از توابع بخش منج در شهرستان لردگان در گفت و گو با سلام لردگان، اظهار کرد: چندین سال است که توسط مسئولین استانی و شهرستانی برای جابجایی این روستا تصمیم گیری شده، ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است.

به دلیل جابجایی هیچ امکاناتی از جمله؛ وام مسکن، گاز، پروانه ساخت و یا طرح هادی به اهالی این روستا داده نمی شود و مردم در بلاتکلیفی و درخانه های خشتی قدیمی که هر لحظه شاهد خرابی ساختمان ها و یا رانش زمین این روستا است زندگی می کنیم.

یکی از فرهنگیان این روستا نیز گفت: امکاناتی  همانند، نبود مدرسه راهنمایی، نداشتن زمین فوتبال، نداشتن خانه عالم،  مسجد و دیگر امکانات رنج می بریم که امیدواریم مسولین پیگیری کنند و مشکلات را رفع نمایند.

مردم روستا به خصوص دانش آموزان برای رفتن به شهر منج باید بیش از 5 کیلومتر پیاده روی در کوه ها و کنار رودخانه را طی نمایند تا به شهر منج برسند، همچنین رودخانه ای که در بین این روستا و شهر منج واقع است هیچ گونه پل ارتباطی ندارد و فقط چوبی است که آن هم فصل زمستان از بین می رود و مردم دچار مشکلات فراوان می شوند.

یکی دیگر از اهالی این روستا در گفت و گو با سلام لردگان گفت: در چند سال گذشته این روستا میزبان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در مسجد امام حسین (ع) این روستا قول های زیادی برای آبادانی و رسیدگی به مشکلات روستا داد ازجمله وام مسکن، آسفالت، جاده روستا، گازکشی و... ولی هیچ کدام عملی نشد.

گفتنی است روستای آبیدک بالای 170 خانوار با بیش از 600 نفر و فاقد منبع درآمدی و شغل هستند و در فاصله 30 کیلومتری شهر لردگان و 200 کیلومتری مرکز استان چهار محال و بختیاری واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام لردگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه