اخبار داغ

چرا امضاء نمایندگان استان سمنان در استیضاح از عباس آخوندی نیست ؟؟!!

چرا امضاء نمایندگان استان سمنان در استیضاح از عباس آخوندی نیست ؟؟!!
در نامه استیضاح آقای آخوندی تعداد ۱۲ بند تخلف و ضعف‌های وزیر راه و شهرسازی در مدیریت و حوادث مربوط به حادثه قطار تبریز – مشهد اشاره شده است که گویا تاثیر چندانی در نمایندگان استان نداشته و ندارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ اکنون نزدیک به 11 روز از این حادثه تلخ و دردناک در حوزه ناوگان کشوری می گذرد . ابعاد این حادثه بسیارعمیق و با توجه به اعلام نتیجه بررسی کمیسیون بررسی علل سانحه برخورد دو قطار در محور هفتخوان سمنان هنوز در اذهان به رأی نمی نشیند و این کمیسیون که به ریاست مهندس اکبر ترکان اقدامات خود را با حضور در استان سمنان و مرکز دنبال کرد بسرعت در 12 آذرماه نتیجه را بنابر برداشت های خویش در اخبار سراسری ساعت 14 مقابل دوربین اعلام و بصورت مختصر به علل و اعلام مقصرحادثه ایستگاه هفت خوان سمنان اشاره می نمایدکه تنها یک نفر مقصر است و از سوی دیگرغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه سیستم قطار سمنان در 18 ماه گذشته 4 هزار خطا داشته است اختلاف نظر را درعمق فاجعه بالا می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان ؛ , تیتریک دامغان ؛ , تیتریک دامغان ,

در ساعت ۷:۲۲ دقیقه صبح آدینه 5 آذرماه 95 یعنی دوسال و اندی پس ازحادثه ایستگاه امروان دامغان - قطار تبریز- مشهد شماره ۴۸۰۲ متشکل از لکوموتیو شماره ۱۶۲۲ و۱۳ دستگاه سالن مسافری که شامگاه گذشته از تبریز به سمت مشهد به حرکت درآمده بود درحدفاصل چهار هزار و ۸۰۰ متری ایستگاه هفت‌تپه(هفت خوان) منطقه‌ای ما بین سمنان و دامغان که به دلیل تعویض خط و هدایت قطار به ریل مقابل متوقف می‌شود اما همچنان دلیل اینکه این توقف چرا بیش‌ازحد معمول رخ‌داده است، مشخص نیست اما می‌توان حدس زد برودت ۱۲درجه زیر صفر دلیل تأخیر در انتقال خطوط باشد.

,

درنهایت قطار تبریز- مشهد درحالی‌که با چراغ‌ قرمز ورود به ایستگاه هفت‌خوان مواجه می‌شود درجای خود متوقف می‌شود . چنددقیقه‌ای به هشت صبح جمعه 5آذرماه این قطار ازانتها با قطار مسافری سمنان - مشهد شماره ۳۲۴۲ متشکل از لکوموتیو شماره ۱۵۵۷ و ۵ دستگاه سالن مسافری در بلاک گردابهفت خوان (کیلومتر ۲۹۱) برخورد و دو رام قطار مسافربری با حریق گسترده در دو واگن ازچهار واگن خارج‌شده ازخط روبرو و بوقوع می پیوندد.

, ,

این حادثه با اصابت لوکوموتیو سمنان با واگن قطار تبریزی به فاجعه‌ای بزرگ بدل و دو واگن از چهار واگن قطار تبریزی که از ریل خارج‌شده بودند، دچارحریق گسترده می‌شود حریقی که بیش از چهار ساعت ادامه پیدا و متأسفانه جان تعداد زیادی از هم‌وطنانمان را گرفت.

,

زمان می گذرد و رئیس جمهور که برای تصویب بودجه سال 96 به مجلس می رود ضمن حمایت از وزارت راه و ترابری و عملکرد وزیر اعلام می دارد که در بودجه سال  96 به وضعیت ریلی توجه ویژه و از اولویت های دولت درسال مذکور است .

,

 از سویی باید در انتظار نتیجه طرح استیضاح 84 نماینده مجلس درمورد عباس آخوندی و عملکرد او در این وزارتخانه ماند و سخنان بازماندگان این حادثه و نظرات نمایندگان استان سمنان درمورد وضعیت موجود آیا نتیجه ای در برخواهد داشت ؟! اما در کمال ناباوری و نابرادری(!) طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی یکشنبه (14 آذرماه 95) با 84 امضای نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود که نامی از چهار نماینده استان سمنان در متن نامه دیده نمی شود !!!

,

در نامه استیضاح آقای آخوندی تعداد ۱۲بند تخلف و ضعف‌های وزیر راه و شهرسازی در مدیریت و حوادث مربوط به حادثه قطار تبریز – مشهد اشاره شده است که گویا تاثیر چندانی در نمایندگان استان نداشته و ندارد . نمایندگانی از دقایق اول با حضور بر سر صحنه برخورد و یا اولین اظهار نظرها و پیگیری ها در رسانه ها به همدردی با مردم پرداختند ولی اشتیاقی برای علت ها و نتایج سانحه ندارند تا دیگر شاهد این اتفاقات در استان ما ( امروان و هفت خوان ) و حتی المقدور کشور نباشیم.

,

عدم شفافیت در خرید هواپیما و بدون اطلاع مجلس، توسعه بنگاه‌های اقتصادی مربوط به آخوندی و فرزند وی در حوزه وزارتخانه، بکارگیری نیروهای بازنشسته در پست‌های کلیدی وزارتخانه، حوادث متعدد مرگبار ریلی – جاده و هوایی در کشور از جمله مهمترین سرفصل‌های نمایندگان برای استیضاح وزیر راه است . امیدواریم چهار نماینده محترم استان حداقل جوابی برای اذهان عمومی داشته باشند .

,

 

,

, ,

 

,


انتهای پیام /

,
, انتهای پیام /, انتهای پیام /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه